דו"ח חדש חושף: 3 קווי תחבורה הפועלים בפ"ת ברשימת הקווים הגרועים ביותר בישראל

דו"ח תלונות ציבור נוסעי התחבורה הציבורית חושף: כי קו 82 של חברת דן זינק למקום הראשון בדירוג הקווים הגרועים כך על פי דו"ח תלונות הציבור לרבעון השני של 2017. ומה המצב בקו 66?
צילום: פתח תקוואי
צילום: פתח תקוואי

במקום הראשון ברשימה ניצב קו 82 של חברת דן הנוסע מפ"ת לת"א, אשר על פי תלונות נוסעי התחבורה הציבורית הוא הגרוע ביותר. על קו זה נכתב בדו"ח: אי ביצוע נסיעות ואיחורים קבועים. נדרש תגבור מיידי של תדירות הקו מצד משרד התחבורה וכן הוספת העדפה לאורך הדרך ואכיפת הנת"צ הקיים בז'בוטינסקי על ידי הרשויות המקומיות.

במקום החמישי ברשימה נמצא קו 249 של חברת אגד הנוסע מפתח תקווה לעיר רחובות, על פי הדו"ח הבעיות בקו זה: אי ביצוע נסיעות ואיחורים קבועים בקו שהביקוש אליו גבוה והתדירות נמוכה מדי. בנוסף דיווחים על נסיעות בדוחק ללא מיזוג. נדרשת אכיפה משמעותית מצד משרד התחבורה והגברת תדירויות.

במקום התשיעי ברשימת הקווים הגרועים בישראל נמצא קו 66 הנוסע מפתח תקווה לתל אביב, על פי הדו"ח הבעיות בקו זה: עומס, דוחק וצפיפות רבה בקו המובילים להשארת נוסעים בתחנות. נדרשת הגברת תדירויות משמעותית בשעות השיא ובמוצאי שבת, במיוחדת בעונת הרחצה.

חברת אגד בולטת באי ביצוע נסיעות בזמן בכ-60% יותר דיווחים מהרבעון הקודם, מרביתם (57%) מאזור ירושלים. כמו כן, עלייה בדיווחים על אי ביצוע נסיעות נרשמה בקרב המפעילים הבאים אחריה – דן עלייה בדיווח על אי ביצוע נסיעות בשיעור של 89% וקווים- עלייה של 84% בדיווחים. מכאן שנדרש טיפול בניהול הלקוי של כל אחד מהמפעילים על ידי משרד התחבורה.

המגמות העולות מתלונות הציבור הן כי: משרד התחבורה אינו מבצע כראוי את תפקידו כרגולטור וכן אינו מטפל בבעיות היסוד המונעות את שיפור השירות, כגון התמודדות עם מחסור של 3500 נהגים והצורך בהוספת נתיבי תחבורה ציבורית; בנוסף עיקר התלונות הן מגוש דן ומירושלים, אזורים עתירי אוכלוסין שבהם הביקוש לתחבורה ציבורית מהירה ואמינה גבוה. על אף שבחלק ניכר מהמקרים הצורך בשיפור השירות ידוע מזה מספר שנים, השירות לא מתוגבר על ידי משרד התחבורה, והוא אינו מספק מענה הולם לעלייה בביקושים; ברבעון האחרון השלמנו את פיתוח אפליקציית מוקד 15 דקות גם לאייפון וניתן להוריד אותה לכל טלפון ולדווח על אוטובוסים שלא מגיעים לתחנה בזמן.

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "הדוחות של 15 דקות הם הנתונים היחידים כיום המציגים את המגמות בתלונות הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל. לצערנו, משרד התחבורה לא מפרסם את נתוני התלונות המגיעות אליו, הטיפול שלו בתלונות אטי ואורך למעלה מחצי שנה, ואופן  קבלת התלונות מיושן ולא מתאים למאה ה-21.

אנו חושפים את נתוני התלונות מדי רבעון כדי לעודד את כל הגופים ללמוד אותם ולהשתמש בהם. אנו קוראים למפעילים להשתפר, למשרד התחבורה להפסיק להסתיר את נתוני תלונות הנוסעים, ולנוסעים אנו קוראים להמשיך ולהתלונן באמצעות האפליקציה שלנו."

תגובת חברת דן: הדוח מדבר בעד עצמו בכך שמציין את הבעיות הרוחביות המשותפות לכל המפעילים ובכל הארץ: המחסור החמור בנהגים (3,500).  מחסור בנתיבים שמורים לאוטובוסים.

חוסר אכיפה בנתיבים לתח"צ. עומסים קיצוניים באזורים בהם מתבצעות עבודות הרכבת הקלה שמונעים מאיתנו לעמוד בלוחות הזמנים.

דרוש קוסם מיומן כדי להפעיל תחבורה ציבורית טובה בתנאים כאלו. נהגים רבים מסרבים לעבוד בגוש דן בגלל התנאים הקשים שגוררים גם כעסים (מוצדקים) מצד הנוסעים והתמודדות אין סופית עם פקקי תנועה וקהל מתוסכל.

דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה לדוח :

"אגד עושה כל שביכולתו לתת מענה מיטבי לנוסעים מפתח תקווה לרחובות לרבות לנוסעי קו 249. מדובר בקו עתיר נוסעים, בו יוצאת נסיעה חדשה כל 20 דקות, בשעות העומס, ואגד מתגבר אותו ללא הרף מתוך כוונה להבטיח רמת שירות יציבה וגבוהה בקו זה ונמשיך לתגבר ככל שיידרש. הטענה המוזכרת בדוח באשר להפעלת מיזוג האוויר בנסיעה תיבדק.

חרף האמור לעיל, ראוי היה שעורכי הדו"ח יביאו לידיעת הציבור כי ענף התחבורה הציבורית בישראל סובל ממחסור של כ- 3,500 נהגים ובכלל זה מאות נהגים באגד, מגמה ההולכת ומתרחבת על רקע מדיניות משרד התחבורה הפוגעת בתגמול ובמעמד הנהגים.

למרות זאת, בחודשים האחרונים אגד הצליח לגייס, בעמל רב, עשרות נהגים חדשים מכל רחבי הארץ, תוך ניוד נהגים בין אזורים שונים, וצעדים אלה הצליחו להביא לשיפור של ממש בהפעלת הקווים ברחבי הארץ, גם אלה העוברים באזור העיר פתח תקווה."



קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג'טים

דילים משתלמים מאתרים מובילים בחו"ל תהליך הרכישה מתבצע בשפה העברית




הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו הטבות בלעדיות
Booking.com

צרכנות

תגובה אחת

  1. יובל הגב

    אין מחסור בנהגים. יש הנהגה בכנסת שבמכוון אינה מאמצת טכנולוגיות מתקדמות להסעת המונים.

השארת תגובה

הכירו את סטולג' – חיפוש קורסים אונליין ותתחילו ללמוד מכל מקום

הכירו את סטולג' – חיפוש קורסים אונליין ותתחילו ללמוד מכל מקום

ישראלים רבים רוכשים הכשרה מקצועית או משפרים את הידע המקצועי שלהם באמצעות קורסים אונליין במגוון תחומים. הכירו את סטולג' – האתר שמרכז אלפי קורסים איכותיים ללמידה אונליין

כל הפרטים>>
עיצוב: כך תבחרו ותתקינו פסי לד שישדרגו את עיצוב הבית

עיצוב: כך תבחרו ותתקינו פסי לד שישדרגו את עיצוב הבית

פסי לדים מהווים פתרון מושלם לתאורה באזורים חשוכים ומוסתרים. לדוגמה, ניתן להתקין פסי לד על מדרגות בעליה לבית או לקומה שניה – אם תכוונו את עוצמת התאורה לנמוכה, תוכלו להשאיר את פס הלדים דלוק גם בלילה ע"מ שיאיר את המדרגות ולא יפריע לאף אחד. המדריך המלא לפסי לד

כל הפרטים>>
פרויקט בר המצווה העירוני השנתי לנערי יוצאי אתיופיה יצא לדרך

פרויקט בר המצווה העירוני השנתי לנערי יוצאי אתיופיה יצא לדרך

כמסורת רבת שנים, ביום שני שעבר התכנסו במועדון קטורת הורים רבים ונערי בר המצווה, לכנס פתיחת פרויקט בר המצווה העירוני- השנתי ליוצאי אתיופיה.

כל הפרטים>>
נפתח המרכז לגיל הרך ברחוב מבצע דקל 3, בשכונת נווה גן 

נפתח המרכז לגיל הרך ברחוב מבצע דקל 3, בשכונת נווה גן 

המרכז יהיה חלק מפעילות אגף גני ילדים, ויפעל במבנה בן 3 קומות. בקומה הראשונה נפתחו ארבעה גני ילדים, בקומה השנייה תפתח ספרייה ובקומה השלישית נפתח המרכז לגיל הרך.

כל הפרטים>>
גם החורף יוקמו מוקדי שלג ברחבי העיר פתח תקווה

גם החורף יוקמו מוקדי שלג ברחבי העיר פתח תקווה

בכל מתחם יוצבו שתי ערימות, אחת קטנה יותר לילדים צעירים, והשנייה ערימה גדולה יותר לילדים בוגרים. רשימת מוקדי השלג ברחבי פתח תקווה

כל הפרטים>>
רחוב הרצל: הולך רגל נפצע בינוני מפגיעת מכונית

רחוב הרצל: הולך רגל נפצע בינוני מפגיעת מכונית

בתאונת דרכים היום (א') בשעות אחר הצהריים ברחוב הרצל, נפצע בינוני הולך רגל כבן 65

כל הפרטים>>
מיוחד: נחנכה בריכת שחייה טיפולית הנותנת מענה לילדים על הרצף

מיוחד: נחנכה בריכת שחייה טיפולית הנותנת מענה לילדים על הרצף

בבית ספר "שחר" לילדים על הרצף האוטיסטי, בניהולה של חדי כהן, נחנכה בריכת שחייה טיפולית הנותנת מענה לילדים על הרצף

כל הפרטים>>
גלילה לראש העמוד