מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

אילו צמחים יכולים להתאים לבית

תמונה: PIXABAY

על פניו, זו נראית שאלה מוזרה קצת. יש עציץ פורח, במשתלה אמרו לי שהוא מתאים לבית, או קבלתי זר פרחים לכבוד החג. אבל, האם כל הפרחים והצמחים אכן מתאימים לבית?

צמח בבית נעים בבית

צמחי הבית מכניסים יופי, ושמחה לבית. אבל אנחנו חייבים להיות מודעים לכך, שלא משנה כמה אנחנו נהנים מהימצאותם בסביבתנו יש בהם כמה שעלולים לגרום לנו נזקים ואפילו חמורים.

צמחי בית רעילים עלולים לגרום לגירויי עור או דלקות עיניים, אך במקרים מסוימים הם עלולים לגרום גם למוות. חשוב לזכור שמיקום הצמח בבית משחק תפקיד במידת המסוכנות שלו.

היזהרו: צמחים נפוצים שנחשבים לרעילים

ישנם צמחים שיכולים להיות נפוצים למדי בסביבה הביתית, ועם זאת חשוב גם לדעת ולהבין את מסוכנותם האפשרית.

פילודנדרון– רעיל מאד ועלול לגרום לנזקים. חשוב להיזהר מנוכחותם של צמחים רעילים בעיקר בסביבה ובה ילדים וחיות מחמד.

פוטוס – עלול לגרום לגירוי חמור בקיבה מסוכן לילדים ולחיות מחמד. נשוב ונזכיר, איננו יכולים לשלוט בכל מעשה שילדינו או חיות המחמד עושים. מומלץ להרחיק צמחים שכאלו מבית עם משפחה צעירה.

דיפנבאכיה – צמח בית נפוץ שעלול לגרום לגירוי בעור ובעיניים. אם חיית המחמד לועסת אותו עלולים להופיע תסמינים של נפיחות בפה ובלשון ועלול להגיע לחנק.

להלן מספר פרחים מסוכנים לבעלי חיים

יקינטון וצבעוני – רעילים לכלבים וחתולים. החומרים הרעילים בשני הפרחים, מרוכזים בפקעת, מה שמהווה את הסכנה הגדולה ביותר לבעלי חיים שאוהבים לחפור כך שגם שתילתם בגינה, עלולה להוות סכנה.

נרקיסים – עוד מעט תגיע עונתם של הריחניים הללו, הם עלולים לגרום לשלשולים והקאות ואפילו להפרעות קצב הלב בבעלי חיים.

ליליות – רעילות מאד לבעלי חיים. מומלץ להישמר מכל משמר מפרח זה, ולא לקחת סיכון מיותר עם חיות המחמד שבבית.

צמחים פורחים ונהדרים שקל לגדל בבית

אתם וודאי שואלים את עצמכם אם כך, באלו פרחים אנו כן יכולים להתמקד ולגדל בביתנו. סיגלית אפריקאית, ביגוניה וסחלב הינם צמחים נהדרים שקל ופשוט לגדל בבית. אותו הדבר פועל גם לגבי סוקולנטים המהווים צמחים נהדרים לקישוט הבית וכן למשרד, והם אינם מצריכים השקיה מרובה כלל וכלל. צמחים פורחים שכאלו מגיבים נהדר לתנאים שבבית, והם בהחלט יכולים להצטרף ללוח זמנים צפוף, וזאת במידה ואתם אנשי משפחה, עובדים או לומדים באופן תכוף ואינטנסיבי למדי. באופן הזה, תוכלו עדיין ליהנות מן האווירה המרגיעה של הטובה סביבכם, ואולי אפילו לטפח תחביב קטנטן ונחמד אשר יאפשר לכם לעתים להתנתק מכל הרעש וההמולה היומיומיים.

מחפשים פרחים נהדרים לבית או למשרד? בקרו באתר שושי רגעים של פרחים ותוכלו למצוא מגוון עשיר ורחב של זרים טריים, פרחוניים וצבעוניים במיוחד. משלוחים מהירים לכל רחבי הארץ.

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x