השבת: הפגנה נגד חילול שבת בפ”ת. גרינברג: “אמשיך לפעול למען אחדות העיר”

כשלוש שנים לאחר ההפגנה של 'מזהירי השבת' מול קיוסק שלהבת בעיר, תתקיים הפגנה מול 'קשת טעמים' הפתוחה בשבת. ראש העיר גרינברג מנסה להרגיע את הרוחות "מבחינת העובדות, ניתן לראות כי הסטטוס קוו לא שונה בשום צורה" כל הפרטים

בהודעה שהופצה השבוע ברשתות החברתיות בעיר תחת הכותרת “זעקת השבת” קוראים רב העיר הרב מיכה הלוי, הרב ששון כהן ורבנים נוספים בעיר למחאה נגד חילולי השבת בפתח תקווה בעקבות “פתיחת חנות בשבת קודש לממכר נבלות וטרפות שקצים ורמשים תחת השם ‘קשת טעמים'” לשון המודעה.

במודעה קוראים רבנים בעיר לקבל את השבת 10 דקות לפני כניסת השבת “נתאסף כולנו למחות על כבודה של השבת הקדושה בשעת העלות המנחה בערב שב קודש פרשת ‘חוקת’ ב’ תמוז תשע”ט, בשעה 18:00 בדיוק תתקיים תפילת מנה ברחבת החניה מול החנות הידועה לשמצה”.

ההפגנה האחרונה בפתח תקווה נגד חילול שבת נערכה לפני כשלוש שנים על ידי ארגון ‘מזהירי השבת‘ מול קיוסק ‘שלהבת’ בכיכר המייסדים פתח תקווה שלא הפסיק את פעילותו בשבתות וההפגנות לא נמשכו. באותה מחאה השתתפו כ 70 בני אדם בלבד, אולם אז לא הייתה קריאה של רבני העיר לבוא ולהשתתף בה, כך שהערכות הן כי בהפגנה מול ‘קשת טעמים’ צפויים להגיע יותר מפגינים.

השבת: "מזהירי השבת" בהפגנת מחאה על קדושת השבת במרכז העיר

בעקבות המחאה ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, פרסם את התגובה הבאה לתושבי העיר: “בעיר פתח תקוה, נשמר מזה שנים הסטטוס קוו וישנה הרמוניה וחיים משותפים בין כל הקבוצות והקהילות בעיר, תוך כבוד הדדי וללא כפייה של אף אחד מהצדדים.”

“במערכת הבחירות התחייבתי לשמור על המצב כפי שהוא ולאפשר לכולם לחיות באופן חופשי ועל פי השקפותיהם וכך אני נוהג גם היום. כמו כן, אני דואג לתת לכל אוכלוסיה וקהילה בעיר את כל המשאבים שהיא צריכה, בתחומי החינוך, התרבות ועוד, באופן הוגן וע”פ הצרכים שלה, ומתוך שיקולים עניינים ומקצועיים בלבד. זאת בניגוד לשנים עברו בהן הדברים התנהלו לא באופן פרופורציונלי ועל סמך שיקולים פוליטיים.”

“מבחינת העובדות, ניתן לראות כי הסטטוס קוו לא שונה בשום צורה. כך לדוגמא בריכת עמישב נשארה פתוחה כפי שהיה נהוג ב-30 השנים האחרונות, ואזורי תעשייה בהם היו עסקים פתוחים לא נסגרו גם הם. לצערי, ישנם גורמים המנסים להתסיס את השטח וליצור מצג בו תושבי העיר אינם מכבדים זה את זה, זאת מטעמים פוליטיים שאינם אידאולוגיים. מצג זה הוא מצג שווא ואלו המציגים אותו, מבקשים לכפות את דעותיהם ואורח חייהם על אחרים, ללא מתן כבוד הדדי.”

עיריית פתח תקוה דוגלת במדיניות של “חייה ותן לחיות” ומכבדת את כל הקהילות החיות בעיר. אנו מכבדים את כל הקהילות השונות ומאפשרים חופש בחירה לכל תושב ותושבת ללא הבדל של מגזר כזה או אחר. בעבר פניתי לפרקליטות, ע”מ לאפשר לציבור חרדי לקיים אירועים בהפרדה מתוך הבנה של צרכי הקהילה, וכפי שפעלתי כך עבור מגזר אחד, כך לא אכפה על ציבור אחר הימנעות מכל פעולה שהיא ביום החופש שלהם.”

“אני כראש העיר אמשיך לפעול למען אחדות העיר וכבוד התושבים הגרים בה ולא אתן שיילבו את היצרים ויסכסכו בין התושבים. אשמור על החופש של כל תושב ותושבת, ולא אאפשר כפייה חילונית או דתית. הבסיס לאמונה היהודית טמון במצוות “ואהבת לרעך כמוך”. על כן אני קורא לכולם להרגיע את הלהבות ולסמוך עלי כי אנווט את הדברים בכבוד. אין דרך אחרת ולא תהיה.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x