בבית או בדרכים, מזל שיש ‘ידידים’

קבוצות הווטסאפ של מתנדבי 'ידידים' שוקקות חיים 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע. גם קריאה בשעה 2:30 בלילה תקפיץ אותם מהמיטה כדי לחלץ משפחה תקועה • כמה מונה הסניף הפתח תיקוואי • ועל הקורס המיוחד שיזם מתנדב הארגון תושב פתח תקווה והפך לקורס מבוקש בכל סניפי הארגון

30 לפנות בוקר של אסרו חג הפסח, במדבר באמצע שום מקום בין דימונה לאילת, אב עם חמשת ילדיו נתקעו ללא דלק. בשיחת הטלפון שהספיק לעשות לארגון ידידים הוא הספיק לספר שעוד רגע השיחה תתנתק, והיא אכן התנתקה מיד אחרי שהוא מסר את הדיווח. בחסדי שמים, מתנדב מארגון ידידים שיצא מבני ברק איתר את המשפחה והדרמה המלחיצה הסתיימה בלי נפגעים.

סיפורים כאלה תשמעו ממתנדבי ידידים בלי סוף. ואכן, בלי הרבה אקשן ומלחמות קרדיט, ידידים, הוא אחד מארגוני ההתנדבות הויראליים שפועלים היום.

כמה הארגון הזה ויראלי? בפוסט שעלה בשבוע שעבר בקבוצת הפייסבוק של ‘ידידים – מחוז מרכז’, הופיע סיפורה של גולשת שנתקעה עם פנצ’ר בדרך לחתונה, ונזכרה ששמעה פעם על ארגון ידידים “התקשרתי אליהם” היא מספרת “ובתוך חצי שעה התקשר אליי בחור בשם יובל מימון שרק ביקש הכוונה למקום בו חניתי. תוך דקות הוא כבר סיים את העבודה. הושטתי לו שני שטרות של 50 שהיו בהישג יד והוא רק אמר: ״את נורמלית? מה פתאום!״  ״אז תעביר לארגון״, ביקשתי ממנו, והוא בתגובה מספר לי: ״אני מתנדב בארגון הזה שעתיים. בשבע בערב נתקענו עם הרכב וקיבלתי מהם עזרה, ביקשתי לדעת איך אני מתחבר לדבר המדהים הזה ולקחו ממני מספר טלפון לעת צורך. לפני חצי שעה קיבלתי את המקרה הראשון, שלך״.

“אין כזה דבר לי זה לא יקרה”

מאז שהארגון הוקם לפני למעלה מעשור על ידי מאיר ויינר, הוא הפך למעצמה של התנדבות בכל רחבי הארץ. עם למעלה ממאה קבוצות ווטסאפ ארציות ואזוריות, בארגון ידידים חברים  3500 מתנדבים, שמטפלים בלמעלה מ-2500 קריאות בשבוע וממוצע תגובה של 64 שניות מקבלת הקריאה.

“רוב הקריאות הם רכב שלא מניע, פנצ’ר בגלגל, רכבים נעולים, דלתות בתים שנטרקות בנעילה ודברים כאלה שמצריכים מענה מיידי” מספר ישראל אלמסי מנהל מחוז מרכז בארגון ידידים ומוסיף בסיפוק מהול בדאגה “מחוז מרכז, הוא המחוז המוביל בחילוץ מרכבים נעולים”.

כשהוא מתחיל לדבר על חילוץ מרכבים והתופעה הכאובה של ילדים שנשכחים ברכב, משהו בקול שלו נשבר. בקיץ של שנה שעברה, לאחר שסיים ראיון רדיו על התופעה המסוכנת ועל האמצעים להימנע ממנה, הוא קיבל עדכון על הילד אליה וינגוט ז”ל שנשכח ברכב באשדוד. רק לאחר שמאמצי ההחייאה הסתיימו בטרגדיה נוראה, התברר לו שזה בן של חבר קרוב שלו.  “אין כזה דבר לי זה לא יקרה”, הוא אומר מניסיון של עשרות חילוצים וטראומה אחת “כל אחד חייב לבדוק את עצמו ולנקוט כמה שיותר אמצעי זהירות”.

הקורס מפתח תקווה המתנדבים מכל הארץ

בסניף פתח תקווה שמנוהל על ידי אלחנן שושני וקובי טמיר, חברים 300 מתנדבים ומתנדבות מכל גווני הקשת העירונית. אחד המתנדבים הבולטים בסניף הפתח תקוואי הוא צחי מיכליס מנכ”ל ובעלים של ‘כהן מעליות’. כמתנדב בכל נשמתו, הוא רתם את עיסוקו המרכזי לטובת ארגון ‘ידידים’ והוא מפנה קריאות לחילוץ ממעליות גם לטכנאים שלו שפזורים ברחבי הארץ במסגרת עבודתם.

במסגרת ההתנדבות בארגון הוא נחשף לעשרות מקרים של אנשים שנתקעו בתוך מעליות, ומתנדבי ארגון ידידים מוקפצים כדי לחלץ אותם. כדי שהחילוצים יתנהלו ברמת בטיחות ובמיומנות גבוהה, הוא יזם קורס ייעודי למתנדבים לחילוץ ממעליות בצורה בטוחה ויעילה.

הקורס שהחל בסניף פתח תקווה, הפך את צחי למרצה מבוקש גם בסניפים אחרים. כשאני שואל את צחי איך הוא מצליח לשלב בין העבודה, המשפחה ההתנדבות בידידים לצד התנדבות במשטרה וארגונים נוספים, הוא אומר בלי שמץ של גאווה “ככל שאני יותר עסוק, אני מוצא יותר זמן להתנדב. הכי קל להגיד אין זמן ולא לעשות כלום”.

גם ישראל אלמסי, מסכים איתו. “מי שרק רוצה להתנדב, מוצא לזה את הזמן. כשרואים שעזרה כל כך פעוטה, היא כל כך משמעותית בשביל אדם אחר, יש סיפוק רב וזה נותן כוח להמשיך ולעשות טוב לעוד אנשים”.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםספינר בגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x