צילום: אילוסטרציה, תחנת אוטובוס

איזה ציון העניקו תושבי פתח תקווה לתחבורה הציבורית?

עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להשקיע לייעול התחבורה הציבורית, זה ישרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים ".

(צילום: עמותת אור ירוק)

מתנדבי עמותת “אור ירוק” ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT וFIDF יצאו לרחובות הערים ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. המתנדבים ביקרו בלמעלה מ-400 תחנות אוטובוס שונות ב-131 יישובים ברחבי הארץ. בנוסף במסגרת הסקר שביצעו המתנדבים נשאלו קרוב ל-2,000 בני אדם באשר לדעתם לגבי איכות ויעילות התחבורה הציבורית.

במסגרת התצפית בדקו המתנדבים מספר נתונים:

  • תשתית תחנת האוטובוס – הצללה, מקומות ישיבה, דפי מידע, מרחק התחנה מהבית ומפגעי בטיחות סמוך לתחנה (פסולת, שברי זכוכית וכדומה)
  • נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס –  הימצאות שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים.
  •  סקר דעת הציבור – הנוסעים נשאלו מה דעתם על עלויות התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.

בין הישובים בהם נערכה התצפית: פתח תקווה, ראש העין ואורנית.

תוצאות התצפית בפתח תקווה:

  • מספר התחנות שנבדקו – ארבע תחנות.
  • הימצאות הצללה – בכל התחנות קיימת הצללה.
  • הימצאות דפי מידע –  בשתי תחנות אין דפי מידע.
  • מקומות ישיבה – בכל התחנות קיימים ארבעה מקומות ישיבה.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – בכל התחנות אין מדבקות עם מספר התחנה, בכל התחנות אין שלטים בכתב ברייל, בכל התחנות יש מקום לכסא גלגלים.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בפתח תקווה:

  • מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מפתח תקווה העניקו את הציון הממוצע 6.8 מתוך 10.
  • מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 0-5 דקות בממוצע.
  • האם האוטובוס מאחר? רוב הנשאלים השיבו כי האוטובוס אינו נוהג לאחר.
  • האם האוטובוס עמוס? רוב הנשאלים השיבו כי האוטובוס אינו עמוס.
  • האם מחיר הנסיעה הוגן? מחצית הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה גבוה מדי.
  • מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 7.4 (מתוך 10).

עמותת אור ירוק: “התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להשקיע לייעול התחבורה הציבורית, זה ישרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים. תחבורה ציבורית איכותית יכולה לסייע בצמצום עומסי התנועה, לקרב את הפריפריה למרכז, להפחית את מספר כלי הרכב על הכביש ובהתאם להוביל לסיכון מופחת לתאונות ולנפגעים. לשם כך עליה להגיע במהירות מנקודה לנקודה, מבלי לאלץ את המשתמשים בה להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם ובעלת פריסה גדולה ברחבי הארץ”.

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר “מאגר מוחות”, עולה כי בשנת 2017 נרשמה ירידה בשימוש היומיומי באוטובוס ומנגד עליה בשימוש ברכב הפרטי בהשוואה לסקר דומה שנערך בשנת 2016.

על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x