אש בהיכל: מי הצית את ארון הקודש בבית הכנסת הגדול פ”ת?

כשעה לפני כניסת השבת הוצתה פרוכת ארון הקודש בבית הכנסת הגדול בפ"ת, ברחוב חובבי ציון במרכז העיר. יחזקאל פרקש שבדיוק הגיע למקום כיבה את השריפה

(צילום השריפה: השבוע בפ”ת)

יחזקאל פרקש שהגיע לבית הכנסת הגדול ביום שישי כשעה לפני כניסת השבת וגילה את השריפה סיפר ל’פתח תקוואי’ “הגעתי לבית הכנסת הגדול, והרחתי ריח שרוף, ראיתי שהפרוכת עולה באש מיד ניגשתי לכבות אותה ובכך נמנעה התפשטות האש.”

ראש העיר רמי גרינברג שהגיע מיד למקום אמר “נמצא בבית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון בעקבות הצתה של ארון הקדוש.
לשמחתי ספרי התורה לא נשרפו. המשטרה כאן לחקור את הנושא. נפעל בנחישות ונחרצות נגד אלו שמנסים לפגוע בסממנים הקדושים ליהדות.”

הממונה על המועצה הדתית בפ”ת, פלטיאל איזנטל אמר “הזדעזעתי לשמוע על שריפת פרוכת ארון הקודש בבית כנסת הגדול. דווקא בימים אלה שאנו מתאבלים ומבכים את חורבן בית המקדש. איני יכול לעלות על הדעת איך נעשה מעשה שאין בו שום תועלת אלא רק פגיעה בקודשי ישראל ,יש למצוא את מי שעשה זאת ולהעמידו לדין.”

יו”ר ש”ס בפתח תקווה הרב אוריאל בוסו בתגובה לשריפת ארון הקודש “בראש חודש אב בימים שאנו אבלים על חורבן בית המקדש שנשרף ומצפים שיבנה במהרה, אנו עדים למקרה כל כך מזעזע, מתברר שעדיין יש גורמים בתוך העם היהודי שמתביישים ביהדותם ומבקשים לפגוע בקדשי ישראל. אנו תפילה שיבנה בית המקדש השלישי בקרוב, במקביל אנו מצפים כי המשטרה וכוחות הביטחון יפעלו ותשים את ידם על הפורעים.”

חוקרי המשטרה הגיעו למקום ונפתחה חקירה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x