דיווח בערוץ 2: זיהום אוויר בפתח תקווה “צריבות וקשיי נשימה”

העיתונאי עזרי עמרם מחדשות 2 מדווח כי תושבי שכונת אם המושבות בפתח תקווה סובלים בחודשים האחרונים מריחות חריפים של שריפה החודרים לבתיהם וגורמים להם לנזקים בריאותיים. ומה אומרים בעירייה ובמשרד לאיכות הסביבה?

מעיריית פתח תקווה נמסר:

“בתקופה האחרונה, מסיבות שונות, לרבות שינוי מזג אויר וכיון הרוח, התגברו התלונות של תושבי שכונת אם המושבות בגין ריחות שונים ושריפות. המפגעים מטופלים לשם זיהוי ומניעה בראשות ראש אגף איכות הסביבה וסגנית ראש העיר הגב׳ אורנה דוידיאי יחד עם הצוות המקצועי של האגף לאיכות הסביבה, המוקד העירוני והשיטור העירוני”.

“הגברנו את הסיורים של השיטור העירוני לצמצום שריפות של כבלי נחושת ע”י עבריינים; הוגברה האכיפה והבקרה על מפעלים באזור התעשייה סגולה; תחנת המעבר העירונית הונחתה להפסיק עבודות העברת פסולת החל מהשעה 18:00; צוות אגף איכות הסביבה פנה למועצות המקומיות והעיריות המשיקות לשכונה, ליצירת שיתוף פעולה והעברת מידע ועדכונים בזמן אמת במטרה למנוע שריפות גזם בתחומן; העירייה פנתה לחברות פרטיות העוסקות בדגימות אוויר ובדיקות כימיות לאבחון תופעת הריחות שאינן ממקור שריפתי; בוצעה סריקה קפדנית מעל קוי הביוב באזור ולא נמצאה כל בעיה ואותרו שריפות גזם ונשורת במספר מתחמים הסמוכים לשכונה. העירייה ביצעה אכיפה וניתנו דוחות”.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר:

“עקב פניות של תושבים על אירועי ריח בשכונת אם המושבות בפתח תקווה נערך בירור של המשרד מול עיריית פתח תקווה. מהבירור עלה כי העירייה ביצעה ומבצעת בדיקות מקיפות לאיתור מקורות הזיהום ואף מצאה מספר מוקדים שאכן היוו מטרדים. יש לציין כי העירייה היא זו שאמונה על מניעת מטרדים ועל כן פעולות הבדיקה, האיתור והטיפול מבוצעות על ידה. המשרד להגנת הסביבה עוקב אחר פעולות העירייה, ויסייע ככל שיידרש.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x