מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

אז מה אם יש צוואה? הכירו את דוקטור עו”ד רן מובשוביץ

צילום: PIXABAY

עריכת צוואה, הינה פעולה שאדם יכול לבצע בכוחות עצמו או באמצעות עורך דין צוואות וירושות. אדם שהוא בעל רכוש ומעוניין לכתוב צוואה עבור יורשיו, אם מדובר בילדי, יערוך צוואה מסודרת וברורה, כאשר המטרה הינה למנוע סכסוכים בין היורשים, או שהירושה תועבר לגורמים אחרים שהם אינם היורשים. במידה והמצווה,  החליט כי ברצונו למסור את  רכושו למישהו אחר, שהוא אינו בן משפחתו, הוא יוכל לעשות זאת בצוואתו, כאשר על צוואה זו, חייב יהיה לחתום עורך דין מוסמך. עורך הדין אשר ערך וכתב את הצוואה, יהיה חייב להיות אחראי שהצוואה תבוצע לפי רצון המצווה.

במידה וקיימת התנגדות לצוואה, סעיף 67 לחוק הירושה {1965} קובע, כי אם הוגשה בקשה עבור צו ירושה וצו קיום צוואה, יודיע על כך הרשם לענייני ירושה ברבים וכן, עליו יהיה לקבוע זמן מתאים, כאשר מדובר על שבועיים ימים, למטרת הגשת התנגדויות לקיום צו הצוואה. כל מי שמעוניין להגיש התנגדות לרשם הירושה, יאלץ להגיש אותה לרשם הירושות בזמן זה. יש לבחון את כל האלמנטים החוקיים והאלמנטים הניסוחיים. כאשר מדובר על פסילת צוואה, כאשר בלשון המשפט, מדובר למעשה על התנגדות לקיום הצוואה, מדובר על לב ליבו של דיני הירושה ויש להיות בעלי הבנה מקצועית ומעמיקה ומהירות תגובה הולמת.

בכדי להגיש התנגדות לצוואה, על המבקש להציג ראיות מבוססות. אין מדובר בהליך פשוט, במיוחד שביהמ”ש לענייני משפחה אינו מקבל בקלות התנגדויות לצוואה, כך שיש לשכנע כי הצוואה אינה שיקפה את רצון המצווה.

העילות להתנגדות לצוואה

תקנה 19 לתקנות הירושה {התשנ”ח 1998} קובעת, כי ההליכים שיש לנקוט לבקשת התנגדות לצוואה, תוגשנה לרשם הירושות אך הדיון ייערך בביהמ”ש לענייני משפחה. למטרה זו יש להמציא עותקים מספיקים לביהמ”ש, עבור המבקש ועבור כל בעל דין אחר לרבות כל יורש או צד אחר המעוניין להגיש את ההתנגדות לצוואה. ישנן סיבות שונות להתנגדות לקיום הצוואה, כגון המנוח השאיר צוואה מאוחרת ונפלו ב פגמים, הצוואה אינה משקפת את רצונו האמיתי של המנוח. הצוואה נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת ו\או תחת לחץ\ ואו תחת איום ואחד מהנהנים בצוואה, נטל חלק בעשייתה ועוד טענות שמטתן הינה אחת- לגרום לפסילת הצוואה.

בנוסף, יורש הסבור כי הנכס הרשום ע”ש הנפטר, אינו בבעלותו האמיתית של הנפטר, רשאי יהיה להגיש תביעה מתאימה בנושא היקף העיזבון של נפטר לבית המשפט לענייני משפחה ובמקרה הצורך, יוכל אף להגיש צווי עיקול או צווי מניעה מתאימים על הנכס המצוין בצוואה. יש לפעול מידית, תוך קבלת ייעוץ משפטי מקיף ומקצועי.

בחירת עו”ד מומחה לדיני ירושות וצוואות הינה מכרעת

יש לפרט את ההתנגדות לקיום הצוואה, באמצעות ייצוג הולם של עורך דין צוואות וירושות. את הבקשה להתנגדות הצוואה, יש לפרט ע”י נימוקים וכן לצרף תצהיר לאימות האמור לבקשה. יש לשלם אגרה שנקבעה וכן, לצרף ייפוי כוח במידה והמבקש מיוצג ע”י עורך דין. אחד מעורכי הדין הבולטים בתחום, הינו עו”ד רן מובשוביץ’. אשר קנה לעצמו שם של מי שמגיש לביהמ”ש לענייני משפחה, טענות ייחודיות וחדשניות, אשר מניבות הצלחות. עוה”ד מובשוביץ’ הינו בעל בקיאות יוצאת דופן בדיני ירושה וצוואה, המשולבת ביצירתיות ונחישות לטובת מאבק משפטי מוצלח והשגת צדק ללקוחותיו. עוה”ד מובשוביץ’, הינו בעל ניסיון רב שנים במקרים סבוכים ומאתגרים. מחיר של הפסד בבית המשפט אינו בא בחשבון כשר מדובר בייצוג משפטי של משרדו של עו”ד מובשוביץ’.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x