(צילום: באדיבות עיריית פ"ת)

אושר במועצת העיר: קמפיין בנושא איסור כניסה עם אלכוהול לשטח הגינות הציבוריות

חברת מועצת העיר ניבה קפלן מסיעת התחדשות בראשות ראש העיר רמי גרינברג העלתה את ההצעה לסדר שאושרה במועצת העיר

סמים ואלכוהול הם חומרים ממכרים שההתמודדות עם צריכתם ונזקיהם מעסיקה רבות רשויות סטטוטוריות כגון: הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול, משרד החינוך, משרד הבריאות, המשרד לביטחון פנים, רשויות מקומיות ועוד.

הנתונים מראים שצריכת האלכוהול גבוהה מאד בקרב בני הנוער, וגילאי השתייה הולכים ויורדים. חוק המאבק בתופעת השכרות, תש”ע-2010 קובע, כי בני נוער יכולים לשתות במקומות ציבוריים רק בנוכחות הוריהם או אפוטרופוס. בין השעות 21:00-6:00 בבוקר חל איסור לשתות אלכוהול במקום ציבורי.

למרות זאת, בכל קיץ אנו עדים לתופעות של שתייה בגינות הציבוריות ובפארקים, שתייה שמלבד הנזקים הבריאותיים לבני הנוער השותים, גורמת לוונדליזם והשחתה, למטרדי לכלוך ורעש ולעיתים אף נגררת לאלימות פיזית.

לכן, חברת מועצת העיר מסיעת התחדשות בראשות רמי גרינברג, ניבה קפלן הציעה לצאת בקמפיין בנושא איסור כניסה עם אלכוהול לשטח הגינות הציבוריות. לאחר שקפלן ביררה את העקרונות המשפטיים, הובהר לה שלא ניתן כרגע לצייד את הפיקוח העירוני בסמכות אכיפה היות והבקשה לתיקון חוק עזר בנושא, נמצאת על שולחנה של ועדת הפנים ולא מקודמת.

בהצעתה, קפלן מבקשת לפרסם את הוראות החוק במוסדות החינוך הפורמאליים והבלתי פורמאליים, וכן בקרב בני הנוער והוריהם בכל מדיה אפשרית. בנוסף להציב בגינות שלטים בולטים כגון “שתיית אלכוהול במקום ציבורי אסורה בין השעות 21:00-6:00”, להגביר את פעילות סיירות ההורים בגינות הציבוריות בעונת הקיץ וליידע את התושבים לגבי זכותם לפנות למשטרה בעניין זה.

ראש העיר רמי גרינברג אמר: “יש צורך אמיתי לשמור על בני הנוער וכמובן על הפארקים והאזורים הציבוריים ועל כן אנו מקדמים שינויים ויוזמות שיוכלו לתת מענה לבעיה זו”.

ההצעה של קפלן אושרה במועצת העיר ברוב קולות ותצא לפועל בזמן הקרוב.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x