מאות גבאים השתתפו בכנס הוקרה של המועצה הדתית פ”ת

כמידי שנה ערכה המועצה הדתית פתח תקווה, כנס הוקרה ויום עיון לגבאי בתי הכנסת בעיר בהשתתפות הרב הראשי, ראש העיר וחברי מועצת העיר

(צילום: גבי בוטייל) 

הצלחה לכנס הוקרה ועיון שערכה המועצה הדתית פ”ת לגבאי בתי הכנסת בעיר. מאות גבאים ורבני קהילות השתתפו בכנס שערכה המועצה הדתית באולמי לה פמליה בעיר. 

פלטיאל איזנטל, הממונה על המועצה הדתית סקר את פעילויות המועצה הדתית בעיר תוך הדגש של מתן שרות יעיל, מהיר, נגיש ומקיף. כגון: שיפוץ מקוואות, הרחבת תחום הערוב, פעילות העשרה לזוגות הנרשמים לנישואין וחיזוק מערכת הכשרות. איזנטל ציין בסיפוק רב את הרבצת התורה של הרב הראשי ובמיוחד את מסע המושבות שכלל שיעורים  בבתי הכנסת, בתי ספר, מפעלים, בתי חולים ועוד.  כן דיבר על הקשר שח המועצה עם בתי הכנסת בעיר ואמר לגבאים “כשבאים כל השנה המתפללים לבתי הכנסת והכל מאורגן ומסודר, לא תמיד המתפללים יודעים או חושבים כמה הכנה ומאמץ יש לפני מאחרי הקלעים וזו העבודה המסורה שלכם.  כל הכנס הזה הוא כדי להודות ולהוקיר את פועלכם החשוב. ואנו במועצה הדתית מודעים לתרומתכם הרבה”. איזנטל הודה למארגן הכנס ינון פרסיק ומנכ”ל המועצה הדתית עופר אברהם ולכל הפקידות שסייעו להצלחת הכנס.

הגאון הרב מיכה הלוי, הרב הראשי לפ”ת מסר שיעור מרתק בהלכה בנושא אבידות שנמצאות בבית הכנסת. בנוסף, הרב הדגיש בפני הגבאים כי יש נפשות שהן אובדות עצות,  כאלה שלא רגילים לבוא כל השנה לבית הכנסת. “יש לנו אחריות שלא לאבד אותם, לעזור להם שירגישו נח בבית הכנסת,  אולי להכריז בקול רם לכולם באיזה עמוד אוחזים בסידור כדי שירגישו בנח וחלק מהתפילה”

ד”ר אלי יפה, סמנכ”ל קהילה במד”א, נתן סקירה ממוקדת בנושא הצלת חיים בסביבת בית הכנסת “יש צורך לשים בבית הכנסת אמצעי זמין להזעקת עזרה במקרה חירום. השיטה הטובה ביותר באמצעות אפליקציית “מד”א שלי” שהרב הראשי לישראל קרא לגבאים להשתמש בה.” ד”ר יפה הציע לגבאים לאתר בוגרי קורסי עזרה ראשונה בין המתפללים או להזמין את מד”א להדריך את חברי בית הכנסת. בנוסף כל גבאי קיבל מודעה עם הוראות ראשוניות להצלת חיים בבית הכנסת לתלייה על לוח המודעות.

בהמשך שמעו הגבאים הרצאה מרגשת ומעצימה על ידי דן מורנו, אחיו של סא”ל עמנואל מורנו הי”ד, שנפל בפעילות מבצעית באזור בעל-בק בלבנון, בסופה של מלחמת לבנון השנייה, תוך כדי קישורים וחיזוק אמוני לימים הבאים עלינו.

בכנס השתתפו ראש העיר איציק ברוורמן, מ”מ ראש העיר עו”ד איציק דיעי, חברי מועצת העיר משה פלדמר, רמי גרינברג ואשר שוקר. את הכנס הנחה בטוב טעם מר ינון פרסיק, מנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית פ”ת, וליווה אותו מוזיקאלית הפייטן חגי ימיני והקלידן ישראל שטרן. בתום הערב העניקה המועצה הדתית שי לגבאי בתי הכנסת. 

עופר אברהם מנכ”ל המועצה הדתית פ”ת: “אני רואה חשיבות עליונה כמשרת ציבור בתחום שירותי הדת, להמשיך ולשמור על קשר רציף עם גבאי בתי הכנסת ורבני הקהילות שמשרתים ציבור שלם במהלך כל השנה  ולסייע ככל יכולתנו הן בהכוונה והן בתשמישי קדושה ותרבות תורנית.   כנס ההוקרה ויום העיון הוא אירוע מגבש וחשוב, גם כדי להודות לאותם גבאים אשר כידוע בימים אלה של חגי תשרי פועלים ביתר שאת למען ציבור המתפללים. בכנס אנו מעניינים את הגבאים בהרצאות שונות וחשובות הנותנות כלים מינימליים להתנהלות בבתי הכנסת. גם הפעם הבאנו את ד”ר אלי יפה סמנכ”ל במד”א שייתן הסבר מתומצת לשמירה על חיי אדם במצוקה במהלך התפילה, ואי”ה נפעל גם לארגן קורס עזרה ראשונה לקהילות בבתי הכנסת. מאחל לכולם שתפילותינו יעלו ברצון ומברך בגמר חתימה טובה”

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם