מאת Noamfurer - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27722201

מצוקת פעוטונים בפ”ת: אמהות מתקשות לשוב לעבודה מחופשת הלידה

הורים רבים נאלצים לפנות למטפלות פרטיות ולשלם מחיר יקר. אם לתלמיד "אני מעוניינת בפעוטון של התמת כי יש שם בקרה ופיקוח". ומה אומרים בעירייה?

צילום: Noamfurerנוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?
curid=27722201

למערכת ‘פתח תקוואי’ פנו מספר אמהות ממרכז העיר שסיפרו כי ילדו בשעה טובה לפני מספר חודשים אך נתקלו בבעיה, בכל הפעוטונים והמשפחתונים של משרד הכלכלה אין מקום.

תושבת מרכז העיר סיפרה “ילדתי לפני מספר חודשים, וכבר שבועיים לאחר הלידה פניתי למעונות של התמת במטרה להירשם אבל אמרו לי שאין מקום. אני לא יודעת מה לעשות ובכוונתי כבר לסיים את חופשת הלידה ולשוב לעבודה, אני מעוניינת דווקא בפעוטונים של התמת כי שם אני יודעת שיש פיקוח ובקרה. בפרט בעקבות הסיפורים המתפרסמים לאחרונה, כאשר חלק מהסיפורים הינם פרי התוצר של עירינו”

אמא נוספת כתבה “פניתי למספר מוענות של התמת במרכז העיר ונאמר לי כי אין מקום. משלא הייתה ברירה התחלתי לברר אצל מטפלות חרדיות מוכרות כאן במרכז העיר אך גם להן לא היה מקום. ניסיתי לברר אצל עוד מטפלות אך המחיר היה גבוהה מידי בין 2500 ל 3000 ₪ בחודש. אני לא מבינה למה אני אמורה לשלם כזה סכום ואין כאן עוד מקומות של התמת”

תגובת משרד הכלכלה והתעשייה לפניית מערכת פתח תקוואי:
משרד הכלכלה הקצה, בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג, משנת 2011 ועד כה, כ- 1.1 מיליארד שקלים, מתוך 1.2 מיליארד שקלים לטובת בינוי מעונות יום. התקציבים מועברים לרשויות המקומיות, האמונות על הן על התכנון והן על הבניה. עיריית פתח תקווה קיבלה בעבר תקציב לבניית 2 מעונות יום, ובשנת 2014 אף קיבלה תוספת תקציבית, וזאת כחלק מהמעבר לנוהל חדש, יעיל ומהיר יותר, אולם, כאמור, האחריות להשלמת הבנייה היא על הרשות המקומית.

יצוין, כי במסגרת הקצאות נוספות שבוצעו בשנה האחרונה לרשויות מקומיות לבניית מעונות יום חדשים, לא התקבלו במשרד בקשות תקינות של העירייה.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק:
למיטב ידיעתי, הנושא אינו נמצא תחת אחריות הרשות. אגף גני ילדים אחראי על ילדים בגילאי 3.עד 6.

נתקלתם במחדל? שלחו לנו כעת הודעה לאימייל האדום

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם