דיווחים “שוטפים”: נזקי מזג האוויר ברחבי פתח תקווה

ההצפות ברחבי הארץ לא פסחו על העיר פתח תקווה. מספר דיווחים רב נרשם בעקבות נזקים שגרם מזג האוויר הסוער. תושבי עמישב: התשתיות בעיר לא ערוכות לסערה כזו.

החורף אמנם התחיל בנמנום אך כעת הוא מכה בנו ביתר שאת. לצד גשמים מבורכים ומפלס הכינרת שעולה בקצב מסחרר, ישנם גם לא מעט נזקים שבאו בעקבותיו בכל רחבי הארץ וכן ברחבי העיר.

בשכונת עמישב דווח על מספר מוקדי הצפה בהם הוצפו רכבים ונלכדו בדירתם מספר תושבים.

אבי מיארה ראש סניף ארגון איחוד הצלה בעיר אומר למערכת פתח תקוואי “צוותים של איחוד הצלה פ”ת סייעו במהלך הלילה לצוותי העירייה בחילוץ דיירים בשכונות עמישב וכפר אברהם. המשפחות כולם, כולל ילדים ומבוגרים פונו לעת עתה למקום חלופי עד חלוף הסערה”.

תושבי שכונת עמישב מתלוננים על חוסר בבורות ניקוז “זה נראה כאילו מזג האוויר הקיצוני גדול על התשתיות בשכונה, יש כאן בריכות של ממש כבר כמה שנים. פשוט לא ניתן לעבור ברחובות. היה צריך לטפל בעניין הזה בדחיפות עוד קודם לכן”.

מדיווח נוסף עולה כי נחל מזור הממוקם במזרח פתח תקווה עלה על גדותיו. ראש העיר נמצא בשטח יחד עם צוותי הביטחון והתברואה. יחד עם טרקטורים שהוזעקו למקום על מנת לתת פתרונות מידיים.

כמו כן ראש העיר רמי גרינברג נצפה במהלך הלילה “יורד אל השטח” ומסייע בגפו בחילוץ רכבים ובמתן סיוע והדרכה לצוותים המסורים בשכונות המוצפות.

גם ברחובות מרכז העיר דווח על מספר אירועים חריגים. ברחוב ברנדה קרסה חנייה ונפלה לרחוב שפירא. טנדרים והסעות של ילדים מתקשים לחצות את הכבישים עקב המים שחוסמים את צירי התנועה.

עם זאת הלימודים בעיר מתנהלים כסדרם.ומסתבר שהשיא עוד לפנינו. מדוברות חברת החשמל בעיר נמסר “כרגע לא קיבלנו דיווח על אירועים חריגים. על פי התחזית הבנו שבעוד מספר שעות הסערה עלולה להתחזק משמעותית. בכל מקרה אנו ערוכים ומוכנים כבר מספר ימים לכל תרחיש שלא יהיה”.

חזאים מזהירים כי מזג האוויר “האלים” עלול לפקוד אותנו עוד פעמים רבות במהלך החורף וכי מדובר בתהליך הקצנה של מזג האוויר במדינה.

על פי התחזית אכן אחוז המשקעים הגבוה עלול עוד לעלות. אולם עד שבת אמורה לחול הפוגה בסערה הקיצונית שפוקדת אותנו וירידה הדרגתית ברוחות ובממטרים הכבדים, עם עלייה קלה בטמפרטורות.

התמונות באדיבות: כיבוי אש, עיריית פתח תקווה ואיחוד הצלה פ”ת

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x