מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

ביטוח אחריות מקצועית: הדרך הפשוטה והחכמה להתגונן מול תביעת רשלנות

Male Architect With Digital Tablet Studying Plans In Office

כיום אין עסק שלא חשוף לתביעת רשלנות מקצועית, אבל החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן להתגונן מפני תביעה כזו ולשמור על העסק שלכם כדי שלא יקרוס במקרה כזה. בואו להכיר את אחד הביטוחים שהכי חשוב שיהיה לכם.

כל נותן שירות חייב שיהיה לו ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית, שלעתים מכונה גם בקצרה ביטוח מקצועי, הפך להיות בשנים האחרונות ביטוח שהוא בגדר חובה לכל נותן שירות ובעל מקצוע. לצערנו, אחוז תביעות הרשלנות רק מטפס מדי שנה, והשאלה היא כבר מזמן לא האם גם נגדכם יגישו תביעה כזו, אלא מתי. הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני תביעה שכזו היא לרכוש ביטוח אחריות מקצועית, שיעניק לכם רשת של ביטחון כלכלי בעת הצורך.

למה חשוב שיהיה לכם ביטוח אחריות מקצועית?

זה לא משנה אם אתם רואי חשבון, עורכי דין, רופאים, יועצים, חשמלאים, טכנאים, אדריכלים, מהנדסים, חברת הייטק או בעלי מקצועות חופשיים. זה לא משנה אם יש לכם אינספור תעודות המעידות על מקצועיותכם או אינספור שנות ותק וניסיון בפועל – כולם בני אדם שעלולים לטעות ולכן כולם חשופים לתביעה בגין רשלנות מקצועית. עם זאת, אתם לא חייבים לשלם מכיסכם כדי להשיג עבורכם את ההגנה הטובה ביותר או את הפיצויים. אם תרכשו לעצמכם פוליסת אחריות מקצועית, חברת הביטוח תעניק לכם את הכיסוי שאתם צריכים.

זה נכון שיש טעויות שניתן להבליג עליהן, בעיקר כאלו שלא הוביל לאירוע דרמטי שגרם לנזק משמעותי. אך לפעמים טעות אחת קטנה, עולה ביוקר: ניקח לדוגמה מהנדס שלא תכנן נכון את הקונסטרוקציה של הבניין, והבניין קרס ומן הסתם גרם נזק בגוף וברכוש. נזק כזה, אינו מכוסה בביטוח עבודות קבלניות, ורק ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים יכול להגן על אותו מהנדס מפני תביעות.

אותן טעויות קטנות והרות גורל יכולות לקרות גם לרופאים שעלולים להטיל מום או חלילה למוות של מטופל, יועצים שעלולים לגרום להפסדים כספיים אדירים, קוסמטיקאים ומטפלים שעלולים להזיק למטופלים, מאמנים שעלולים לגרום לפציעה של המתאמן וכו’.

ביטוח עסק זה לא מספיק

ביטוח אחריות מקצועית הוא חלק נלווה וחשוב לביטוח העסק, וניתן להתאימו ספציפית לתחום עיסוקכם ולמאפייניו הייחודיים. בעוד ביטוח עסק מעניק לכם כיסויים בסיסיים המגנים עליכם בעיקר מפני נזקי רכוש ותכולה שנגרמים לעסק שלכם ותביעות צד ג’ שניזוק בזמן שביקר אצלכם, ביטוח אחריות מקצועית יגן עליכם גם במקרה של תביעות רשלנות.

מדובר במעין מצנח של ביטחון כלכלי, שחברות הביטוח מתאימות לכל נותן שירות, בין אם הוא בעל חברה, ארגון, עמותה, עוסק מורשה ואפילו עוסק פטור. מאותו רגע שאתם מקבלים תביעה, חברת הביטוח שמבטחת אתכם תצא להגנתכם ותכסה את כל הוצאות המשפט, לרבות שכר טרחה לעורך הדין, תשלום על חוות דעת מומחה, הוצאות ביול, עדים, אגרות משפט ואפילו פיצויים. חברת הביטוח היא הגב הכלכלי שלכם, עניין שהוא קריטי כיוון שמדובר בתביעות שדורשות פיצויים של עשרות, מאות ומיליוני שקלים וזה עוד לפני שדיברנו על הוצאות עבור הייעוץ והייצוג המשפטי.

רשת הביטחון שלכם

מרכז הביטוח לעסקים מתמחה כבר עשרות שנים בהתאמת פתרונות ביטוח לעסקים מכל התחומים ומייצג אלפי לקוחות מול הגופים המובילים בעולם הביטוח. לחצו כאן כדי ליצור קשר עוד היום וליהנות משירות אדיב ומקצועי ומהתאמת פתרונות ביטוחיים בהתאמה אישית לכל צורך ייחודי שיש לכם.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x