גם אתם מתעוררים בבהלה מרעש צופרי רכבי החירום?

במסגרת מאבק העירייה במפגעי הרעש השונים, בוצעו לאחרונה מספר פעולות אשר מטרתן להדק את ההנחיות ולהרחיב את סמכויות האכיפה כנגד המפגע הפוגע באיכות חיי התושבים במרחב הציבורי.

בהמשך לכך, הוציא הבוקר (א’) ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג, מכתב ליו”ר וועדת הפנים והגנת הסביבה, חה”כ ווליד טאהא בדרישה לכנס דיון בנושא מטרדי הרעש שנובעים מצופרי רכבי החירום וכנגדם אין לרשויות המקומיות סמכויות אכיפה.

במכתבו, מציין ראש העיר כי “בפ”ת מתקבלות תלונות רבות מתושבי העיר על מטרדי רעש הפוגעים במנוחתם של הגרים בסמיכות לתחנת מד”א, תחנת כיבוי אש, בתי חולים או בתוואי הנסיעה של רכבי החרום כתוצאה מהפעלת צופרי רכבי החירום – בעיקר בשעות הלילה.” ראש העיר מוסיף כי “לרשויות המקומיות ולמשרד להגנת הסביבה אין סמכויות אכיפה על מטרדי רעש שמקורם מצופרי רכבי חירום”. בהמשך לכך, אנשי המשרד להגנת הסביבה קיימו מספר ישיבות עם נציגי מד”א וכבאות ברמה הארצית במטרה להכניס לשימוש טכנולוגיות חדשות אשר פעילותם הוכחה בעולם ותפקידן לצמצם את מטרדי הרעש הנובעים מרכבי החרום – על אף זאת, גורמי המשרד להגנת הסביבה נתקלו ב”דלת סגורה”.

יודגש כי לצד הפעילות של המשרד להגנת הסביבה בנושא, גם ברמה המקומית בוצעו ניסיונות להפחית את היקף המפגע וראש העיר ערך מספר פגישות עם מנהלי תחנות הכיבוי ומד”א המקומיות. בתוך כך, דורש ראש העיר במכתבו לקיין דיון בוועדת הפנים של הכנסת כדי לקדם את הנושא ולבחון את הטכנולוגיות שעשויות למזער את המפגע.

ראש העיר רמי גרינברג “לצד מגוון פעולות האכיפה שאנחנו מקדמים כנגד עבירות הפוגעות באיכות חיי התושבים, אימצנו לאחרונה את החקיקה הארצית כנגד מפגעים שונים אשר תאפשר לרשות לייצר הרתעה נוספת וכן להרחיב את סמכויות האכיפה. לצד אלו, ביקשתי לכנס דיון בנוגע לצופרי החירום אשר במסגרתו גורמי המקצוע יתנו את חוות דעתם בנושא ויציעו את הפתרונות הטכנולוגיים שמטרתם לצמצם את המטרד הפוגע באופן מוכח באיכות חיי התושבים. עיריית פתח תקוה תמשיך להילחם כנגד מפגעים אלו בכל הכלים העומדים לרשותה וביתר שאת.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x