אוי לבושה: התחנה המרכזית בפ”ת במקום הנמוך בנגישות לנכים

מחקר שטח חדש בדק את אלו תחנות מרכזיות ברחבי הארץ נגישות לנכים. במקום הכי נמוך ברשימה נמצאת פתח תקווה. ומה אומרים בעיריית פתח תקוה?

מחקר חדש בדק אלו תחנות מרכזיות בישראל נגישות לנכים, ממצאי מחקר השטח עולה כי פתח תקווה נמצאת בתחתית הרשימה במקום ה – 13 מבחינת נגישות לנכים.

עוד עולה ממצאי המחקר כי רק ארבע תחנות ברחבי הארץ דורגו במקום גבוה מבחינת הנגישות שלהם לבעלי מוגבלויות.

על פי המחקר התחנה המרכזית בעיר רחובות נמצאת במקום הראשון מבחינת נגישות לנכים, אחריה ברשימה אשדוד, באר שבע במקום השלישי וראשון לציון במקום הרביעי. פתח תקווה כאמור נמצאת במקום הנמוך ביותר במקום ה 13 ברשימה. עוד תחנות שקיבלו דירוג נמוך הן התחנה המרכזית בטבריה במקום 12 ותל אביב שנמצאת במקום ה 11 ברשימה.

על פי הממצאים לא נמצאה תשתית המונגשת לאנשים עם מוגבלויות – לא חניית נכים, לא מעלית המותאמת לאדם בכיסא גלגלים ולא שלטי הכוונה או צוות המסוגל לתת מענה לשאלות. כמעט ולא נמצאו סימונים בולטים או המאפשרים מישוש.

על פי הדיווח בעיתון ‘ישראל היום’ המחקר בוצע על ידי סיירת נגישות, שכללה שלושה אנשים עם מוגבלויות (פיזית, ראייה ושמיעה) שבדקו את מצב הנגישות ביישוב מגוריהם. הסיירת היא חלק מ”מדד הנגישות העירוני ,”2016 פרויקט ששותפות לו קרן משפחת רודרמן והקרן המשפחתית ע”ש תד אריסון.

מעירית פתח תקווה נמסר בתגובה: “העירייה אישרה תוכנית אדריכלית להקמת תחנה ‍מרכזית מונגשת. בנייתה תחל בקרוב ותסתיים עד 2020”.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם