בשנת 2020 בפתח תקווה – מספר רוכבי האופנוע הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים הגבוה זה שש שנים

כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2020 נפגעו 820 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים בכל הארץ זאת לעומת 779 שנפגעו בשנת 2019, עליה של 5%.

בפתח תקווה נפגעו 354 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 38 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות בעיר.

820 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2020 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 652 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, 13 מתוך 22 נהרגו בתחום הערים והישובים.

בתחום העירוני נרשמה עליה במספר הנפגעים בערים רבות וזאת על אף שנת הקורונה והנסועה הנמוכה בכבישים במהלכה. בתל אביב נפגעו 115 רוכבים צעירים בשנת 2020, לעומת 95  שנפגעו בשנת 2019. בפתח תקווה מספר הנפגעים הגבוה זה שש שנים, בחולון מספר הרוכבים הצעירים שנפגעו בשנת 2020 הגבוה זה תשע שנים, ברמת גן מספר הנפגעים בשנת 2020 כפול מאשר המספר בשנת 2019.

בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,000 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 94 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע בתחום העירוני בלבד.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. גם בשנה שעברה – שנת קורונה וסגרים, נרשמה עליה ברוכבי האופנועים שנהרגו מתאונות דרכים, מגמה שממשיכה גם בשנת 2021. במקום לחזק את הבטיחות בקרב הרוכבים, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בחרו לקצץ את הכסף שמועבר להתקנת פסי הגנה במעקות הבטיחות שחותכים והורגים את והרוכבים. בנוסף, יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד  לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להבין שאנחנו במצב חירום ולכן יש להחזיר את הכסף לטובת התקנת פסי ההגנה לרוכבים ולחייב חברות שליחויות להדריך את השליחים כדי למנוע את הרוכב הבא שיפגע”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x