אירועי התרבות של קהילת חצרות – גנים בפ”ת נפתחו

סדרת אירועי התרבות של קהילת חצרות גנים בפ"ת החלו במוצ"ש האחרון (פרשת חיי שרה)  בהרצאה מרתקת על דמותו היחודית של סא"ל עמנואל מורנו. המפגש הבאה יתקיים במוצ"ש פרשת וישב

אירועי התרבות של קהילת חצרות-גנים בפ”ת נפתחו במוצ”ש האחרון בהרצאה מרתקת על דמותו היחודית של סא”ל עמנואל מורנו, חלל צה”ל היחיד שעד היום, 12 שנים לאחר מותו, לא ניתן עדיין לחשוף את פרצופו. מורנו שהיה קצין בסיירת מטכ”ל, נפל כשבוע לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה בפעולה נועזת בבעל בק שבלבנון. את ההרצאה, ששולבה בסרטונים יחודיים על דמותו, העביר אחיו, הרב שמואל מורנו.

בהרצאה נחשפה אישיותו המיוחדת של מורנו, כלוחם בעל כישורים יחודיים, כאיש משפחה למופת וכאדם פשוט וצנוע. במהלך ההרצאה סופר כי מורנו שהיה שותף בין השאר ללכדתו של רב המחבלים מוסטפה דירני, היה שותף להצלחות מבצעיות רבות, שעליהם, באופן מסקרן, לא ניתן יהיה לספר לעולם. במהלך הערב נחשף כי בגיל 16 כאשר מורנו הוציא תעודת זהות, טעתה הפקידה בכתיבת שמו, ובמקום עמנואל כתבה אמונה אל, טעות שאותה לא תיקן מורנו בשל צניעותו, וכך על הדיסקית אותה ענד בכל שירותו הצבאי, הופיע השם ‘אמונה אל’ שבהחלט שיקף את אופיו. לאחר נפילתו ביקשה המשפחה לכתוב על מצבתו את שמו הנכון כפי שניתן לו בברית המילה.

האירוע התקיים בבית הכנסת של קהילת חצרות גנים בשיתוף האגף לתרבות יהודית בעיריית פ”ת. ההרצאה הבאה במסגרת אירועי התרבות בקהילה תתקיים במוצש פרשת וישב, 1.12.18, בנושא הורדוס והחשמונאים, ותועבר ע”י הרב נעם גרינבלט, רב קהילת חצרות גנים.

התמונות באדיבות קהילת חצרות גנים פ”ת.

תושבי פתח תקווה, יש לכם אירוע מעניין בקהילה? לחצו כאן ועדכנו אותנו בוואטספ

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x