ציף צף: הסיפורים של האנשים שעשו את השבוע בפתח תקווה

מערכת פתח תקוואי שמחה להציג בפניכם את המדור החדש "ציף צף", עם כל הסיפורים המעניינים שעשו את השובע בפתח תקווה. והשבוע: איזו עוגה הייתה בבר מצווה לבית משפחת לאו, מי הגיע לתפילת יום העצמאות בבית כנסת הגדול, וגם: האם שולם שטיסל מתגורר בפתח תקווה?  

השבוע עבר על ‘תקוואי’ (נעים מאוד) ברגשות מעורבים, החל מהעובדה שלא הוזמן לשמחת הבר מצווה שערכה משפחת לאו בעיר ונאלץ לחזות בעוגה המיוחדת שהייתה במקום, בחשבון הטוויטר של העיתונאי הפתח תקוואי שלמה קוק. בשבת בר המצווה שהתקיימה למשה חיים לאו, בנו של הרב צבי יהודה לאו, רב קהל חסידים בכפר גנים. כל בני המשפחה שבתו בדירות ברחבי השכונה: הסבא הרה”ג ישראל מאיר לאו, הדודים הרב הראשי לישראל הרב הגאון דוד לאו, הרב משה חיים מנתניה, הרב אליעזר סורוצקין מנכ”ל החינוך העצמאי, הדיין הרב אברהם שינפלד ועוד.

בתפילה ובקידוש בבית הכנסת ניגוני חיים השתתפו בין היתר רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי, הדיין המקומי הרב יגאל לרר, ראש העיר מר איציק ברוורמן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, המועמד ד”ר חיים זיכרמן והעיתונאי שלמה קוק. את פני הנוכחים קיבלה עוגה מעוצבת היטב, בת שלוש קומות, המסמלת את שלושת דורות הרבנים – פיוטריקוב, תל אביב ופתח תקוה.

העוגה - לבית משפחת לאו

ואפילו כולנו חרד”קים

העיתונאי יהודה שלזינגר, כתב לענייני חרדים בעיתון ‘ישראל היום’ שעזב לאחרונה את עיר הקודש בני ברק ובא להתגורר כאן בפתח תקווה, ממשיך לעדכן על השפעת המעבר. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב “אני, יהודה שלזינגר, 32 שנה תושב בני ברק, מלצר בכיר בויז’ניץ’, רב מלצרים באולמי דונולו, עשר שנים כתב לענייני חרדים, מתעניין בפטירת אדמו”רים לא רק בגלל פקקים, חש את הלהט בהשמעת הטראנס החרדי ‘מראה כהן’. עומד השנה בצפירה מול הבניין הזה בפתח תקווה במקום לעמוד בחלון ולהיות מופתע, כל פעם מחדש, מכמות החרדים העומדים בצפירה. #‏צעדים_ראשונים_של_מזרוחניקיות‬”.

צילום: יהודה שלזינגר
צילום: יהודה שלזינגר

השבוע הופץ סרטון הסתה נגד חיילים חרדים המשרתים בצה”ל. פתח תקווה התברכה בלא מעט חיילים חרדים המשרתים במסלולים הגיוס המותאמים לאוכלוסיה החרדית. רבה הייתה אכזבתם של חלק מהמשרתים הפתח תקוואים אשר מחרפים נפשם בעולם הסייבר של הצבא התפלאו כי לא הופיעו באותו סרטון משל שירותם אינו נחשב. תקוו’אי תוהה, אולי העניין קשור לעובדה כי אותם מסיתים לא שמעו על קיומה של פתח תקווה כלל והדבר קשור לתדמיתה האפור של העיר, אך מיד נזכר כי אחד מהאנשים שסבלו מגל ההסתה הוא תושב פתח תקווה יהודה גליקמן סרן אחראי הכשרות חרדים באטל. תקוו’אי הצליחה לשים את ידה על תמונת הסלפי של רב סמל שימחי רוזנברג חבר קהילת בית אבא שמסתבר כי ביום הזיכרון ייצג את פתח תקווה בכבוד גדול כחזן צבאי נתן קולו בתפילת “א-ל מלא רחמים” בטקס המרכזי בישוב ביצרון הסמוך לאשדוד.

שימחי רוזנברג - פתח תקוואי - פתח תקווה

ואם ביום הזיכרון עסקינן, תקוו’אי קיבל תגובות נרגשות בעקבות הכתבה שפורסמה כאן בערב יום הזיכרון על דוכן המשניות בשכונת הדר גנים. יוזמה מקסימה של יהודי פתח תקוואי תפילה כי בשנה הבאה עוד ועוד דוכנים כאלו יפארו את עירנו ואת הארץ כולה.

גם במרכז הנוער “נתיב” ברחוב המכבים 27 פ”ת ציינו את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בערב לימוד זיכרון לע”נ חיילי צה”ל. המרכז אשר פועל כל השנה עבור בני הנוער החרדי והדתי, עוזר להם בהכוונה למוסדות לימוד, התמודדות בקושי היום יומי באמצעות עו”סים, יועץ חינוכי. השיעור המיוחד לזכרם של הנופלים נמסר ע”י המנהל הרב ששון תעיזי.

בני נוער פתח תקווה - יום הזיכרון_censored

ביום שלישי נערך בתחנת משטרת פתח תקווה טקס הרמת כוסית ליום העצמאות והענקת דרגות לשוטרים ומתנדבים בתחנת פתח תקווה. נכחו הפיקוד הבכיר של המשטרה במחוז. מפקד תחנת פת סנ”צ ברק מרדכי וסגל הפיקוד ושוטרי התחנה. ראש העיר איציק ברוורמן. מ”מ ויו”ר אגף הביטחון אוריאל בוסו. מנכ”ל העיריה יעקב ממן. מנהלי אגפי הביטחון והפיקוח בעירייה. ומנהל פרויקט עיר ללא אלימות שלומי ערה. מפקד התחנה בנאומו הודה לראש העיר ברוורמן ”אני מוצא בך שותף ,במהלך עבודתנו נוכחתי כי לפני ראש עיר ישר והגון המסור לתושביו. אנחנו עומדים לרשותך”. את האירוע כיבד בנוכחותו כבוד קדושת האדמו”ר ממשקולץ שליט”א.

הענקת דרגות משטרת פתח תקווה

ודגלו עלי פפארצי

יהודה פינס השמש המסור בית הכנסת הגדול בפתח תקווה, האיש שאין מתפלל הפוקד את בית הכנסת שלא מכיר אותו – נצפה השבוע בהכנות לקראת יום העצמאות.
יהודה פינס - בית הכנסת הגדול - 4יהודה פינס - בית הכנסת הגדול - 1

בערב יום העצמאות, תקוו’אי החיש צעדיו אל עבר בית הכנסת הגדול כדי לתעד לגולשי האתר קטע מתוך התפילה החגיגית במקום. חרדים לא מעטים ראה שם, ואף הפטיר לאחד מהם “נו, אז מותר ליהנות מהלל ביום העצמאות?” וזה השיבני “בוודאי, למה לא?”. תקוו’אי היה שמח לשקוע עם הנ”ל שנראה בוגר ישיבה ליטאית בשיחה ארוכה, אך היה חייב לבדוק מי ומי הבאים. בין כל ההמון זיהה תקוו’אי את רב העיר הרב מיכה הלוי, ראש העיר איציק ברוורמן, חבר מועצת העיר האופוזיציונר רמי גרינברג, ראש המועצה הדתית מר פלטיאל אייזינטל, האיש וה’גולה’ ויו”ר פורום הצעירים של ‘הבית היהודי’ יונתן דובוב ועוד נציגי ציבור נוספים.

בבוקרו של יום העצמאות, תקוו’אי הרשה לעצמו ללכת להתפלל מאוחר יותר, בשעה 9:00 לערך ונדהם לראות כיצד הצליחו המתפללים בבית כנסת הגדול להלך בין הטיפות אלו שאומרים הלל ואלו שאינם. כך למשל במניין בו זכה להתפלל עלה החזן הרב בנימין כהן מנהל מרכז התורני “בינה לעיתים”, הלל לא אמרו וגם לא תחנון, ולמתפללים שלום.

בבית הכנסת הגדול, תקוו’אי זכה לחזות באיש והכליזמרים היקר חנן בר סלע, שמלבד תפילתו בכוונה הצליח לשבות את ליבנו כאשר לאחר התפילה ישב ועסק בתורה בהתמדה רבה. תקוו’אי אוהב תורה הנציח את הרגע.

חנן בר סלע - צילום פתח תקוואי

מתכוננים לעונת החתונות

הזמר הפתח תקוואי יוני ברגר ארז השבוע את מטלטליו ויחד עם בני משפחתו יצא לחופשה בת כמה ימים לאחד מהמלונות היוקרתיים לצבור כח לקראת עונת החתונות שתיפתח בל”ג בעומר. מקורותינו ברחבי הארץ מדווחים כי ברגר זמזם להנאתו מול הטבע המדהים, והיערות הקסומים שבאזור מנגינות לא מוכרות, יתכן ומדובר בלחנים חדשים שיצאו בקרוב? הופעות יגידו.

ואם בזמרים עסקינן, בסוף השבוע שעבר הגיע אל רחוב גיסין בפתח תקווה הזמר הנתניתי איציק אורלב לבדוק את איכות הרמקולים החדשים שרכש. בהודעה שפרסם כתב “תגידו לי שאני מטורף תגידו לי שאני מגזים אבל ככה אני בודק סאונד ורמקולים חדשים לקראת הקיץ. פתח תקווה סליחה על הרעש אבל יש לי חתנים וכלות וקהל שצריך להתרגש בחופות.” רגע לפני שאתם לוחצים לפיי לצפייה בסרטון הרעש שימו לב: אם הסאונד קצת צורם זה של הצילום לא של הרמקולים.

תעלומה

האם זהו ר’ שולם שטיסל שנצפה השבוע ברחוב ניימן בפתח תקווה סמוך לישיבת אור ישראל הקטנה כשהוא מהלך יחד עם כלבו?

חרדי עם כלב בפתח תקווה

מזל טוב:

ברכת מזל טוב ליו”ר אגף הרווחה בעיריית פ”ת מטעם סיעת ש”ס ר’ אשר שוקר ורעייתו לרגל הולדת הנכד מהבן זוהר.
מזל טוב לעודד וברכי שטרן מקהילת חוג חתם סופר להולדת הבת וליהודה ועדי גליקמן מקהילת ויזניץ לרגל הולדת התאומות. שמחות גם בקהילת בית אבא – מזל טוב לבני וגיצה דוידוביץ להולדת הבן, למיכאל ובתיה אייזנברג להולדת הבת ולמוטי ואילנה רובינשטיין להולדת הבן.

עד כאן דברינו לשבוע זה. תקוו’אי מודה מקרב סמארטפון לכל הגבאים, התושבים ועוזריהם על שיתוף הפעולה.  לשליחת מידע ל’ציף צף’ ולהזמנות לאירועים שווים במיוחד (רצוי חריף ומלוח) ניתן ללחוץ כאן, או לשלוח ישירות למייל: news@petachtikva.co.il מעוניינים לקחת חסות על המדור? לחצו כאן.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם