מרגש: דוכן המשניות לעילוי נשמתו של אורי שלומאי ז”ל

בתחילת השבוע הלך לעולמו אורי שלומאי (49) משכונת הדר גנים בפתח תקווה לאחר מחלק קשה. שלומאי יזם בשנים האחרונות מידי יום זיכרון את דוכן המשניות הניצב בשכונה. כעת החברים הקימו דוכן לעילוי נשמתו

שלומאי, בן 48 היה פעיל בקהילת “פנינת גנים” בשכונת הדר גנים. שירת בצבא קבע בתפקידים בכירים בחיל המודיעין והשתחרר בדרגת סא”ל. התנדב במגן דוד אדום ובארגון הצלה פתח תקווה והקפיד לקבוע עיתים לתורה. לפני מספר חודשים חלה במחלת הסרטן ובתחילת השבוע השיב את נשמתו לבוראה. הותיר אחריו אישה, וארבעה ילדים.

ביום הזיכרון לחיילי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה האחרון, הבאנו כאן באתר ‘פתח תקוואי’ את סיפורו המיוחד של “דוכן המשניות” הפועל ביום הזיכרון ברחובה של עיר לעילוי נשמת הנופלים שהקים שלומאי.

בראיון שהעניק ל’פתח תקוואי’ סיפר שלומאי על היוזמה: “כאיש צבא לשעבר (סא”ל) תמיד התפעלתי לראות את שני החיילים שעומדים דום ליד דגל ישראל בכל מחנות צה”ל מכניסת יום הזיכרון ועד צאתו. בכל רבע שעה הם מתחלפים. ורציתי לאמץ את הרעיון הזה למשהו דומה. ולכן באתי עם הרעיון של לימוד משניות בכל יום הזיכרון, באופן שבו כל זוג לומד חצי שעה ומתחלף בעמדה המוצבת ברחוב”

הערב (ה’) הקימו חבריו לשכונה את “דוכן משניות” לעילוי נשמתו של אורי שלומאי ז”ל, ברחוב מנחם בגין 48 במקום היה מציב אורי את הדוכן מידי שנה.

בהודעה שפרסמו חבריו נכתב “הערב התאריך של יום ההולדת ה49 לאורי ז”ל .ערוך 24 שעות של לימוד לע”נ של אורי בעמדת המשניות שאורי יזם לכבוד חללי צה”ל ביום הזכרון. מהיום אחה”צ עד מחר לפני שבת. הציבור מוזמן ללמוד במקום כל אחד בזמן המתאים לו מהיום ב18:00 עד מחר ב18:00 וכן להשתתף בשיעורים של הרבנים .”

לו”ז השיעורים :
הרב ארי לנדא בשעה :23:00
הרב צבי יניר בשעה: 24:00
הרב שנקר בשעה : 01:00

יהי זכרו של אורי שלומאי ז”ל ברוך. ת.צ.ב.ה

יום הזיכרון: סיפורו של דוכן המשניות על המדרכה בהדר גנים פתח תקווה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם