ביקורת של מס הכנסה בפתח תקווה נגד עסקים מעלימי מס

בביקורת של מס הכנסה בפתח תקווה ובסביבה: 15 בתי עסק בלבד מתוך 221 לא רשמו הכנסות כדין בגזרת התירוצים לעומת זאת נרשמו שיאים חדשים

סתם כי לא הספקתי.. גרס סופר סת”ם שבמשרדו נמצאו מזומנים במעטפות עם שם הלקוח, לצד שיקים והפקדות בנק בסך 32,855 ₪, שלא תועדו בספרי העסק. התירוץ בו בחר  סופר הסת”ם היה:  “אני לא מספיק לרשום חזרתי מחו”ל”. זמרת שביומן שלה נמצא תיעוד על הכנסות מלקוחות בעבור הקלטות שירה,  בסך 32,855 ₪, אך לא נרשמו בספרים טענה שרק כשיוצא לה לעבור על היומן היא מוציאה חשבוניות, ואילו גננת שלא רשמה הכנסות בסך 42,650 מצ’קים הבטיחה כי תרשום בהקדם האפשרי..

שורת התירוצים הללו ונוספים נמסרו למבקרי מס הכנסה בעת מבצע ביקורת בבתי עסק בפתח תקווה ובסביבה, שכלל 221 ביקורות, מהן עלה כי ב-15 מקרים בלבד, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקידת השומה פתח-תקווה, נבחרו בתי מסחר ומתן שירותים והתרכזו בערים פתח-תקווה, אריאל, ראש העין, גני תקווה, מעלה אפרים בית-אריה ועלה זהב.
 
 
במהלך אותה ביקורת הסתבר כי להיות סבתא זה לא פשוט כלל, לפי דבריה של קוסמטיקאית שלא רשמה הכנסות בסך 450 ₪ בטענה ש”היה לחץ עבודה ואני רושמת כשהנכדה ישנה והיא עדין לא נרדמה… קוסמטיקאית אחרת טענה כי היא רושמת אחת לשבועיים כשנשאלה מדוע לא רשמה הכנסות  בסך 2,480 ₪, ואילו קוסמטיקאית נוספת השיבה למבקרים:”הייתי עייפה אתמול בלילה ועדין לא רשמתי…”
 
 
במשרדו של יועץ מס נמצאו שיקים והעברות בנקאיות בסך 11,121 ₪ לשאלת המבקרים מדוע לא רשם את ההכנסות הללו השיב: “אני עובר על החשבון בנק שמתאפשר לי ואז מוציא קבלות אני אתקן ולהבא זה לא יקרה”. בביקורת אצל חברה לשינוע לוגיסטי הבחינו המבקרים בחבילת שטרות על השולחן. המבקרים שתהו מה פשר הדבר נענו: יש כאן 21,500 ₪ וזה בעבור עגלות שינוע . הלקוח לא אמר לי על מי להוציא את הקבלה או החשבונית”.
 
פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים
0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x