המועצה הדתית פ”ת קיימה הדרכה למשגיחי הכשרות לקראת חג הפסח

נמשכת ההערכות של המועצה הדתית פ"ת לקראת חג הפסח תשע"ח, בכינוס מיוחד שנערך בתחילת השבוע השתתפו עשרות משגיחים

את הכנס פתח ינון פרסיק מנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית פ”ת, עם סקירה על עבודת המחלקה וברך את המשגיחים על עבודתם המסורה והחשובה, מתוך מסירות נפש וביקש מהמשגיחים לדבר עם בעלי העסקים כי יכנסו למתווה החדש של הפרדת משגיח מושגח מתוך הבנה כי זה רצון ההלכה.

פרסיק דיבר גם על היערכות לפסח וציין לשבח, את עובדי מחלקת הכשרות אשר מרכזים את העסקים המבקשים לעבוד בחול המועד פסח. כמו”כ ביקש לחזק את הרבנות וביקש מהמשגיחים להקפיד ולמכור את החמץ של בעלי העסקים דרך הרבנות פתח תקווה.

בסיום דבריו הודה פרסיק ינון לכל העוסקים במלאכת הכשרות, לרב הראשי, לממונה על המועצה הדתית מר פלטיאל ולעופר אברהם מנכ”ל המועצה שידיו רב לו, לחברת ‘כפל’. פרסיק ציין לשבח את מזכיר המחלקה יוסי דהן ומפקח פסח משה לרנר שמרכזים את העסקים המבקשים לעבוד בפסח.

הרב הראשי לפ”ת הגאון הרב מיכה הלוי, פתח בדבריו בסוגיית הכשרת כלים וענייני ליבון והגעלת כלים על פי ההלכה. הרב הלוי הודה להנהלת המועצה הדתית, מחלקת הכשרות, וחברת ‘כפל’: “עברנו דרך – כדי לעשות דברים טובים ואני בטוח שאם ניגש לכל העניין שאנו עסוקים בדבר מצווה, כדי לתת כשרות טובה אין לי ספק שתהיה סיעתא דשמיא”

פלטיאל איזנטל הממונה על המועצה הדתית פ”ת: “כל תעודת כשרות היא אחריות אדירה. עברנו תקופה לא קלה של המעשה הגדול “הפרדת משגיח ומושגח” בעזרת ה’ רובם ככולם כבר בתוך המערכת וזה יהיה מוצלח לציבור, לעסקים ולמשגיחים. חשוב שנביא את הציבור למוכנות לחג הפסח ואני בטוח שאתם משגיחי הכשרות תעשו את הכל שכך יהיה.”

איזנטל התייחס בדבריו גם לתחרות בעולם הכשרות ואמר “כל מי שנכנס למערכת הכשרות זה עניינו, יש כל מיני כשרויות אבל מקום שאין בו רבנות מקומית אינו כשר בעייני”.

בכנס השתתפו עשרות משגיחים ומפקחים וכן נציגי חברת ‘כפל’. מנכ”ל כפל משה מרציאנו: המשגיחים הם ההון האנושי של חברת כפל ובלעדיהם אין לחברה שום זכות קיום. החברה רוצה להגיע למציאות שהמשגיחים יקבלו את שכרם הראוי להם ואת תנאי השכר. אנחנו רוצים שמשגיחים ישתכרו עפ”י תנאי העבודה אבל יקבלו את כל זכויות הפנסיה שלהם.

צילום: פולו אפ יח”צ 

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם