בשורה לקהילה האתיופית בפ”ת: אושר מינויו של הקייס מלקו פקדו

לאחר פניית המועצה הדתית בפתח תקווה בראשות ראובן יוסופוב למשרד לשירותי דת במטרה לאשר תקן לקייס אשר ייתן מענה על שמירת מנהגי העדה לפי המסורת קדומת השנים לקהילה האתיופית בעיר באופן מוסדר ורישמי. השבוע (א') אושר מינויו של הקייס על ידי הוועדה ובקרוב יאושר המינוי ע"י משרד לשירותי דת

בהמשך לתהליך מינוי קייס לעדה האתיופית בפ”ת, התכנסה ועדה אשר כללה את רב העדה האתיופית הארצי הרב ראובן וובשט מטעם משרד הדתות, ועוד 2 קייסים נוספים שהגיעו מטעם הועדה. ראש המועצה ראובן יוסופוב, ממלא מקומו הרב אברהם סבג ומנכ”ל המעוצה הדתית עופר אברהם שימשו כמשקיפים בוועדה. בתום סדרת דיונים בנושא, בחרה הועדה פה אחד בקייס מלקו פקדו לקייס העדה האתיופית בעיר, אשר מינוי יאושר בקרוב באופן סופי ע”י משרד הדתות.

ראש העיר רמי גרינברג “במסגרת המהפכה שהמועצה הדתית מקדמת בהנגשת שירותי הדת לתושבים, עם כינונה לראשונה באופן מוסדר לפני מספר חודשים, ברצוני לברך על בחירתו של הקייס מלקו פקדו לתפקיד החשוב. אנחנו גאים בכלל האוכלוסיות השונות המרכיבות את הפסיפס העירוני היחודי ובתוכן גם בבני הקהילה האתיופית שהיום נבחר מנהיג רוחני שיעמוד באופן רישמי ומוסדר בראשם – מטעם המועצה הדתית. עיריית פתח תקוה יחד עם כלל הגופים הרלוונטיים ימשיכו לטפח אוכלוסייה חשובה זו ויענו על הצרכים השונים לרווחת התושבים. ישר כוח לראש המועצה הדתית בפ”ת ראובן רוברט יוסופוב ולכל העוסקים במלאכת האיתור.”

ראש המועצה הדתית פ”ת ראובן יוסופוב “מאז כניסתי לתפקיד פעלתי רבות בעניין קידום שירותי הדת לכלל תושבי העיר ובמסגרת זאת פעלתי בחודשים האחרונים להעמקת הקשר עם קהילת יוצאי אתיופית והצרכים המיוחדים שלה בתחום שירותי הדת, ליהדות אתיופיה יש עבר מפואר מאוד בן 2,500 ואנו מודעים לצרכים של בני הקהילה וכמה חשוב הוא המינוי של הקייס אשר ייתן מענה על שמירת מנהגי העדה לפי המסורת קדומת השנים. אני מודה לראש העיר רמי גרינברג אשר דואג לצרכים של הקהילה האתיופית ועל שיתוף פעולה עם המועצה הדתית לקידום שירותי הדת לכלל תושבי העיר. תודה גם למנכ”ל המועצה עופר אברהם על שיתוף הפעולה המקצועי לכל אורך הדרך למען תושבי העיר”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x