איך תראה הקואליציה של ראש העיר פ”ת רמי גרינברג?

אחרי שנבחר לראשות העיר, כעת מוטלת עליו מלאכת הרכבת הקואליציה. התחדשות, יש עתיד וש"ס בפנים. ומי עוד?

(צילום ארכיון: ישיבת מועצת העיר) 

ראש העיר פ”ת הנבחר רמי גרינברג עסוק בימים אלה במלאכת הרכבת הקואליציה. במועצת העיר יש 29 מושבים, וכדי להקים קואליציה הוא צריך מינימום 15 מושבים.

היתרון הגדול של ראש העיר הנבחר רמי גרינברג, הוא שרשימתו “התחדשות” שהתמודדה למועצת העיר קיבלה 5 מנדטים, כלומר – היא שווה שליש קואליציה. ההערכות הן שהגוש שתמך בגרינברג יהיה חלק מהקואליציה, ש”ס עם 4 מושבים, ויש עתיד עם 4 מושבים. וכבר יש לראש העיר 13 מושבים, כך שחסרים לו רק 2 מנדטים כדי להקים קואליציה.

מכאן האופציות הן רבות ומגוונות ותלויות בהרבה מאוד גורמים ושיקולים, למשל, מפלגות שישבו על הגדר ולא הביעו תמיכה או התנגדות במי מהמועמדים לראשות העיר כמו למשל רשימת ‘הביצועיסטים’ בראשות אורי אהד שזכתה ב 3 מנדטים ובכך להבטיח לו רוב גדול יותר.

אופציות נוספות שיכולות להיות מציאותיות במתכונת הנוכחית היא במידה וראש העיר פ”ת לשעבר איציק ברוורמן יפרוש מהחיים הפוליטיים, רשימתו אכפ”ת זכתה ב 3 מנדטים ואפילו אופציה זו עומדת על השולחן.

שאלה שמעסיקה בעיקר את ציבור הבוחרים של מפלגות הבית היהודי ויהדות-התורה, היא האם יש סיכוי שגרינברג יעדיף להקים קואליציה בלעדיהם, או ש’מה שהיה נכון לשעתו – לא בהכרח נכון לאחר הבחירות’. הערכות הן כי בראש ובראשונה גרינברג יעדיף להקים קואליציה כמה שיותר גדולה עם אותן רשימות שתמכו בו או שלכל הפחות לא הביעו התנגדות נחרצת נגדו. ולאחר כמה חודשים, אחרי חלוקת התיקים, ישקול אולי לצרף את שאר הרשימות.

באשר לסגנים בשכר, לגרינברג אפשרות למנות 5 סגנים. הערכות הן כי החלוקה תתבצע כך: 2 סגנים בשכר לרשימתו התחדשות כדי שתוכל לעבוד בשטח יותר טוב ולהתמסר למען התושבים, סגן 1 ליש עתיד, ו 1 לש”ס. את הסגן ה 5 הוא ככל הנראה ישמור להמשך הקדנציה כשירצה להרחיב עוד את הקואליציה במידה ויהיו שינויים ופילוגים בתוך מפלגות האופוזיציה, מה גם שהדבר יכול לשמור לו על שקט באופוזיציה במיוחד בקרב מפלגות שלא נכנסו ומעוניינות בכך.

ישיבת מועצה ראשונה וחגיגית בניהולו של ראש העיר פ”ת רמי גרינברג תיערך ב 20.11.18 באולם שרת סמוך לבניין העירייה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x