צילום: דוברות עיריית פ"ת

בשורה לפ”ת: KKR העולמית ו-GTR יקימו בעיר חוות שרתים

בשורה לפ"ת: KKR העולמית ו-GTR יקימו בעיר חוות שרתים

עבור KKR, שאולי פחות מוכרת לישראלי הממוצע אך שמה הולך לפניה בעולם ההשקעות העולמי, זוהי ההשקעה הפיזית הראשונה בישראל, וחוות השרתים שתקים בפתח תקווה היא השנייה שתקים באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) אחרי אנגליה. KKR נמנית על חברות ההשקעה הגדולות בעולם והיא מנהלת נכסים בשווי של 429 מיליארד דולר. הפעילות מבוצעת במסגרת GTR, זרוע ההשקעות של KKR בתחום חוות השרתים.

ראש העיר רמי גרינברג “לאחר מאמצים רבים אנחנו מביאים בשורה אדירה לעיר בתחום הטכנולוגיה והייטק! ענקית ההשקעות הבינלאומית KKR נכנסת לישראל ותקים בפתח תקוה חוות שרתים תת־קרקעית, אשר תתפרש על פני 4,800 מ”ר. אני מברך את עמיתי בחברת GTR וב-KKR על השותפות וקידום המיזם החשוב לעיר ולמדינת ישראל בכלל! חוות השרתים צפויה למשוך חברות הייטק רבות לעיר ובכך להפוך את פתח תקוה למעצמה בתחום ולהכניס לקופה העירונית כספים רבים שיופנו לרווחת התושבים.”

את ההשקעה מבצעת KKR באמצעות זרוע ההשקעות שלה בשוק חוות השרתים, GTR (Global Technical Reality) שמטרתה היא להקים חוות שרתים גדולות בשוקי מפתח באירופה. GTR הושקה לראשונה לפני כשנה, ביחד עם פרנק סודזאויזני (Franek Sodzawiczny), מומחה ויזם סדרתי מצליח בשוק חוות השרתים. סודזאויזני, בעל ניסיון של מעל 3 עשורים בתחום, מכהן כמנכ”ל GTR. במהלך שנות פעילותו, הספיק להקים ולמכור לפחות שתי חברות דטה סנטר (Data Center) תמורת 1.6 מיליארד דולר. בתור התחלה, GTR הקציבה לעצמה 1 מיליארד דולר להקמת חוות שרתים ברחבי EMEA.

חוות השרתים שתוקם בפתח-תקווה, בה ממשיך להתפתח מרכז היי-טק בו יושבות כמה מחברות ההיי-טק המובילות בישראל, תהיה תת-קרקעית, תתפרס על פני 4,800 מ”ר לגובה 2 קומות ותפעל בעוצמה של 10.5 מגה-ואט. החווה, שתהיה מסווגת במדרג Tier 3 מבין מדרג של 1-4, תוכל בעתיד להתרחב עד לאספקת עוצמה של 21 מגה-ואט. חוות השרתים תופעל בשני שלבים, כאשר השלב הראשון צפוי להתרחש עד הרבעון השני של 2023. עבור GTR, כאמור, ישראל היא המדינה השנייה שהיא בוחרת להקים בה חוות שרתים – מה שמעיד על האטרקטיביות הגבוהה של ישראל בתחום זה.

“אני נרגש להודיע על השקת חוות השרתים השנייה שלנו באחד ממרכזי החדשנות הטכנולוגית הצומחים ביותר בעולם”, ציין סודזאויזני, מנכ”ל ומייסד GTR. “שוק חוות השרתים הדינמי והמתפתח זוכה להשקעות עולמיות חסרות תקדים.  GTR מביאה עמה, מלבד גב כלכלי, אסטרטגיה ברורה וצוות מנוסה ואלו יאפשרו לנו להגיב במהירות להזדמנויות שיצוצו בשוקי היעד שלנו”.

אנדרו פיץ’, בכיר ב-KKR, ציין: “ישראל היא מרכז יזמות לחדשנות טכנולוגית ושוק חשוב עבור אסטרטגיית חוות השרתים שלנו ב-EMEA. אנחנו שמחים לבצע השקעה בפרויקט באיכות גבוהה שיסייע להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית של האזור כולו”.

חברת KKR, שאולי פחות מוכרת לישראלי הממוצע, היא אחת מחברות ההשקעה הגדולות בעולם וממקום מושבה בניו-יורק, ארה”ב היא מנהלת נכסים בשווי של 429 מיליארד דולר, נכון לסוף הרבעון השני של השנה. לחברה, שהוקמה לפני 45 שנה ונסחרת בבורסת ניו יורק (NYSE) לפי שווי של 38 מיליארד דולר, יש נוכחות ב-21 ערים שונות ברחבי 4 יבשות שונות. את הרבעון השני של השנה סיימה KKR עם תוצאות כספיות מצוינות מבחינתה: הכנסות של 3.1 מיליארד דולר לעומת 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי על בסיס GAAP של 1.3 מיליארד דולר לעומת 698 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x