בית הקירור, צילום: עיריית פ"ת

בית הקירור בפתח תקווה נהרס ובמקומו ייבנה בניין מגורים

במסגרת הפעולות לקידום מרכז העיר וביצוע פרויקטים במסגרת ההתחדשות העירונית  במרכז העיר, ייהרס בית הקירור ברחוב בר כוכבא 17 וזאת לאחר שנים רבות בהן עמד נטוש והיווה מפגע סביבתי.

בית הקירור הוקם באזור מרכז העיר הוותיק, אשר למעשה היה אזור התעשייה הראשון בפתח תקוה וככל הנראה מאזורי התעשייה הראשונים בארץ.

בית הקירור יושב על שטח פרטי של כ-945 מ”ר, עליו בנו בית חרושת לקרח בשם “היוצר” אשר הוקם באמצע שנות ה-20 של המאה העשרים. הבעלים ישעיהו סטניסלבסקי ושותף רכשו את המגרש בתחילת שנות ה-50 מבעליו הקודמים. השניים שינו את ייעודו של בית החרושת לבית קירור לתוצרת חקלאית, בשם “קישון- היוצר”.

כעבור כמה שנים המבנה הורחב ונוספו לו 2 קומות. צדו המזרחי הפונה לרחוב בר כוכבא אטום מחלונות ופתחים, ובכל קומה יש חלל לניוד משטחים וחדרי קירור נפרדים עם דלתות עץ, וכן פיר למעלית שהובילה עד לקומת הגג. בתחילת שנות ה-90 המפעל נסגר ונמכר לבעלים אחרים. לפני שנים המבנה נצבע וקושט בסמל העיר, ביוזמת עיריית פתח תקוה.

בשבוע שעבר ביום שלישי 7.12 החלה הריסת המבנה ופסולת הבניין תפונה במהלך הימים שאחרי.

ראש העיר רמי גרינברג “עיריית פתח תקוה פועלת במספר אפיקים כדי להחיות את מרכז העיר הוותיק שיהווה מוקד משיכה לבילוי ופנאי וכן יזמין אוכלוסיות נוספות לגור בו. מרכז העיר בשנים הקרובות יחדש פניו ותהליך ההתחדשות העירונית יקודם ביתר שאת כמו גם שיפור התשתיות וטיפוח חזות מרכז העיר. גם מבחינה תחבורתית המקום יונגש באמצעות  הרכבת הקלה ובעתיד תקום התחנה המרכזית החדשה שהתווה עוגן תחבורתי משמעותי. נמשיך לקדם את מרכז העיר הוותיק לבצע בו פרויקטים חדשים ובכך להפוך את האזור למבוקש ואטרקטיבי.”

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x