השר נפתלי בנט בטקס חנוכת פרויקט “רחובות מעידים” בפ”ת: אעשה הכל כדי להנחיל את זיכרון השואה

חבר המועצה משה פלדמר, יוזם הפרויקט ויו"ר המרכז לחקר, חינוך והנצחת השואה "מטרת הפרויקט היא להעביר בצורה מוחשית ופיזית את נושא השואה בכלל ואת שמות האישים והקהילות שעל שמם קרויים הרחובות ,למסלול גבורה והנצחה

בטקס חגיגי ומרגש ובמעמד שר החינוך נפתלי בנט נחנך פרויקט “רחובות מעידים” מסלול גבורה והתנגדות ברחבי העיר פתח תקווה ביום חמישי כ”ב באייר ה-18.5. שר החינוך התרשם מהלמידה החווייתית, הממחישה לדור הצעיר ולדורות הבאים את מאורעות השואה. “אני מרבה לחשוב על האתגר שיש לנו. מה תהיה השואה בשנת 2050? או בשנת 2500? השואה לדור שלנו, היא חוויה מכוננת. אך אנו דואגים בהווה למה שידעו בעתיד על השואה. כדי לזכור יש לחוות חוויות שממחישות, ואני רוצה לברך אתכם שעשיתם צעד בנושא זה”.

בהמשך פנה השר בנט ישירות לניצולי השואה שישבו בקהל ואמר “כשר החינוך אני נשבע שאעשה הכל כדי להנחיל את זיכרון השואה לא רק בדורנו, אלא גם בדורות הבאים. זו שבועתי! שכל ילד וילדה בישראל יבינו מה המשמעות להיות יהודי ומה החשיבות להיות ישראלי”.

חבר המועצה משה פלדמר, יוזם הפרויקט ויו”ר המרכז לחקר, חינוך והנצחת השואה “מטרת הפרויקט היא להעביר בצורה מוחשית ופיזית את נושא השואה בכלל ואת שמות האישים והקהילות שעל שמם קרויים הרחובות ,למסלול גבורה והנצחה. במסלול זה יעברו בני נוער ומבקרים, באמצעות הדרכה מסודרת אליה ניתן יהיה להירשם במרכז העירוני לחקר והנצחת השואה, ובמסגרתה יחשפו בני הנוער והמבקרים להיסטוריה המפוארת של אותם קהילות ואישים וילמדו עליהם בצורה זו. פעילות זו תוצע לבני נוער ומוסדות החינוך בעיר על מנת שישלבו זאת בתוכניות הלימוד וכן יוצעו סיורים לתושבים ולמבקרים מחוץ לעיר”.

עוד השתתפו בטקס איתי שונשיין סגן רה”ע ומינהל התרבות, מ”מ רה”ע איציק דיעי ראש מינהל הנדסה, חברת המועצה יואלה רבינוביץ’, ניצולי שואה ובני משפחותיהם, תלמידים ותושבים.

רחובות מעידים הוא מסלול גבורה והתנגדות בין רחובות בעיר שלשמם יש משמעות בשואה.  הפרויקט הוקם ביוזמת משה פלדמר חבר מועצת העיר ויו”ר המרכז לחקר, חינוך והנצחת השואה בעיר, והוא משלב בתוכו אמצעי המחשה של אירועים מתקופת השואה בעזרת אמצעים טכנולוגיים, כולל אנדרטאות זיכרון ומידע שמוצבות ברחובות שנקראו ע”ש אישיים מהשואה ובכללם ראול ולנברג, הפרטיזנים, לוחמי הגטו, התשעים ושלש ודוד פרנקפורט. בהמשך צפויים להיבנות אנדרטאות נוספות. כל מונומנט כולל דברי הסבר על האישים או על אירועים מהשואה והרקע לסיפורם, וכל מונומנט נמצא במרחק מאות מטרים בלבד מהמונומנט הקרוב אליו.


מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואסטפ



הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם