הילדים צופים בסרט על מורשתו של מרן זצוק"ל

בעקבות הנצחת מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל: הסתה מזעזעת נגד הציבור החרדי והדתי בעיר

שינוי שמו של רחוב ועד ארבע ארצות בשכונת הדר גנים לרחוב על שמו של הרב עובדיה יוסף עורר גלי התנגדות גדולים בימים האחרונים, ובמיוחד בדפי הפייסבוק. אך נראה שהשבוע המחאה חצתה את קו הלגיטימיות ועברה לגבולות ההסתה כאשר גולש אחד השווה בין הרב יוסף לצורר הנאצי היטלר ימ"ש

“אתה והרב עובדיה והיטלר בן מוישל’ה או איך שלא קוראים לו. אתם רק יודעים לקחת ולכרסם את המיסים של כולם. אתם הורסים כל דבר טוב ובמיוחד את הבית שלכם” נכתב בתגובה המסיתה במהלך הדיון בפייסבוק סביב שינוי שמו של רחוב ארבע ארצות בשכונת הדר גנים, לרחוב הרב עובדיה יוסף. תגובה זו עוררה גינויים חריפים מכל קצוות הקשת הפוליטית המקומית, כשלכולם ברור שנחצה פה קו אדום.

“באופן חריג ביותר, ולמרות שאינני מתראיין לשום עיתון אני חש זעזוע והלם מהרמה הנמוכה אליה הגענו בשיח הכללי ביחסים דתיים חילוניים ובמיוחד בנושא הזה קריאת שם של רחוב על שם אחד מגדולי הרבנים בדורינו” מסר חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת יהדות התורה בעיר אליהו ברוכי לאתר פתח תקוואי.

“אני מזועזע מההסתה הפראית וההשתלחות הנבזית כנגד המגזר הדתי והחרדי בעיר, בעקבות ההחלטה להנציח רחוב על שמו של אחת מדמויות ההוד במאה האחרונה – הרב עובדיה יוסף זי”ע” אמר מ”מ ראש העיר ויו”ר ש”ס בעיר אוריאל בוסו, “אין זה סוד כי בתקופת טרום בחירות ההסתה כנגד המגזר הדתי והחרדי בעיר מקבלת ביטוי ומשנה תוקף. נדמה כי בשם הפילוג הפוליטי הותר הרסן ואין גבול לקיטוב ולהסתה המכוונת. אני מצפה מנבחרי הציבור העומדים מאחורי הפעילים האנטי-דתיים, לגנות את האמירות הקשות הללו ולגבות את הנצחת שמו של הרב עובדיה יוסף בפתח תקוה”

בנוסף הוסיף בוסו כי “העיר פתח תקוה, כמו רשויות רבות אחרות, בחרה להנציח את אחת מדמויות ההוד של המאה האחרונה שללא ספק הטביעה חותם של ממש בעם היהודי בכלל, וביהדות ספרד בפרט, בוודאי לא פחות מכל אנשי הציבור שעל שמם נקראים רחובות ואף יותר מרכזיים. בנוסף לכל פועלו, כיהן הרב עובדיה יוסף כדיין בבית הדין הרבני בפתח תקוה וגר בעיר, כך שבוודאי שחלה עלינו מחוייבות לספר לדורות הבאים ולכבד את זכרו בקריאת רחוב על שמו”

ראש מנהל ההנדסה בעיר ויו”ר סיעת הבית היהודי בפ”ת, עו”ד איציק דיעי הגיב בזעזוע עצום לדברים הקשים. “אני רואה את ההשוואה שהזכרת בחומרה רבה. אפשר לא להסכים על קריאת שם אבל מכאן ועד השוואה להיטלר זה חמור מאד. הרב עובדיה היה גאון הדור, היה הרב הראשי הספרדי של מדינת ישראל, כתב הרבה ספרי הלכה ומעט רבנים הגיעו לרמה שלו לכן אני לא חושב אפילו שצריך להגיב לאותם אנשים “

אך לא רק מהקואליציה נרשמו גינויים חריפים. רמי גרינברג, המועמד לראשות העיר מטעם הליכוד אמר בשיחה עם ‘פתח תקוואי’ “אין מקום להשוות שום דבר בשום הקשר לצורר הנאצי ימח שמו ושם זכרו. ובודאי שאין מקום לפגוע בזכרו של הרב וברגשות של ציבור גדול עם השוואה כזו”

גם ראש העיר לשעבר וחבר המועצה כיום אורי אוהד תקף את ההסתה: “אין בכלל ספק כי ראוי לקרוא רחוב דווקא בפתח תקווה על שמו של הרב עובדיה יוסף. הרב פעל כאן בתחילת דרכו (אגב כמו גם יורשו לכהונת הרב הראשי, יבדל”א הרב לאו, שהיה מורה בעיר) ופסיקותיו החשובות של הרב סייעו באופן דרמטי לפתרון סוגיות חשובות. לשמחתי נפל בחלקי הכבוד לפגוש את הרב בביתו בירושלים, להתפלל עמו ערבית ולשוחח אתו מעט. מכאן תבין שלגישתי השוואה כזו שנעשתה היא מעשה חמור שיש למצות את מלוא חומרת הדין ים מי שעשה זאת. לא ניתן להקל ראש בכך ויש להגיע לפושעים שביצעו השוואה שכזו.”

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x