מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

איך מתבצע מחקר מילות מפתח?

תמונה: freepik

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל תהליך קידום אתרים אורגני (SEO) וגם לכל קמפיין קידום ממומן בגוגל. בנוסף, מחקר כזה עשוי לספק לכל בעל עסק תובנות חשובות לגבי ההתנהלות שלו באופן כללי. בהתאם כדאי מאוד לבצע את המחקר ביסודיות, ובעזרת כלים ייעודיים.

שלב ראשון: רשימה נרחבת ככל האפשר

השלב הראשון של מחקר מילות מפתח איכותי באמת הוא עריכת רשימה של כל ביטוי או מונח שעשויים להיות רלוונטיים לקידום או לפרסום. כלומר, כל מילה או ביטוי שלקוחות פוטנציאליים עשויים להקליד בגוגל ושלעסק יש מענה מקצועי לכך.

את הרשימה כדאי לבסס גם על כניסה לראש של קהל היעד ובפרט תשובה לשאלה מה בעצם מעניין אותו, וגם על כלים מקצועיים (שיפורטו בהמשך הכתבה). דגש חשוב נוסף בשלב זה הוא לגוון את הרשימה בכל ההיבטים האפשריים. כך למשל כדאי לכלול בה גם ביטויים ביחיד וגם ברבים (“אוכל לכלב” וגם “אוכל לכלבים”), מילים נרדפות (“לכידת עכברים”, “הדברת עכברים”) ואפילו טעויות מקובלות (“תיקון פלאפון” ולא רק “תיקון סלולרי”).

עוד המלצה היא להשתמש גם בביטוי שמתאר איש מקצוע וגם בביטוי שמתאר את המקום שבו ניתן השירות – לדוגמה, גם “רופא שיניים בחיפה” וגם “מרפאת שיניים בחיפה”). כמו כן חשוב למצוא גם ביטויים ארוכים ומדויקים – “מסך שבור בסמסונג”, “צימר רומנטי במבצע בדרום” וכו’.

שלב שני: מיקוד

רשימת מילות מפתח פוטנציאליות יכולה לכלול עשרות ביטויים ואפילו מספר תלת ספרתי. מאחר שאי אפשר לקדם אתר עבור כל מילה וכל ביטוי, בוודאי שלא תחת מגבלת תקציב, השלב הבא של מחקר מילות מפתח איכותי הוא מיקוד הרשימה, כלומר מציאת המונחים והמילים שעבורם חשוב במיוחד לקדם את האתר או להציג מודעות ממומנות.

השיקול הראשון בצמצום הרשימה הוא נפח החיפושים – באופן טבעי חיפושים פופולריים יכולים להניב תנועה ערה לאתר או לדף הנחיתה. הבעיה היא שעבור אותן מילים התחרות עלולה להיות קשה, כולל מצד מתחרים גדולים, ולכן עוד אופציה שתמיד כדאי לשקול היא מציאת ביטויים ארוכים ומדויקים – שעבורם התחרות פחות משמעותית ובנוסף הם מעידים על כוונה רצינית להזמין שירות או לרכוש מוצר (למשל, “כמה עולה פרגולת אלומיניום למרפסת”). שיקול נוסף הוא מידת הרלוונטיות של כל חיפוש לעסק הספציפי. כך למשל מטפלת בסוג’וק שגם מעבירה קורס בנושא יכולה להתחרות גם על ביטויים שקשורים לטיפולים וגם על כאלה שקשורים ללימודים – ולכן נדרשת קודם כל החלטה במה חשוב לה יותר למקד את הפעילות.

כלים מקצועיים

מומחים לקידום אתרים, למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל, נעזרים כמובן בכלים מקצועיים שונים לטובת שני השלבים של המחקר. בפרט מומלצים הכלים שגוגל עצמה ייצרה עבור המפרסמים ובעלי האתרים – ה-Google Keyword Planner וגוגל אנליטיקס. כלי נוסף שכדאי להכיר הוא SEMRush שמסייע לקבל השראה ורעיונות לגבי מילות מפתח מהמתחרים, ומספק גם מידע לגבי היקף התחרות הצפוי.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x