בצל נגיף הקורונה: המועצה הדתית פ”ת בפעילות נרחבת לקראת חגי תשרי

בעקבות נגיף הקורונה ומגבלות משרד הבריאות על התקהלות במקומות סגורים היה צורך במציאת פתרונות לפיצול המניינים. כך מסייעת המועצה הדתית בשיתוף ראש העיר לבתי הכנסת וקיום תפילות חגי תשרי

בעקבות נגיף הקורונה ומגבלות משרד הבריאות על התקהלות במקומות סגורים היה צורך במציאת פתרונות לפיצול המניינים.

המועצה הדתית לא נחה גם בתקופת הקורונה ומספקת לתושבי העיר מענה כמעט בכל תחום. ביוזמת ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג ובשיתוף פעולה שילבו ידיים לטובת תושבי העיר. זאת למרות ההנחיות שמשתנות חדשים לבקרים ואין ספק שפעולות אלו נעשות בשלמות ומתוך הלב ומכאן גם גודל ההצלחה לפעולות אלו.

מבצע מניינים במרחב הציבורי והפתוח

כבר לפני כחודשיים הוזמנו הצדדים ללשכת ראש העיר להכין מתווה לתפילות ימים הנוראים ולחגי ישראל כשהנושא הוא בעיקר מקומות תפילה לציבור המתפללים הפוקד את בתי הכנסת במהלך כל השנה ויותר מכך במהלך חגי ישראל. ביוזמת ראש העיר רמי גרינברג התקבלה החלטה לפתוח את כל מבני ציבור של העיריה למניינים הרבים שנוצרו כגון: מתנסים, בתי ספר, אולמות ספורט, גני ילדים וגנים ציבוריים שזה גם הפך להיות סמל ופתרון יצירתי לשאר ערי ישראל.

הנהלת המועצה הדתית בראשותם של הממונה פלטיאל איזנטל והמנכ”ל עופר אברהם, והסמנכ”ל פרסיק ינון יחד עם עקיבא אגבלה, יצאו לעבודה כדי לארגן פרויקט ומבצע לוגיסטי לא פשוט זה, למרות חוסר הוודאות של ההנחיות, צוות העבודה החל באיסוף מידע של צרכי הקהילות, לאחר שהתרכזו הרשימות התברר שמניינים רבים נעשים בחצרות, על הגגות ובמרחבי העיר, מבצע לוגיסטי לא פשוט. כאשר ראש העיר רמי גרינברג עוקב ומקבל נתונים. כמובן הכל על פי ההנחיות של משרד הבריאות.

במהלך הפרויקט הצטברו נתונים – בקשות להצללה של מקום התפילה, בקשת מחזורים, מאווררים ,מצננים וכסאות. דרישות אלו  הפכו את הפרויקט ליקר מאוד , ובכל זאת המועצה הדתית עמדה בכל הציפיות. המועצה הדתית ביקשה להעביר את הצליות ישירות למנייני החצרות ובכך לסייע יותר לציבור התושבים. למרות  שהמשיכו לזרום בקשות והמועצה הדתית השתדלה עד לרגע האחרון לא להשיב את פניהם ריקם ולקחה אחריות על כל הפרויקט וכל זה לצד העבודה השוטפת כבכל השנה.

סדנא לבעלי תקיעת שופר:
ביוזמת המועצה הדתית התקיימה סדנה בעלי תקיעה להכשרת בעלי תקיעה לכתחילה, להלכה ולמעשה בהדרכתו של הרב הגאון יהונתן אדואר, רב מרכז העיר. בסדנא השתתפו כ- 100 חברים שהוכשרו לבעלי תקיעה. ובנוסף ביוזמת המעוצה הדתית מתנדבים בעלי תקיעה יצאו לרחובה של עיר ביום ראשון (ב’ של ראש השנה) לרחובה של עיר בשעות אחר הצהריים לתקוע בקול שופר לחולי קורונה ולאלה שנמצאים בבידוד ובעלי סיכון גבוהה הנמנעים מלצאת מביתם. ולא יכולים להגיע לבית הכנסת. אפשר להגדיר את מבצע הלוגיסטי להצלת התפילות כמבצע חסר תקדים ומוצלח ביותר.

סדנא להכשרת בעלי תפילה:
עם פיצול המניינים למניינים רבים, נוצר צורך להכשיר בעלי תפילה רבים. ביוזמת המועצה הדתית התקיימה סדנה ייחודית להכשרת בעלי תפילה ושליחי ציבור לימים הנוראים בהנחייתו של יותם סגל, מורה בכיר לחזנות – במסגרת הסדנה למדו המשתתפים שיפור נוסח התפילה, דגשים קוליים לשירה נכונה וחיזוק עוצמת הקול הלבשת מנגינות, יצירת עניין ושיתוף הקהל בתפילה.

אירועי תרבות יחודיים לקראת הימים הנוראים:
אם בשנים שעברו ארגנה המועצה הדתית אירועי סליחות ברחבי העיר , סיורי סליחות בירושלים ובצפת, ואירועי התעוררות עם רבנים חשובים, השנה בעקבות המגפה פועלת המועצה הדתית באמצעות ה – ZOOM   ורשתות חברתיות אחרות לקיום אירועים וכנסי התעוררות.

המועצה הדתית בשיתוף האגף לתרבות יהודית וביוזמת ראש העיר הנגשנו לציבור מספר אירועי הכנה וחיזוק לקראת חגי תשרי בהשתתפות הרב הראשי- הרב מיכה הלוי, ראש העיר מר רמי גרינברג שהביא את ברכת העיריה לתושבים ומר פלטיאל איזנטל ראש המועצה הדתית. כמו”כ אירועי סליחות מיוחד לנשים בהשתתפות הרבנית ימימה מזרחי אשר שודרו ברשתות החברתיות. ואפילו מופע  של סטנדאפיסטית כדי להכניס קצת שמחה בימים אלו.

עופר אברהם מנכ”ל המועצה הדתית מביע את הערכתו לראש העיר רמי גרינברג ולממונה על המועצה הדתית מר פלטיאל איזנטל על תמיכתם בפעולות אלו ועל הסיוע לה זוכה המועצה הדתית ומסכם בסיפוק ואומר: “אותנו תמיד לימדו שכאשר לוקחים אחריות – לוקחים על הכל לכן עם צוות נפלא אנו מקוים שנצליח לארגן את תפילות הימים כמקשה אחת תוך מענה נפלא לכולם ומספק עד כמה שאפשר לכולם. ומכאן אני שולח את ברכתי בשם המועצה הדתית לכלל התושבים בפ”ת שהקב”ה יכתבנו ויחתמנו לחיים טובים וימנע מגיפה מנחלתנו”  

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x