(בניין עיריית פ”ת, צילום: עיריית פתח תקווה)

איכות סביבה: מהפכה ירוקה במועצת העיר פתח תקווה

מחר (ב' 27.5) תתקיים ישיבת מועצת עיר ירוקה וזאת במסגרת אירועי חודש איכות הסביבה. במסגרת הישיבה ידונו נושאים המקדמים נושאים בתחומי הקיימות והשמירה על איכות הסביבה וכן יחתום ראש העיר על אמנה לשמירה על איכות הסביבה. כל הפרטים בדרך לעיר ירוקה יותר

באמנה כתב ראש העיר רמי גרינברג בין היתר: “מתוך אחריות ושאיפה להפוך את פתח תקווה לעיר מקיימת וירוקה, כחלק ממהפכת “העיר החכמה”, אני מבקש לכונן חברה המאפשרת לפרטים ולקבוצות לחיות חיים ראויים ומאוזנים המשלבים בין כלכלה, חברה, סביבה וערכים תרבותיים…אני מתחייב בזאת לפעול ולהפוך לרשות מקומית מקיימת על בסיס העקרונות לפיתוח בר-קיימא, במסגרת האג’נדה לקידום הבריאות של תושבי העיר והבאים בשעריה!”.

במסגרת ישיבת המועצה תעלה הצעה של חברת הנהלת העיר ניבה קפלן לגבי הכנסת אופניים לשימוש הציבור הרחב ובכך לצמצם את זיהום האוויר, ולשפר את הניידות והתנועה ברחבי העיר, בדומה לנעשה בערים גדולות אחרות בארץ ובעולם. עוד תעלה הצעה של צדוק בן משה סגן רה”ע להסדרת כלל הברזיות העירוניות בגנים הציבוריים ובטיילות על מנת להקל על המטיילים, ההולכים והרצים במסלולי הריצה ובגינות, ולספק להם מי שתייה להתרעננות, וכן הצבת מתקני שתייה ייעודיים לבעלי חיים.

כפי שדווחנו כאן באתר ‘פתח תקוואי’ עוד יעלה לאישור תב”ר בסך 500,000 ₪ להקמת ארבעה פארקי כלבים, ביניהם אחד ייחודי (עם מתקנים מיוחדים) שיוקם בפארק הגדול. כיום קיימים בעיר 12 פארקי כלבים וכאמור בקרוב יוקמו ארבעה נוספים ברחוב כרמלי, בשיכון בלינסון, בשכונת שיפר ובפארק הגדול.

בישיבת המועצה הירוקה יתכבדו החברים בכיבוד ירוק וטרי (ירקות ירוקים) וידונו גם באמנה לשמירת איכות הסביבה הקוראת לשמירה על הגנת הטבע והחי, בשימור המשאבים הטבעיים, בהקצאת מרחבים ירוקים, בשמירה על הניקיון ובמניעת זיהום.

לראשונה ישיבת המועצה תוקרן כמצגת ובכך יתחיל תהליך התייעלות וחיסכון בניירת הרבה המשמשת עד היום את חברי המועצה. בעתיד קיימת מגמה להימנע מהדפסת דפים בכמויות רבות לחברי המועצה ולאפשר להם לקבל את החומר בדיוור אלקטרוני חסכוני וירוק.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x