התפתחות בפרשת המעונות: מחריפים את המאבק

לקראת החרפת המאבק, נפגשו לראשונה נציגי הקואליציה לחינוך מלידה, נציגי ארגוני מעונות היום וועדי ההורים על מנת לאחד כוחות במאבק המשותף על מעונות היום

אמש התקיימה לראשונה, פגישה לאיחוד כוחות ושיתוף פעולה בין נציגי הקואליציה לחינוך מלידה לבין נציגי הארגונים הגדולים: ויצ”ו, בית יעקב, נעמת, אמונה ומעונות חבל בנימין על מנת לאחד כוחות במאבק המשותף על מעונות היום.

בפגישה הוחלט להחריף את המאבק על מנת לגרום לממשלת ישראל לקחת אחריות על גילאי לידה עד 3. מעבר לשביתה שעליה הוחלט במעונות היום ביום חמישי הקרוב, ל”ג בעומר, 26/05, הוחלט על החרפת הצעדים עד כדי ביצוע השבתות נוספות במעונות היום החל מהשבוע הבא.

הקואליציה לחינוך מלידה וראשי הארגונים המפעילים את המעונות דורשים ממשלת ישראל למצוא פתרונות למצוקת כח האדם במעונות היום, לשכר הוגן למחנכות, להגדלת כמות המטפלות, לבניית מעונות באופן שיענה על הביקוש ההול וגובר, ולהקצאת משבים מתאימים לחינוך מלידה עד 3.

ישראל אליסף, יו”ר פורום וועדי הגנים הארצי וחבר ועדת היגוי של הקואליציה לחינוך מלידה: “המאבק הוא משותף להורים ולמפעילי המעונות. הגיע הרגע שבו אנו אומרים לממשלה די! קחו אחריות ילדינו. ילדינו הם עתיד מדינת ישראל והם לא נולדים בגיל 3 ולכן צריכים לקבל חינוך מגיל לידה”.

יערה שילה, רכזת התכנית למנהלות מעון במכללת אפרתה וחברת ועדת ההיגוי של הקואליציה לחינוך מלידה: “מחאת הארגונים, המטפלות ומנהלות המעון מוכיחה את האמירה שהקואליציה לחינוך מלידה מובילה מזה כשנה – חינוך לא מתחיל בגיל 3! אנחנו קוראים לממשלת ישראל לשמוע את זעקת השטח, ולקחת אחריות לילדים מלידה עד 3”.

מאבק המעונות - פתח תקווה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם