אמץ קשיש: עיריית פתח תקוה תקדם טיפול פרטני באלפי קשישים המוגדרים בסיכון מירבי

לאור מספר מקרי המוות המצערים שארעו בתקופה האחרונה בקרב קשישים עריריים, ראש העיר רמי גרינברג הורה לגורמי האגף לשירותים חברתיים ובריאות בעירייה להיערך לפרוייקט חדש אשר במסגרתו עובדי העירייה "יאמצו" כ-3000 קשישים המוגדרים בסיכון מירבי.

בתוך כך, במסגרת הפרוייקט יתבקשו העובדים לצור קשר טלפוני עם הקשיש איתו הם בקשר – אחת לשבוע ולשאול לשלומו. בנוסף, עובדי העירייה ימפו את צרכי הקשיש לצורך מתן מענה פרטני. בהמשך לשיחה הטלפונית, העובדים ימלאו טופס מקוון עם הצרכים שעלו והוא יישלח לגורמי העירייה הרלוונטים לטיפול מהיר.

בנוסף, מוקד הגמלאים אשר הוקם עם פרוץ משבר הקורונה, יקבל פנויות מתושבים אשר יבקשו לדווח על קשישים עריריים. בהתאם לדיווחים שיתקבלו, תגדיל העירייה את מכסת האימוץ ככל שיידרש. מוקד הגמלאים יהיה זמין לפניות בנושא בטל’ 03-9113995.

לצד הפרוייקט היחודיי, במהלך החודש האחרון, העירייה יצרה קשר עם כל 14,000 קשישי וקשישות העיר המופיעים ברשימות הביטוח הלאומי ואלו שהיו מוכרים ברווחה. במסגרת הקשר שנוצר, עובדי אגף הרווחה ביררו עם כל אחד – מהם צרכיו, האם הוא צריך עזרה מהרשות ובמה.

עיריית פתח תקוה חילקה במהלך החודש האחרון למעלה מ 10,000 סלי מזון בנוסף לאלפי ארוחות חמות המחולקות פעמיים בשבוע לכל הקשישים והנזקקים. כמו כן, עם פרוץ המשבר, העירייה משנעת תרופות ומפעילה מערך מתנדבים גדול המסייע בימים אלה לכל קשישי העיר המוכרים לרשות.

ראש העיר רמי גרינברג “מדינת ישראל והעולם כולו מתמודדים בימים אלה עם משבר שטרם נראה במאה השנים האחרונות. כפי שניתן לראות מפעילות הרשות עד כה, ככל שאנחנו מתקדמים על ציר הזמן בהתמודדות מול המשבר, אנחנו מקדמים יותר יוזמות שעונות באופן נקודתי ופרטני על צרכים שונים שעולים במהלך הזמן. הפרוייקט החדשני שאנחנו מקדמים בימים אלה לרווחת הקשישים העריריים בעיר, צפוי לתת מענה מקיף ולהפחית אירועי מוות מצערים כפי שחווינו בשבועות האחרונים. לצד פעילות הרשות, אני קורא לציבור להירתם למאמץ, לשאול לשלום השכנים הקשישים לפחות פעם אחת בשבוע ולדווח על העריריים במוקד הגמלאים. ככל שיהיה שיתוף פעולה עם הציבור בנושא זה, כך נוכל להבטיח היקף טיפול מקסימאלי באוכלוסייה זו ואולי אף למנוע את מקרה המוות הבא.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x