ברוב עם: מאות משתתפים בכנס הגבאים הגדול של המועצה הדתית פ”ת

מאות גבאים השתתפו בכנס מקצועי לגבאים שנערך ביוזמת המועצה הדתית פ"ת ואיחוד בתי הכנסת, הממונה על המועצ"ד פלטיאל איזנטל "נמשיך לפעול ולסייע לגבאי בתי הכנסת"

הצלחה לכנס הגבאים של המועצה הדתית פ”ת ביוזמתם של הממונה על המועצה הדתית בעיר פלטיאל איזנטל ומנכ”ל המועצה עופר אברהם. הכנס נערך בשיתוף איגוד בתי הכנסת בישראל. במסגרת הכנס נערכה הצגת יצרנים מתחום בתי הכנסת, הרצאות שעסקו בבעיות משפטיות עמם עשויים להיתקל הגבאים בעבודתם בבית הכנסת, ניהול תקין בעמותות, ביטוח בית הכנסת ועוד.

הכנס נערך ביום רביעי באולמי ‘לה פלומה’ בפתח תקווה, במעמד ראש העיר פ”ת רמי גרינברג, הרב הראשי, הגאון הרב מיכה הלוי, רב שכונות הצפון, הגאון הרב משה פינטו, הממונה על המועצה הדתית פ”ת פלטיאל איזנטל, מנכ”ל המועצה הדתית עופר אברהם, סמנכ”ל המועצה הדתית ומנהל מחלקת הכשרות ינון פרסיק חברי מועצת העיר צבי בליץ וישראל פרידמן.

הכנס נפתח בהצגת יצרנים לבתי כנסת של מיטב החברות המתמחות בתחום, ובהרצאות מקצועית בנושא ביטוח ואחריות אישית, סוגיות משפטיות, מנהל תקין, וכן נושא אבטחת בתי הכנסת בתקופות החגים, בקר אבטחה ורישוי במשטרת פ”ת השוטר עזרא סחייק אמר כי “מומלץ מאוד שבכל בית כנסת יהיה מישהו שאחראי לשים לב לדברים חריגים. אנחנו מנסים להכניס מתנדבים שיסכימו להיות עם נשק בתוך בתי כנסת, אותם גבאים שיש להם מתפללים עם רישיון נשק, בקשו מהם להגיע איתו לבית הכנסת”.

ראש העיר רמי גרינברג אמר בדבריו כי יש הרבה בתי כנסת בעיר, וכי יש קהילות נוספות שמחפשות בית “יש בעיר בתי כנסת שבקושי יש להם מניין. בית הכנסת הוא בית של כולם. בטח של יהודי שרוצה מקום להתפלל, אני קורא לכם הגבאים לראות כיצד אתם יכולים לקלוט את אותם קהילות” גרינברג הודה לגבאים שעושים רבות למען קידוש שם שמים ושיבח בדבריו את פעילות המועצה הדתית בראשות של פלטיאל איזנטל והמנכ”ל עופר אברהם על פעילותם הענפה והסיוע הרב לבתי הכנסת בעיר.

הממונה על המועצה הדתית פ”ת, פלטיאל איזנטל “המועצה הדתית רואה בגבאים שליחי ציבור אשר עושים מלאכתם נאמנה במסירות רבה, מצאנו לנכון לתת מידע וכלים לגבאי בתי הכנסת כדי לסייע להם בכל הנדרש לשיפור ניהול בתי הכנסת. אני מודה להתאחדות בתי הכנסת על הסיוע בארגון הכנס לטובת גבאי בתי הכנסת”.

הרב הראשי הגאון הרב מיכה הלוי דיבר על קדושת בית הכנסת ותופעת העלונים ” “בעלוני השבת, יש יותר עלון ופחות פרשת שבוע. אני קיבלתי על עצמי לא לכתוב באותם עלונים, טוב יעשו הגבאים אם את העלונים יחלקו בתום התפילה” הרב הלוי ציין בדבריו גם את משימתם החשובה של גבאי בתי הכנסת בעניין לחזק את אותם אלה השומרים פיהם שלא לדבר בשעת התפילה”.

הגאון הרב משה פינטו רב שכונות הצפון בעיר אמר כי הגבאי זוכה להיות זה שבונה את בית ה’ “עבודת הגבאי דורשת המון, לפעמים יש גם קושי. שימו לנגד עינכם תמיד את הזכות הגדולה שלכם בשליחות המיוחדת הזאת להיות חלק בבניית בית ה’, לקחת את הגשמיות ולעשות אותה רוחניות”.

אלי בן הרוש יו’ר התאחדות בתי הכנסת: ” “גבאים מתמודדים עם קשיים בירוקרטים וממסדיים קשים. כגון תשלום חשבון מים לפי תעריף עסקי הכי גבוה בשוק. כדי לשנות את המצב הקמנו את התאחות בתי הכנסת. ואת השדולה בכנסת. אתם הכח שלנו שמניע אותנו ובשמכם אנו פועלים. לא דומה פנייה שלי כאדם פרטי לשר כל שהו לבין פניה לשינוי בשמם של 21.000 גבאים”

הכנס נערך סביב שולחנות ערוכים, בתום האירוע חולקו לגבאים ערכת סימון תרומות בשבת, מארזי ברכת קידוש-לבנה, פנקס גבאי, ספרים וכן נערכו הגרלות על תשמישי קדושה.

מימין לשמאל: הממונה על המועצה הדתית, פלטיאל איזנטל, מנכ”ל המועצ”ד עופר אברהם, ראש העיר רמי גרינברג

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x