מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

איך לשמור על הזוגיות בזמני קורונה

צילום: freepik

מאת לירון תמם –   www.t.co.il

תקופת הקורונה מעמידה אותנו בפני אתגרים לא מוכרים, לא צפויים ולא מעטים. מעולם לא היינו במצב דומה, בו נאלצנו לשנות את שגרת חיינו בצורה דומה. ממצב בו יכולנו לנסוע לכל מקום, בכל זמן, לבלות בכל מקום מבלי לחשוב פעמיים, אנחנו מוצאים את עצמנו סגורים בבית, במשך ימים ארוכים, כשחלק גדול מהדברים שיכולנו לעשות בעבר, בשגרת חיינו, כבר לא אפשריים.

אחת ההשפעות הקשות של תקופת הקורונה, באה לידי ביטוי ביחסים בין בני זוג. זה לא פשוט לשמור על זוגיות בתקופה זו. בוודאי עבור זוגות שחוו משברים שונים לפני כן, אך גם עבור זוגות שלא חוו משבר קודם לכן. תקופה זו יכולה להיות מאתגרת מאוד.

בימים רגילים, נמצאים בתוך שגרה שרגילים אליה, שגרה שהתמסדה עם הזמן, ולכן הרבה יותר פשוט ונוח לנהל בתוכה חי זוגיות. הקורונה שינתה את השגרה ואילצה את בני הזוג להתאים את עצמה אליה, יצרה לחצים ודרישות לא מוכרות, אשר אילצו את בני הזוג לבצע התאמות, פשרות, ולא תמיד זה פשוט. לא באופן אישי ולא באופן זוגי.

טיפול זוגי כאופציה לעזרה

לפני שנסביר כיצד שומרים על זוגיות בימי קורונה, צריך לציין, ישנם שבוחרים לפנות אל מטפל זוגי במרכז או במקומות אחרים, בשביל לקבל כלים ועזרה כיצד להתמודד עם המצב. גם בימים אלה, אפשר לפנות אל טיפול זוגי באם המושבות או במקומות אחרים ברחבי הארץ. הטיפול נעשה פנים אל פנים או דרך זום.

האופציה של טיפול זוגי היא מאוד טובה, מאחר והוא מספק כלים איכותיים אשר מאפשרים להתמודד עם לחצים, פחדים, חרדות ודברים אחרים שיכולים לגרום לנזק ביחסים בין בני הזוג. לא צריך לחכות עד שייגרם נזק בשביל לעשות את זה.

עוד נקודה שחשוב לזכור, כמו בלא מעט מקרים בחיים, גם כאן הזוגיות מושפעת מדברים חיצוניים ואין ספק שהקורונה יוצרת אתגרים שונים לכל משפחה, וחלקם גם משפיעים על הקשר בין בני הזוג.

כיצד אפשר לשמור על הזוגיות בזמן קורונה?

ראשית, דיאלוג. כל זוגיות טובה מבוססת על תקשורת, דיאלוג בין הצדדים. אי אפשר לקיים זוגיות בלי לדבר על כל מה שמפריע, כל מה שמפחיד, כל דבר שיכול לגרום נזק. חשוב שבני הזוג יהיו מסוגלים לדבר אחד עם השני על כל דבר.

שנית, חשוב לייצר שגרה סבירה שמתאימה לשני הצדדים. אחת הסיבות בגללן זוגות מתקשים לשמור על זוגיות טובה בזמן הקורונה, זה בגלל ששני בני הזוג היו רגילים לשגרה מסוימת שהתאימה להם. הקורונה אילצה אותם לשנות את השגרה, ולא תמיד זה מתאים לשניהם, כלומר הם לא תמיד יכולים לייצר את ההתאמות והפשרות הנדרשות להם. לכן, חשוב מאוד להגיע להסכמות, בשביל שהתהליך יתבצע בהסכמה מלאה בין הצדדים.

שלישית, רצוי לייצר זמן משותף, הנאות משותפות, דברים שיגרמו לכל אחד מבני הזוג ליהנות בחברתו של השני. זה הרבה יותר קשה כעת, בגלל שאין מסעדות, אין בתי קפה, אין הצגות או סרטים, אז הרבה יותר קשה לנהל כך זוגיות שמייצרת חוויות משותפות. לכן, חשוב להשקיע ביצירת פתרונות שיכולים להתאים.

זה יכול להיות זמן בישול משותף, משחקים, סרטים ביתיים ועוד.

ארבע, חשוב לתת לכל אחד ואחת את המקום והמרחב שלו. הקורונה, במקרים מסוימים, יצרה מצב ששני בני הזוג נמצאים כלצ הזמן בבית, ביחד. זה לא פשוט. לכן חשוב למצוא דרכים כיצד כל אחד נהנה מהספייס שלו, נהנה מהמקום והמרחב, שמאפשר לו לעשות דברים שהוא אוהב, לבד.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x