צילום מסך: גוגל מפות

מצלמות מהירות בפתח תקווה; כמה, היכן בדיוק והאם זה מספיק?

על פי נתונים של עמותת אור ירוק ברבעון הראשון של שנת 2016 (חודשים ינואר-מרץ), נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בפתח תקוה 57 בני אדם

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בישראל ישנן כ- 100 מצלמות אכיפה בלבד, ביניהן מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ומצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים וכן בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן.

על פי הנתונים עולה כי בפתח תקווה ממוקמות שתי מצלמות אכיפה עירוניות בלבד האחת ברמזור זאב אורלוב פינסקר ממערב, מצלמה נוספת ממוקמת ברמזור ז’בוטינסקי שחם ממערב.

לשם השוואה, הערים בהן מותקנות הכי הרבה מצלמות אכיפה בישראל: באשדוד מותקנות שמונה מצלמות אכיפה, כולן מצלמות רמזור. בירושלים מותקנות שבע מצלמות אכיפה, שתי מצלמות מהירות וחמש מצלמות רמזור. בחולון מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, כולן מצלמות רמזור. בחיפה מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, ארבעתן מצלמות רמזור. בתל אביב מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור. בראשון לציון מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור. באשקלון מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.

מנתונים שנמסרו למערכת ‘פתח תקוואי’ על ידי עמותת ‘אור ירוק’ עולה עוד כי בשנת 2015 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בפתח תקוה 291 בני אדם, ארבעה נהרגו ו- 17 נפצעו קשה. ברבעון הראשון של שנת 2016 (חודשים ינואר-מרץ), נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בפתח תקוה 57 בני אדם, שני בני אדם נפצעו באורח קשה.

הציבור סבור כי מצלמות האכיפה חיוניות במאבק בתאונות הדרכים, מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 71% מהציבור תומך בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים. מטרת המצלמות היא להרתיע את הנהגים מפני נסיעה במהירות מופרזת או חציית צומת באור אדום שעלולים לגרום לתאונות קשות ואף לאבדות בנפש. כאשר נהג מודע לכך שישנה מצלמת מהירות באזור נסיעתו, הוא נוסע לאט יותר וכך נמנעת תאונה פוטנציאלית.

למרות המחקרים והנתונים המשרד לביטחון פנים עדיין מתמהמה עם השלמת הפרויקט החשוב של מצלמות האכיפה, שאמור לכלול 300 מצלמות אכיפה בקטעי הדרך המסוכנים ברחבי הארץ.

שמואל אבואב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא מצלמות האכיפה. לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחן הפנים לא משלים את הפרוייקט של הצבת 200 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים. כשנהג רואה מצלמת מהירות, או מצלמת אור אדום, בולטת ומשולטת, הוא מוריד את הרגל מהגז וממתן את צורת הנהיגה שלו. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תושב מודאג
8 years ago

סליחה אבל זה ממש ממש לא מספיק!!

מנחשש
8 years ago

תתפלאו אבל בנתיבי תחבורה ציבורית אין מצלמה אחת ובזה לא מטפלים אלא סוגרים את הנתיב

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x