סכנת נפשות: מאות ביצים עם סימון מזויף בחנות במרכז פתח תקוה

השרות הווטרינרי העירוני מזהיר את הציבור מרכישת ביצים ממקומות שאינם תחת פיקוח, ומציעים לציבור לרכוש ביצים רק ממקומות שנבדקו ואושרו ע"י הרופא הווטרינרי הרשותי

בשבוע שעבר נערכה ביקורת על ידי השרות הווטרינרי העירוני בחנות ביצים של ראובן חן ברחוב הברון הירש 7 בשוק העיר פתח תקוה. בביקורת נכחו פרט לד”ר תיקה בר-און וד”ר נתאי הוד מהשרות הווטרינרי העירוני גם נציגים של יחידת הפיצו”ח (של משרד החקלאות) ונציגי משרד הבריאות.

בביקורת נתגלו 25 תבניות ביצים עם סימון מזויף (750 ביצים) ממקור לא ידוע, ביצים אלו הושמדו. חשוב לציין כי ביצים עם סימון מזויף (או לא מסומנות כלל) מסוכנות מאוד לבריאות הציבור ועלולות להוביל לתחלואה, מאחר ולא ידוע מהיכן הגיעו, באילו תנאים הוחזקו וכו’. במהלך הביקורת החל בעל העסק לקלל את ד”ר תיקה בר-און ולאיים עליה, ולמקום הוזעקה משטרה. בסיום הביקורת הוגשה תלונה במשטרה ובעלי העסק קיבל זימון לברור במשרד החקלאות בנוגע למקור הביצים.

השרות הווטרינרי בפתח תקוה מתריע בפני הציבור מפני רכישת ביצים ממקורות “פיראטיים” אשר עלולה לחשוף את הרוכשים לסיכונים בריאותיים. ביצים עלולות להכיל חיידקים מסוכנים מאוד וחסכון בעלויות עלול לעלות במחיר יקר בבריאות. מעבר לכך, יש גם להקפיד לבדוק את הפרמטרים הבאים:

החותמת- זהו המדד הראשון לטריות הביצה ולאומדן גודלה. ביצים ללא חותמת, הן ביצים שלא עברו את מסלול המיון.

ביצים סדוקות- אם קליפת הביצה לא שלמה, סביר מאוד שהיא מזוהמת ומלאה בחיידקים.

ביצים אורגניות- (ביצים מתרנגולות המשוטטות חופשי) נחשבות לביצים יקרות וטעימות יותר. עובדה שאינה משחררת אותן ממסלול הבדיקה.

רכישה ישירות מהמשק – קניה ישירות במשקים מבטיחה ביצים טריות, אך כיוון שהביצה לא עברה את מסלול הבדיקה המקובל, אין ערובה לטריותה וניקיונה.

השרות הווטרינרי העירוני מזהיר את הציבור מרכישת ביצים ממקומות שאינם תחת פיקוח, ומציעים לציבור לרכוש ביצים רק ממקומות שנבדקו ואושרו ע”י הרופא הווטרינרי הרשותי.

%d7%91%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%9d-%d7%a4%d7%aa%d7%97-%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%94-2

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם