צילום: עיריית פתח תקווה

איך הגיע קטר 261 לצומת הרחובות הרב מלכה וגיסין בפתח תקווה?

קטר 261 הינו קטר דיזל-חשמלי מדגם GA-DE900 AS שייצרה חברת Alstom בספרד בשנת 1998 עבור רכבת ישראל.

בצומת הרחובות הרב מלכה וגיסין הוצב קטר מספר 261 של רכבת ישראל, במיקום הנמצא בדיוק בטבורו של מרכז תחבורתי, בין התחנה המיתולוגית ברחוב פינסקר לבין המסוף התחבורתי המשמעותי (HUB תחבורתי), בתחנת הרכבת בקריית אריה, שם יוקם גם מסוף של הרכבת הקלה והרכבת התחתית ומסוף תחבורתי ענף של אוטובוסים. מיקום קרון הרכבת נמצא גם בין תוואי הקו האדום באורלוב – ז’בוטינסקי, לבין התוואי הנוסף בסמוך לשכונת אם המושבות, כל זאת בנוסף לצירי תחבורה מרכזיים כדוגמת שמלצר, ז’בוטינסקי ורבין בהמשך.

יצויין כי בעבר הייתה מסילה שחיברה את פתח תקוה לראש העין ומשם ליפו, במטרה לשנע את אריזות התפוזים שנקטפו בפרדסי המושבה. קו רכבת זה היווה ציון דרך מעניין בהתפתחות היישוב העברי פ”ת, וביתו של מנהל התחנה היה בצומת הרחובות פינסקר – גיסין.

 קטר זה היה הראשון בארץ עם מנועי הסעה א-סינכרוניים מתקדמים המאפשרים יעילות משופרת ותחזוקה פחותה.  שלושת הקטרים מדגם זה שרכשה רכבת ישראל שימשו בתפקידי עיתוק ושליחויות בחטיבת המטענים של הרכבת.

ראש העיר רמי גרינברג אשר ליווה את הנחת הקטר בשטח, אמר כי “פתח תקוה היא עיר של מורשת מחד וחדשנות מאידך. אין להתעלם מההיסטוריה המפוארת של המושבה שנהנתה בעבר מרכבת שחצתה את המושבה וסייעה רבות להעברת נוסעים וסחורות, ומהחדשנות הקיימת בה היום עם סיום העבודות על הרכבת הקלה, הוספת קווי תחבורה חדישים ונגישים ורשת דרכים מסועפת, כל זאת לצד קידום העבודות על המטרו ועידוד שימוש בשבילי הליכה ושבילי אופניים הקיימים לאורכה ולרוחבה של העיר. “

הקטר ישופץ ויצבע, וסביבו יתבצע פיתוח סביבתי הכולל תאורה, ספסלים ומתחם פנאי.

הקטר הושאל מאוסף מוזיאון הרכבת באדיבות רכבת ישראל בע”מ – רכבת ישראל תרמה את הקטר ואת המסילות שהוצבו במקום, צוותי רכבת ישראל הגיעו בשעות הלילה המאוחרות לסייע בהכוונה ובהובלה של הקטר מחיפה עד לתחנת בני ברק. עיריית פתח תקוה וראש העיר רמי גרינברג הודו לרכבת ישראל על התרומה, הסיוע ושיתוף הפעולה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x