מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

סדנאות לילדים בבתי ספר בפתח תקווה

PIXABAY

לאחרונה בתי הספר בפתח תקווה הרחיבו את השימוש בסדנאות חינוכיות לצד תכנית הלימודים הרגילה. סדנאות אלו המתקיימות בקונספט מיוחד שנקרא ODT, מצליחות לתת מענה לחוסרים של מערכת החינוך. הן זוכות להצלחה גדולה – התלמידים מרגישים נפלא והמורים מרוצים מהתוצאות. על מנת להבין מהו הקונספט מאחורי סדנאות ODT, פנינו לאוריה בן טובים, מחברת שרביט אשר עוסקת בפיתוח והעברת סדנאות במערכת החינוך, אשר הסביר לנו בקצרה את הקונספט:

“המונח ODT הוא קיצור של OUTDOOR TRAINING, מושג המתייחס לפעילויות חינוכיות המתרחשות בחוץ, כלומר מחוץ לכיתות הלימוד. לסדנאות אלו יש מטרות ברורות, הן נועדו לחזק את הגיבוש, שיתוף הפעולה ולהטמיע ערכי מנהיגות בקרב התלמידים. לצד המטרות הישירות יש גם תופעות לוואי מבורכות; המשתתפים בסדנאות משפרים את הכישורים החברתיים, מחזקים את הערך העצמי ומתמלאים במוטיבציה. אנו משיגים זאת באמצעות הפעלות שונות בעלות אופי משחקי אשר כוללות דגשים מיוחדים – במהלך יום הפעילות התלמידים לומדים לחשוב מחוץ לקופסה, להקשיב אחד לשני ולגלות לעומקן את תכונות המנהיג. השאיפה שלנו היא להעניק לתלמידים חינוך ערכי ואת אוסף התכונות המנהיגותיות אשר יאפשרו להם להתמודד טוב יותר עם האתגרים שעוד מחכים להם במערכת החינוך, ובחיים בכלל”.

הגישה מאחורי הסדנאות היא גישה של חינוך באמצעות חוויה. התלמידים משתתפים במשחקים שונים ועליהם לעמוד במשימות. לצורך כך הם צריכים להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה, לתקשר אחד עם השני ולעבוד יחדיו. החוויה המשותפת מטמיעה בהם את אותם הערכים החשובים בצורה הטובה ביותר.

מסתבר שהקונספט של סדנאות ODT מיושם בהצלחה לא רק עם תלמידי בתי הספר, גם מבוגרים זוכים להשתתף בסדנאות אלו. אך כמובן עם פעילויות אשר הותאמו למבוגרים ולמטרות אשר רוצים להשיג. חברת שרביט מקיימת סדנאות ODT שכאלו גם עבור חברות פרטיות אשר רוצות ימי כיף וימי גיבוש לעובדים ואפילו למורים עצמם בתור הכנה לשנת הלימודים.

רבים מבתי הספר בפתח תקווה בחרו לקיים סדנאות לילדים בגישת ה ODT בתחילתה של שנת הלימודים. ירדן, מורה בבית ספר ייסודי מסבירה “הילדים מבלים חלק ניכר מזמנם בבתי הספר, זהו ביתם השני וכך אנו רוצים שהם ירגישו; בתי הספר, בדיוק כמו המשפחה, צריכים להיות סביבה עוזרת ותומכת. פתיחת שנת הלימודים בפעילויות אלו מסייעת מאוד להשגת יעדים אלו. הסדנאות משפרות את הקשרים החברתיים וכך גדלה רווחתם של הילדים. ממה שראיתי לאחר הסדנה, ישנן תועלות המתבטאות גם ברמה הקבוצתית וגם ברמה האישית. הסדנאות ממלאות את הילדים בערך עצמי ומגבירות את המוטיבציה האישית”.

לסיכום, נראה שסדנאות ODT לילדים הן פעילות רצויה ומבורכת. הן מוכיחות שלפעמים כדאי לקחת הפוגה קלה מתכנית הלימודים הרגילה על מנת להכין את הקרקע. לסדנאות השפעות ארוכות טווח והן תורמות לילדים בהמשך דרכם.

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

השארת תגובה