פרסום ראשון: טלטלה פוליטית בעיריית פ”ת מפלגת יש”י מתאחדת עם ש”ס

תנועת יש"י בראשות בני זהבי מתמזגת לתוך תנועת ש"ס בראשות מ"מ רה"ע הרב אוריאל בוסו. המשמעות: תנועת ש"ס הופכת לסיעה הגדולה בקואליציה עם 4 מנדטים

מהפכה פוליטית בעיריית פתח תקוה: תנועת ש”ס מצרפת לשורותיה את תנועת יש”י והופכת להיות הסיעה הגדולה בקואליציה עם ארבעה מנדטים.

בסוף השבוע שעבר, בני זהבי, יו”ר תנועת יש”י, שיגר מכתב לראש העיר עו”ד איציק ברוורמן, בו הודיע על התפטרותו ממועצת העיר: “הרינו להודיעך על התפטרותי לאלתר ממועצת העיר פתח תקוה, עקב הסכם רוטציה הקיים ביני ובין הרב סבג אברהם הבא בתור במקומי כחבר במועצת העיר. אני מאחל לו ולכם המשך עשייה מבורכת למען תושבי העיר פתח תקוה”.

הרב אברהם סבג, החליט אף הוא לוותר על חברותו במועצת העיר, ושיגר מכתב “לכל מאן דבעי”, בו הודיע על ויתורו והעברת הסמכות לבא אחריו ברשימה, הרב משה צאלח. “הייתה לי הזכות לשרת כחבר מועצת העיר פתח תקוה במשך שתי קדנציות ולתרום ככל שהדבר התאפשר למען כלל תושבי פתח תקוה, ובפרט בנושאים חברתיים. בקדנציה הנוכחית, לפני כ-3.5 שנים לא נבחרתי להיות חבר מועצה. עתה לאור רצונו של מר בנימין זהבי, ראש רשימת יש”י, לפרוש עומדת בפני האפשרות להחליף אותו, מאחר ואני מקום שני ברשימה.

“לאחר חשיבה והתייעצות, הגעתי למסקנה שלעת עתה אני מוותר על אפשרות זאת, דהיינו להיות חבר מועצה, ומעדיף להמשיך את פעילותי כראש בית-מדרש וגם להתמקד בפעילות החסד למען משפחות ברוכות ילדים ולמען משפחות נזקקות. על כן אני מודיע על רצוני לוותר על מיקומי ברשימה ולאפשר להבא אחרי – הרב צאלח משה לבוא במקומי כדי שיוכל להיות חבר מועצה. במכתבי זה אני מודיע על התפטרותי ומאחל להבא אחרי הרב צאלח משה הצלחה כחבר מועצה”.

בהמשך לבקשתו של הרב סבג שלא להיכנס לעת עתה למועצה, חברי התנועה יבקשו לייעד לו חלק בהנהגת הסיעה ויעניקו לו מגוון תפקידים בתנועה.

חבר המועצה החדש: פעיל חברתי מוכר

לאחר שרבני ומנהיגי תנועת יש”י הבינו כי הפעילות של תנועת ש”ס מספקת מענה רחב ואיכותי לכלל המגזרים בעיר, החליטו לאחד כוחות ולהשתלב שוב בתוך תנועת ש”ס.

תנועת יש”י הוקמה על ידי בני זהבי לפני כ-15 שנה לאחר שפרש מש”ס משיקולים שונים. זהבי קיבל שני מנדטים במשך שתי קדנציות ובבחירות האחרונות קיבל מנדט אחד בלבד. אחרי 20 שנות פעילות למען הכלל, זהבי החליט לפרוש ממועצת העיר ותמך בצעד שנרקם לאיחוד עם תנועת ש”ס.

חבר המועצה הנכנס, הרב משה צאלח, הינו פעיל חברתי מוכר בשכונת כפר אברהם ואף שימש כיו”ר ועד השכונה. כחבר מועצה הרביעי מטעם סיעת ש”ס, הרב צאלח יחליף את זהבי לעת עתה בתפקידיו השונים: יו”ר אגף גנים ונוף, יו”ר איגוד ערים לתברואה, יו”ר מתנ”ס שערים, יו”ר הועדה החקלאית וחבר ועדה לתכנון ובנייה.

כניסתו של הרב צאלח לתנועת ש”ס נעשתה בליווי ובברכת הרבנים הגאונים הרב ששון כהן, רב שכונת כפר אברהם, והרב זוהר עוקשי, ראש ישיבת ברכת אברהם והרוח הדומיננטית בתנועת יש”י. מהלך זה מיטיב עם תנועת ש”ס שכן הופכת להיות הסיעה הגדולה בקואליציה של מועצת העיר פתח תקוה.

תגובות:

יו”ר ש”ס השר הרב אריה דרעי: “אני מברך את הנציגים בפתח תקווה שהשכילו להתחבר ולהתאחד תחת תנועת ש”ס ובכך הגדילו את כוחה של התנועה לתועלת הציבור. אין ספק כי כשמאחדים את הכוחות מצליחים להביא להישגים גדולים. המשיכו לפעול כסיעה הגדולה בקואליציה למען כלל תושבי העיר פתח תקווה”.

יו”ר תנועת ש”ס בעיר, הרב אוריאל בוסו: “אנחנו שמחים שאנשי תנועת יש”י חוזרים הביתה. העשייה המרובה של תנועת ש”ס למען כלל תושבי העיר מכל הזרמים והחוגים והעדות, מוכיחה שיש מקום לכולם בתוך הסיעה. אנחנו שמחים להוביל את התנועה התורנית-חברתית הגדולה, המובילה והמשפיעה בפתח תקוה, הפועלת למען ההשקפות והאינטרסים המשותפים של כלל האוכלוסיות בעיר – חרדים, דתיים ומסורתיים. אנו פועלים ללא לאות ועושים לילות כימים על מנת לסייע לכלל התושבים, ללא הבדל בין השתייכות דתית, פוליטית או קהילתית, מתוך דרך ארץ וכבוד הדדי. ההשקפות שלנו זהות ותואמות לצרכים של מירב האוכלוסייה בעיר וידינו פתוחה לכולם”.

יו”ר האגף לחינוך ותרבות תורניים, הרב אליהו גינת: “במסגרת הפעילות באגף לחינוך ותרבות תורניים, אנו עושים את מירב המאמצים להעניק לכלל הציבור פתרונות יצירתיים לבקשותיהם. אנשי האגף לא שואלים על אודות השתייכות הקהילתית או רמת הדתיות של המבקשים סיוע. האחדות מבחינתנו הוא ערך עליון. אני שמח שהעשייה הברוכה שלנו מוכיחה את עצמה ובשנים האחרונות יותר ויותר קהילות מצטרפות לסיעת ש”ס המעטירה בראשות הרב אוריאל בוסו, הפועלת רבות ונצורות לרווחת כלל תושבי העיר ומהווה דוגמה ומופת לסיעות הדתיות והחרדיות בכל הרשויות המקומיות בישראל. אני גאה להימנות בין העוסקים בצורכי ציבור באמונה בסיעת ש”ס וקורא לכל הקהילות להצטרף אלינו כדי להגדיל ולהאדיר כבוד שמיים באמצעות המאפיין העיקרי שלנו: נשמה ומסורת יהודית”.

חבר המועצה הנכנס, הרב משה צאלח: “העשייה הברוכה של תנועת ש”ס בפן התורני והחברתי נותנת את אותותיה בעיר בקרב כלל הקהילות. זו הסיבה בגינה החליטו רבני תנועת יש”י להצטרף לתנועת ש”ס ולאחד כוחות למען המטרות המשותפות שלנו: גם תנועת יש”י וגם סיעת ש”ס הן תנועות תורניות וחברתיות. בסופו של דבר אנו פועלים למען אותו ציבור – חרדי, דתי ומסורתי, וסיעת ש”ס מספקת את צרכיו של הציבור הזה, לכן הגיע הזמן לחזור חזרה ולמשוך את העגלה ביחד. כוח גדול יש לאחדות שיכולה לגרום למינוף הפעילות הן בקרב הנציגים, הן בקרב הפעילים והן בקהילה עצמה. בכוונתי לפעול לצמצום תופעת הנשירה ותופעות נוספות של הסתבכויות כתוצאה מניהול כלכלי לא נכון. במסגרת סיעת ש”ס אני מתעתד להעניק פתרונות ושירותים מיוחדים לקהל שלנו. המטרה באיחוד היא להעביר מסר ברור של איחוד הקהילות, מינוף הפעילות ויצירת תקווה לעתיד הרבה יותר טוב. בעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

הרשמה חינם לקבלת עדכונים בוואסטפ


הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם