בביתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. יחד עם מ"מ ראש העיר אוריאל בוסו. התמונה באדיבות: לשכת מ"מ ראש העיר

ב.ד.ה: הלך לעולמו ראש העיר פ”ת לשעבר איציק אוחיון

הלוויתו תתקיים ביום  ראשון י״ב אדר , 8.3.2020 בשעה 15:00 בבית העלמין סגולה פ"ת. המשפחה תשב שבעה בחצר הבית, ברחוב מייזנר 14.

אוחיון, כיהן בין השנים 1998-2013, נפטר בשבת אחרי מחלה. הוא נולד במרוקו ב-11 באוקטובר 1945 ועלה לישראל ב-1956, בגיל 11. הוא שירת בקבע כנגד והשתחרר מצה”ל בדרגת רב-סמל. בשנת 1998 התמודד כמועמד עצמאי בסיעת ‘פתח תקווה אחת’ ונבחר לתפקיד ראש העיר פתח תקווה.

ראש העיר וחברי מועצת העיר נפרדים

ראש העיר המכהן, רמי גרינברג כתב “היום הלך מאיתנו איציק אוחיון ראש העיר השמיני של פתח תקוה, מורי ורבי, ידידי היקר שהיה לי הכבוד לעבוד לצידו ולהכירו היטב. איציק היה אדם מיוחד, איש של אנשים, שהבין לליבם של האנשים וידע לתת מענה הולם וראוי לכל אחד ואחת, תמיד השיב הנפש חפצה ובדאגה אישית ואמיתית.”

“איציק היה איש עבודה שלא היסס כשהיה צריך גם להפשיל שרוולים ולעבוד בשטח בעצמו, מתוך אמונה ושליחות. איציק חסר לי כבר תקופה ארוכה והבשורה הקשה על מותו היא קשה ובלתי נתפסת. בתחילת הקדנציה נעניתי לפנייתה של דליה רעייתו לקרא לפארק הגדול על שמו מתוך כבוד לאיש שיזם והקים את הפארק הגדול העיר. היום אלפי תושבים נהנים מהפארק וכל האירועים הגדולים בעיר מתקיימים בו. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני מבקש להביע את צערי העמוק בפני דליה – רעייתו, ילדיו וכל בני המשפחה.”

(צילום: שי שטארק)

מ”מ ראש העיר ויו”ר ש”ס בפ”ת אוריאל בוסו אמר הערב בשיחה עם כתב ‘פתח תקוואי’ “ראש העיר לשעבר איציק היה אדם לפני היותו ראש העיר. הורגש בכל פעולותיו שהגיע ממשפחה גדולה והוא לא אחד שגדל עם כפית כסף וככזה הוא סייע לחלש ולכל אדם באשר הוא. כאדם מסורתי בעצמו כיבד מאד את המסורת ודאג שלא יקופח שום מגזר, דאג תמיד לחבר בין כלל המגזרים. מרן הרב עובדיה יוסף זיע״א אהב אותו וכיבד אותו מאד. הייתי אצל מרן עם אוחיון מספר פעמים וראיתי את החיבה הרבה שמרן רחש לו. אני משתתף בצער המשפחה”

ראש העיר לשעבר, וחבר מועצת העיר אורי אהד כתב בעקבות פטירתו של אוחיון “איציק אוחיון ז”ל. מילים שקשה לקלוט. הבוקר הזה היה אחד מאותם רגעים שאתה מוצא את עצמך מרגיש שמישהו הכניס לך אגרוף בבטן ורוקן לך את האוויר. המחשבות רצו מייד לשנת 1984, לרחוב סלומון 12, לבית התלמיד, שם פגשתי את איציק בפעם הראשונה. איציק כמנהל אגף הנוער ואני נער בן 14 יו”ר מועצת התלמידים של חטיבות הביניים. מאז ידענו שנים רבות וארוכות של שיתוף פעולה הדוק ופורה בעשייה למען הציבור, לצד מחלוקות לא קלות, שהן חלק ממנת יומו של נבחר ציבור. בשנת 2013, לאחר שחלה ונאלץ לפרוש החלפתי את איציק כראש עיריית פתח תקווה”.

“עמדתי בלשכת ראש העיר ולא יכולתי שלא לחשוב על מהלכה של ההיסטוריה איך בשנת 1984, במסגרת יום התלמיד העירוני החלפתי, כנער, את איציק כמנהל אגף הנוער למספר שעות והנה כעת אני מחליף אותו כראש העיר. חשתי את האהבה הרבה שהעניקו התושבים לאיציק, את החום שהרעיף עליהם וקיבל בחזרה בכמויות גדולות. כמעט 15 שנה שימש איציק כראש העיר ואין תחום בעיר שעשייתו לא ניכרת. בתקופתו הפכה העיר לחמישית בגודלה בארץ, נבנו שכונות חדשות, מוסדות חינוך רבים, הושלמה בניית היכל התרבות והאיצטדיון העירוני הגדול ועוד.”

“בעבור כל זאת הייתה לי, כראש עיר, הזכות, בשמם של תושבי העיר וכהוקרת תודה על פעילותו, להעניק לאיציק בטקס שרבים הזילו בו דמעה ואף יותר, את התואר אזרח כבוד של העיר פתח תקווה. בשל מחלתו, נפקד איציק בשבע השנים האחרונות מן העין הציבורית, אך היום, לשמע הידיעה על פטירתו עדיין הרגשתי כאילו קיבלתי מכה בבטן. אני בטוח שיחד איתי הרגישו כך עשרות אלפי אנשים שאיציק השפיע על חייהם, אם במסגרות החינוך בהן פעל, או כראש העיר השמיני של פתח תקווה.תנחומי לכואבים ביותר את לכתו, לדליה, לבנותיו ובניו, לאחיו ואחיותיו.”

חבר מועצת העיר לשעבר, משה פלדמר כתב “היום נפטר איציק אוחיון ראש העיר השמיני של פתח תקוה. היה לי הזכות ליהיות חבר מועצת עיר שתי קדנציות כשאיציק שימש כראש העיר. איציק היה אדם מיוחד, איש של אנשים, ידע להקשיב ולתת מענה לכל מגזר ,בדרכו המיוחדת פעל רבות למען האחדות בין כלל חלקי הציבור. משתתף בצער המשפחה, דליה – רעייתו, ילדיו וכל בני המשפחה.”

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x