תמונה: אילוסטרציה

אחרי שנים של מאבק: חינוך ממלכתי-חרדי בפתח תקווה

עיתון 'השבוע' בפתח תקווה מקבוצת קו עיתונות מדווח כי עיריית פ"ת תפתח רישום לבית ספר ממלכתי-חרדי לבנות ומתחייבת לסייע בהקמתו. בשנה שעברה נרשמו 40 בנות, אך המהלך נבלם בגלל התנגדות פוליטית

אחרי אינספור ניסיונות ויוזמות שלא צלחו, פרסמה השבוע עיריית פתח תקווה קול קורא לקראת הקמת בית ספר ממלכתי חרדי. מדובר במהלך פורץ דרך שעשוי להעניק מענה למשפחות מהציבור החרדי-מודרני, שהולך ותופס נתח בולט בקרב הקהילה החרדית באם המושבות.

הניסיונות להקמת בית ספר ממלכתי חרדי נעשו לא מעט בעבר, כך בשנה שעברה התקיים כבר רישום, אליו נרשמו כארבעים ילדות. בסופו של דבר, היוזמה לא יצאה לפועל, ולטענת ההורים מדובר בגורמים פוליטיים ששמו להם רגליים ומנעו את התגייסות העירייה למהלך.

על פי הדיווח של העיתונאי ישראל פריי, בעיתון עיתון ‘השבוע’ בפתח תקווה מקבוצת קו עיתונות הקמת הממ”ח היא סוגיה שמנסים חרדים מודרניים לקדם בערים רבות, כשלרוב הם נתקלים בהתנגדות של הנציגות החרדית, המעוניינת לשמר את זרם החינוך החרדי, המוכר שאינו רשמי.

מי שעומדים מאחורי יוזמת הממ”מ בפתח תקווה הם ראש העיר רמי גרינברג וממלא מקומו ומחזיק תיק חינוך רון כץ. בשלב זה, תחל הרשמה לבית ספר לבנות, ופתיחת המקום תהיה מותנית בכמות ההיענות.

“אני עובדת על זה מלא זמן ועכשיו בזכות חילופי השלטון, זה מתאפשר”, אומרת רחלי מורגנשטרן, תושבת העיר ומי שניסתה לקדם את פתיחת הממ”ח, בין היתר על ידי ריצתה למועצת העיר ברשימת ‘תכל’ס’. “שנה שעברה הגענו לרישום של 40 ילדות אבל זה נפל בגלל פוליטיקה. עכשיו העירייה בעניין”.

ראש העיר רמי גרינברג אומר ל’השבוע בפתח תקווה’: “אנחנו פותחים ממ”ח שייתן מענה לציבור החרדי בצורה טובה ויעילה, מבלי להסתמך רק על המקומות הפרטיים ועל העמותות. משרד החינוך ייתן את כל הכוח, הגיבוי והתקציב. צריך לראות כמה כיתות יהיו לפי הרישום, בהתחלה זה יהיה משהו קטן ונמקם אותם במבנה קיים, וככל שיתפתחו נביא תקציבים לבנייה ונתקדם, זה בעיקר תלוי ברישום”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x