“אחי, יש’ך 5 דקות להצטרף לקבוצת ווטסאפ?”

ההתלהבות של אבי פקטר, סחפה אחריה את אשתו נועה שסחפה בתורה את חבריה לעבודה • מספר בתי החולים הרב בפתח תקווה, מספק תעסוקה בלי סוף למתנדבי "מחוברים לחיים" • ויש גם סיפורים חובקי עולם על חיבורים מצילי חיים

אבי פקטר הוא “שגריר” של מחוברים לחיים. נדיר מאוד שהוא מסיים שיחת טלפון בלי שהוא צירף או לפחות הציע לצד השני להצטרף לאחת מהקבוצות של “מחוברים לחיים”. בתור עובד באגף חינוך חרדי בעיריית פתח תקווה, כל מי שמסתובב באיזור העירייה כבר מכיר את אבי שעוצר כל אחד ושואל “יש לך 5 דקות להצטרף לקבוצת ווטסאפ של מחוברים לחיים”?

את “מחוברים לחיים” הקים הרב מאיר קווין לפני 4 שנים, במסגרת פעילותו ב’עזר מציון’. כשמה של ההתארגנות, ‘מחוברים לחיים’ מחברת למעלה מ-8,500 איש מכל רחבי העולם – מישראל, מארה”ב, מאירופה, מאוקראינה, מדרום אפריקה וממדינות נוספות ב-200 קבוצות ווטסאפ ברחבי העולם. הקבוצות מטפלות בהתנדבות מלאה בכ-3,500 משימות בחודש.

הפעילות על טהרת ההתנדבות חובקת העולם של ‘מחוברים לחיים’, כוללת שינוע תרופות נדירות ויקרות, מ’הרגע להרגע’, מישראל לרחבי העולם להיפך, הסעת חולים לטיפולים, בני משפחות חולים ליקיריהם המאושפזים, חלוקת ארוחות חמות למשפחות ועוד.

לכל עיר יש מנהל קבוצה. אבי פקטר הקים בשנת 2013 את הקבוצה הפתח תקוואית. העיר פתח תקווה היתה העיר השניה בישראל שבה נפתחה קבוצה של המיזם. כיום בעיר ישנם  3 קבוצות ווטסאפ מלאות (2 של מתנדבים ואחת של מתנדבות, הקבוצה הרביעית נפתחת בימים אלו).  יחד איתו מנהלים את הקבוצות במסירות רבה תושבי העיר נפתלי רובינשטיין, אבי מונק, חיים לוי ונפתלי פרנקל. הקבוצה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם סניף עזר מציון המקומי  המנוהל ע”י  הרב משה ישראלי.

הקבוצה הפתח תקוואית לא נחה לרגע. בגלל ריכוז בתי החולים בעיר, זרם הפניות לקבוצה נמשך גם בשעות הקטנות של הלילה. בקבוצת ‘מחוברים לחיים פ”ת – 1’ משתתפים 233 איש, חרדים, דתיים וחילונים. הפניות בקבוצה מתחילות בהעברת מזון למטופל בבלינסון או שניידר, דרך הסעת מטופלים קשישים למרפאה ועד “דחוף! להעביר מפתח תקווה לאשדוד ציוד רפואי חיוני עבור תינוקת חולה אונקולוגית. מי בכיוון?”. אגב, ההודעה נשלחה  בשעה 13:49, ובשעה 13:57 המשימה כבר נחטפה בקבוצות.

החיבור שיוצרת הטכנולוגיה והנגישות הקלה לעשית חסד עם הזולת הביא אל הקבוצה את האנשים הכי עסוקים בעיר, החל מקבלנים אנשי תקשורת, עסקנים ואנשי עסקים.

“לעזור לזולת זה מדהים, אבל כשחבר מהקבוצה נעזר בקבוצה, זאת תחושת סיפוק אין סופית” אומר אבי ומספר על שיחת טלפון לא מזוהה שקיבל יום אחרי איסרו חג פסח. לקחו לו מספר שניות בודדות כדי לזהות את הקול שמעבר לקו – חבר הקבוצה. המתנדב מספר לאבי שהוא נמצא בלייקווד ועומדים להסתיים לו הכדורים ללחץ דם שהוא נוטל. “הבת שלי קנתה כעת כדורים בבית מרקחת עבורי ואני צריך אותם בדחיפות”, מספר החבר מעבר לים.

“עוד לפני שהוצאתי הודעה לקבוצה, נזכרתי במשפחה מלייקווד ששהו בארץ בחג והם התעניינו בפעילות של ‘מחוברים לחיים’. השגתי את מספר הטלפון שלהם, והצעתי להם להצטרף כבר עכשיו לפעילות של ‘מחוברים לחיים'” מתאר אבי עוד שיחת שכנוע להצטרפות לקבוצות החסד שבבעלותו. לקח לו זמן לשכנע אותם להסכים לקחת את הכדורים, אבל אחרי שהבטיח להם לבוא איתם לשדה התעופה ולהעביר את הכדורים בצורה הכי מסודרת ובטוחה, הם התרצו.

שעות בודדות אחר כך, הם נפגשו בנתב”ג – המשפחה עם המזוודות ואבי עם הכדורים והמרשם הרפואי. “הלכתי עם המשפחה לבידוק הבטחוני כדי לקבל אישור, אחר כך המשכתי איתם לעמדת הצ’ק אין ותוך פחות מיממה הכדורים כבר היו אצל המתנדב בלייקווד”.

השיחה עם אבי מתארכת, והוא מתאר עוד ועוד מקרים של חסד במלוא מובן המילה בזכות הקבוצה. החל מסיוע לאבא לילדה חולה מהדר גנים, ועד להעברת תרופות נדירות מכל קצוות תבל עד ליעד הסופי שלהן.

נעה פקטר, אשתו של אבי, מנהלת את קבוצת הנשים בעיר שמונה 256 נשים מתנדבות. בנוסף למשימות ההתנדבות הרגילות, הן גם מתנדבות בבתי החולים באזור בהכנת אוכל למשפחות של מאושפזים ובשמירה על תינוקות מאושפזים, כדי לתת להורים “מרווח נשימה” לחזור הביתה לשאר הילדים. לפני חג שבועות מכינות המתנדבות ארוחת חג חלבית ומפנקת למשפחות הילדים המאושפזים במחלקה אונקולוגית בשניידר וזו כבר נהייתה מסורת.

כמו, בעלה אבי, גם נועה אינה מסתפקת בניהול קבוצת ווטסאפ אחת של חסד והתנדבות. לצד קבוצת הנשים וקבוצת “מחוברים לחיים – דו גלגלי מרכז”, שהיא מנהלת יחד עם נפתלי רובינשטיין למתנדבים בעלי רכב דו גלגלי, היא מנהלת גם קבוצת התנדבות במקום עבודתה.

משרדי חברת הביטוח מגדל, בה עובדת נועה, שוכנים בסמוך ל’מרכז אורנית’ של עזר מציון, בו ממוקם גם המאגר הלאומי לתורמי מוח עצם. ריכוז העובדים הגבוה במשרדי ‘מגדל’, עזר לנועה למצוא עובדים שלקחו מידי פעם מבחנות וזריקות לתורמי מוח עצם בערים השונות.

כשההעברות מ’מרכז אורנית’ חזרו ונשנו, החליטה נועה יחד עם אחת המנהלות בחברה, להקים את ‘מחוברים לחיים – מגדל’. לקבוצה צורפו עד היום כ 140 עובדי וסוכני מגדל שמעבירים בשעת הצורך זריקות ומבחנות לכל רחבי הארץ.

אכן, יוצרים חיבורים להצלת חיים.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםספינר בגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים


מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואסטפ



הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם