דו"ח חדש חושף: 3 קווי תחבורה הפועלים בפ"ת ברשימת הקווים הגרועים ביותר בישראל

דו"ח תלונות ציבור נוסעי התחבורה הציבורית חושף: כי קו 82 של חברת דן זינק למקום הראשון בדירוג הקווים הגרועים כך על פי דו"ח תלונות הציבור לרבעון השני של 2017. ומה המצב בקו 66?
צילום: פתח תקוואי
צילום: פתח תקוואי

במקום הראשון ברשימה ניצב קו 82 של חברת דן הנוסע מפ"ת לת"א, אשר על פי תלונות נוסעי התחבורה הציבורית הוא הגרוע ביותר. על קו זה נכתב בדו"ח: אי ביצוע נסיעות ואיחורים קבועים. נדרש תגבור מיידי של תדירות הקו מצד משרד התחבורה וכן הוספת העדפה לאורך הדרך ואכיפת הנת"צ הקיים בז'בוטינסקי על ידי הרשויות המקומיות.

במקום החמישי ברשימה נמצא קו 249 של חברת אגד הנוסע מפתח תקווה לעיר רחובות, על פי הדו"ח הבעיות בקו זה: אי ביצוע נסיעות ואיחורים קבועים בקו שהביקוש אליו גבוה והתדירות נמוכה מדי. בנוסף דיווחים על נסיעות בדוחק ללא מיזוג. נדרשת אכיפה משמעותית מצד משרד התחבורה והגברת תדירויות.

במקום התשיעי ברשימת הקווים הגרועים בישראל נמצא קו 66 הנוסע מפתח תקווה לתל אביב, על פי הדו"ח הבעיות בקו זה: עומס, דוחק וצפיפות רבה בקו המובילים להשארת נוסעים בתחנות. נדרשת הגברת תדירויות משמעותית בשעות השיא ובמוצאי שבת, במיוחדת בעונת הרחצה.

חברת אגד בולטת באי ביצוע נסיעות בזמן בכ-60% יותר דיווחים מהרבעון הקודם, מרביתם (57%) מאזור ירושלים. כמו כן, עלייה בדיווחים על אי ביצוע נסיעות נרשמה בקרב המפעילים הבאים אחריה – דן עלייה בדיווח על אי ביצוע נסיעות בשיעור של 89% וקווים- עלייה של 84% בדיווחים. מכאן שנדרש טיפול בניהול הלקוי של כל אחד מהמפעילים על ידי משרד התחבורה.

המגמות העולות מתלונות הציבור הן כי: משרד התחבורה אינו מבצע כראוי את תפקידו כרגולטור וכן אינו מטפל בבעיות היסוד המונעות את שיפור השירות, כגון התמודדות עם מחסור של 3500 נהגים והצורך בהוספת נתיבי תחבורה ציבורית; בנוסף עיקר התלונות הן מגוש דן ומירושלים, אזורים עתירי אוכלוסין שבהם הביקוש לתחבורה ציבורית מהירה ואמינה גבוה. על אף שבחלק ניכר מהמקרים הצורך בשיפור השירות ידוע מזה מספר שנים, השירות לא מתוגבר על ידי משרד התחבורה, והוא אינו מספק מענה הולם לעלייה בביקושים; ברבעון האחרון השלמנו את פיתוח אפליקציית מוקד 15 דקות גם לאייפון וניתן להוריד אותה לכל טלפון ולדווח על אוטובוסים שלא מגיעים לתחנה בזמן.

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "הדוחות של 15 דקות הם הנתונים היחידים כיום המציגים את המגמות בתלונות הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל. לצערנו, משרד התחבורה לא מפרסם את נתוני התלונות המגיעות אליו, הטיפול שלו בתלונות אטי ואורך למעלה מחצי שנה, ואופן  קבלת התלונות מיושן ולא מתאים למאה ה-21.

אנו חושפים את נתוני התלונות מדי רבעון כדי לעודד את כל הגופים ללמוד אותם ולהשתמש בהם. אנו קוראים למפעילים להשתפר, למשרד התחבורה להפסיק להסתיר את נתוני תלונות הנוסעים, ולנוסעים אנו קוראים להמשיך ולהתלונן באמצעות האפליקציה שלנו."

תגובת חברת דן: הדוח מדבר בעד עצמו בכך שמציין את הבעיות הרוחביות המשותפות לכל המפעילים ובכל הארץ: המחסור החמור בנהגים (3,500).  מחסור בנתיבים שמורים לאוטובוסים.

חוסר אכיפה בנתיבים לתח"צ. עומסים קיצוניים באזורים בהם מתבצעות עבודות הרכבת הקלה שמונעים מאיתנו לעמוד בלוחות הזמנים.

דרוש קוסם מיומן כדי להפעיל תחבורה ציבורית טובה בתנאים כאלו. נהגים רבים מסרבים לעבוד בגוש דן בגלל התנאים הקשים שגוררים גם כעסים (מוצדקים) מצד הנוסעים והתמודדות אין סופית עם פקקי תנועה וקהל מתוסכל.

דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה לדוח :

"אגד עושה כל שביכולתו לתת מענה מיטבי לנוסעים מפתח תקווה לרחובות לרבות לנוסעי קו 249. מדובר בקו עתיר נוסעים, בו יוצאת נסיעה חדשה כל 20 דקות, בשעות העומס, ואגד מתגבר אותו ללא הרף מתוך כוונה להבטיח רמת שירות יציבה וגבוהה בקו זה ונמשיך לתגבר ככל שיידרש. הטענה המוזכרת בדוח באשר להפעלת מיזוג האוויר בנסיעה תיבדק.

חרף האמור לעיל, ראוי היה שעורכי הדו"ח יביאו לידיעת הציבור כי ענף התחבורה הציבורית בישראל סובל ממחסור של כ- 3,500 נהגים ובכלל זה מאות נהגים באגד, מגמה ההולכת ומתרחבת על רקע מדיניות משרד התחבורה הפוגעת בתגמול ובמעמד הנהגים.

למרות זאת, בחודשים האחרונים אגד הצליח לגייס, בעמל רב, עשרות נהגים חדשים מכל רחבי הארץ, תוך ניוד נהגים בין אזורים שונים, וצעדים אלה הצליחו להביא לשיפור של ממש בהפעלת הקווים ברחבי הארץ, גם אלה העוברים באזור העיר פתח תקווה."



קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג'טים




מחזיקי מפתחות
תחתיות שתיה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו הטבות בלעדיות

שתף כתבה

שיתוף בwhatsapp
שיתוף בtelegram
שיתוף בfacebook
שיתוף בtwitter
שיתוף בemail
שיתוף בprint

תגובה אחת

  1. יובל הגב

    אין מחסור בנהגים. יש הנהגה בכנסת שבמכוון אינה מאמצת טכנולוגיות מתקדמות להסעת המונים.

השארת תגובה

מתנה שכל אחת תרצה לקבל בזארה הום

מתנה שכל אחת תרצה לקבל בזארה הום

לאמא, לחמות, למורה – כולנו רוצים לכבד עם משלוח מנות  מחמם את הלב. ברשת Zara Home תוכלו להנות, מהיצע איכותי ויוקרתי של פריטי אירוח והלבשה לבית וממגוון עשיר של מוצרים, בעולמות עיצוב הבית השונים כמו: מצעים, מפות, שטיחים לסלון הבית ולחדר האמבטיה, רהיטים, הלבשת שולחן, סכו"ם ומערכות אוכל ופריטים מעוצבים

כל הפרטים>>
איך לבחור אוזניות אלחוטיות באמת (TWS)?

איך לבחור אוזניות אלחוטיות באמת (TWS)?

המאמר הבא יסביר מה זה בדיוק TWS, איך לבחור את האוזניות הנכונות וגם כמה אופציות מציונות לרכישה בכל טווחי המחירים!

כל הפרטים>>
בקרוב: חנוכת ספריית 'מנגינות' בשכונת נווה גן פתח תקווה

בקרוב: חנוכת ספריית 'מנגינות' בשכונת נווה גן פתח תקווה

ביום ראשון ה-24/3 בשעה 16:30 תפתח הספרייה החדשה – 'מנגינות' בשכונת נווה גן, ברחוב מבצע דקל 3, בסמוך לשירות הפסיכולוגי החינוכי.

כל הפרטים>>
ברוך דיין האמת: הרב חיים ניסן הרשברג זצ"ל

ברוך דיין האמת: הרב חיים ניסן הרשברג זצ"ל

ברוך דיין האמת: הרב חיים ניסן הרשברג זצ"ל, מחשובי האברכים והמקרבים בפתח תקווה - הלך לעולמו לאחר מחלה קשה בחודשים האחרונים • בן 60 בלבד בפטירתו

כל הפרטים>>
בעקבות ירי טילים לגוש דן: ראש העיר, רמי גרינברג כינס ישיבת הערכות

בעקבות ירי טילים לגוש דן: ראש העיר, רמי גרינברג כינס ישיבת הערכות

בעקבות ירי הטילים אל עבר גושן דן הערב מרצועת עזה, כינס ראש העיר פתח תקווה ישיבת הערכות. לפי שעה, אין הנחיות מיוחדות לתושבים

כל הפרטים>>
ראש העיר, רמי גרינברג ביקר בתחנת כבאות והצלה פ"ת

ראש העיר, רמי גרינברג ביקר בתחנת כבאות והצלה פ"ת

ראש עיירית פתח תקווה רמי גרינברג ביקר אתמול בתחנת כבאות והצלה פ"ת,אל ראש העיר הצטרפה אלה זילברמן מנהלת מחלקה למעורבות חברתית אשר מלווה פרויקט זה.

כל הפרטים>>
מבצע אכיפה נערך במרכז העיר פ"ת

מבצע אכיפה נערך במרכז העיר פ"ת

בתחילת השבוע (א') התקיים מבצע אכיפה במרכז העיר בהובלת מינהלת מרכז העיר ובהשתתפות אגף הפיקוח, האגף לרישוי עסקים, השיטור העירוני, אגף הביטחון ובגיבוי שיטור מרכז העיר.

כל הפרטים>>
גלילה לראש העמוד