מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

איך מאבחנים רגישות למזון

ישנם ברי מזל אשר מסוגלים לאכול כל סוג של מזון ללא כל תופעות לוואי נראות לעין. סוגי מזון שונים עשויים לגרום לרגישויות בקיבה ולהפריע לשגרת החיים ולהתנהלות הרגילה. רב האנשים סובלים מרגישות זו או אחרת אך הם לא מודעים לכך שכן מדובר על רמה נמוכה מאוד של השפעה.

מאידך, ישנם אנשים רבים שלוקים בתופעה שנקראת רגישות למזון, הם יזדקקו לקיום של סלקציה במזונות מסוימים שעשויים לגרום להם לאי נוחות רבה. הרגישות מגיעה מתהליך של גזים כלואים בבטן. מה שגורם לתופעה הם למעשה חיידקים שנמצאים באופן קבוע במעי ומפרקים את המזון שאנו אוכלים. פירוק המזון יוצר את הגזים ומביא לתופעות הנ”ל.

אילו תופעות נוספות קיימות

תסמונת המעי הרגיז היא נפוצה למדי בעיקר בקרב נשים אך גם גברים רבים סובלים ממנה. הסימפטומים מתבטאים בכמה דרכים עיקריות:

  • כאבי בטן – רבים מהלוקים בתסמונת מכירים את המצב שבו הם נתקפים בכאב בטן שלא מאפשר להם לצאת מהבית.
  • חוסר נוחות כללית – היות שמדובר על איבר רגיש אז כל בעיה שמתרחשת בו תשליך מיד על שאר האברים בגוף. כך צפויה גם חולשה והרגשה כללית לא נעימה.

רגישויות למזונות מסוימים הן לא דבר חדש וישנם סוגים ספציפיים של מזון שכדאי להימנע ממנו. אנשים יכולים לפתח רגישות לחלב שתביא למצב של נפיחות בבטן. במקרה זה מומלץ לפנות אל רופא פנימי או דיאטן שיטפל בכם וינחה אתכם כיצד לנהוג. גם רגישות לגלוטן היא דבר שכיח וקיימים כיום מזונות רבים (בסיסיים) אשר מיוצרים כאשר הן נטולי גלוטן. כך ניתן לצרוך אותם ללא כל חשש.

האם ישנן דרכי טיפול אחרות

כאשר אנו מגיעים למצב של בטן נפוחה לאחר כל ארוחה קלה, זה בדיוק הזמן לפנות אל גורם רפואי שיסייע לנו להבין מה כדאי ומה לא כדאי לאכול. ישנן שיטות שונות שמתיימרות לטפל במצבים כאלו ומומלץ לבדוק ולחפש חומר אמין ברשת האינטרנט. ניתן גם להתייעץ עם חברים שסובלים מהתסמונת או מאחד הסימפטומים שלה. חשוב לא להתעלם ולפנות לטיפול. כך ניתן יהיה לנהל חיים שגרתיים לצד המחלה.

לפרטים נוספים ודרכי טיפול: http://food-sensitivity.com

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x