מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

דלקת ריאות אצל ילדים

FREEPIK

דלקת ריאות חריפה היא דלקת בדרכי הנשימה המתרחשת לעתים קרובות יותר בקרב ילדים מתחת לגיל חמש. זהו אחד מסיבות המוות המובילות בקרב ילדים ברחבי העולם, וגורם ליותר מ -400 אלף מקרי מוות מדי שנה.

דלקת ריאות חריפה יכולה להיגרם על ידי וירוסים, חיידקים, פטריות או טפילים. הסיבה השכיחה ביותר היא חיידקים, המתפשטים דרך טיפות מפה לפה עם אדם נגוע או מועברים באמצעות טיפות מים. חיידקים אלה מסווגים כפנאומוקוק או לא פנאומוקוק.

התסמינים של דלקת ריאות חריפה הם חום, קשיי נשימה ושיעול עם מעט דם מעורבב בכיח. דלקת ריאות חריפה יכולה להתרחש גם ללא תסמינים כלל – זה נקרא דלקת ריאות חריפה תת -קלינית (או שקטה) והיא עלולה להיות קטלנית אם לא

דלקת ריאות חריפה בילדים היא זיהום רציני שעלול להיות קטלני עבור הריאות. זה משפיע על ילדים מתחת לגיל חמש ויכול לקרות אצל כל אחד, אך הוא שכיח יותר בקרב אנשים החיים בעוני ובעלי מצבים רפואיים בסיסיים כגון HIV.

דלקת ריאות יכולה להיגרם ממגוון חיידקים או וירוסים שונים, או בגלל זיהום מאזורים אחרים בגוף המתפשטים לריאות, או בגלל חומר כימי שנשאף לריאות.

דלקת ריאות היא דלקת ריאות שכיחה הנגרמת על ידי חיידקים, וירוסים או פטריות. זה בדרך כלל מתחיל בהצטננות קלה או שפעת ואז מתפתח לדלקת ריאות. במקרים מסוימים הוא עלול להוביל לסיבוכים מסכני חיים כמו אלח דם, כאשר המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את האיברים והרקמות שלו. דלקת ריאות בדרך כלל משתפרת עם טיפול אנטיביוטי אך עלולה להיות חמורה אם לא מטפלים בה במהירות.

ישנם גורמים רבים לדלקת ריאות- אחת מהן היא זיהום בנגיף שפעת. שפעת גורמת לחום גבוה, שיעול שנמשך יותר משבועיים וכאבים בחזה המחמירים בנשימה עמוקה. דלקת ריאות חמורה ביותר אצל תינוקות מתחת לגיל 12 חודשים ואנשים מעל גיל 65.

דלקת ריאות חריפה היא דלקת של הריאות הנובעת מזיהום חיידקי, ויראלי או אחר. התסמינים משתנים בהתאם לגיל האדם ולמצבי הבריאות הבסיסיים שלו. דלקת ריאות חריפה אצל ילדים חמורה יותר מאשר אצל מבוגרים מכיוון שמערכת החיסון שלהם עדיין לא מפותחת. אם מטפלים בהם מוקדם, יש להם שיעור תמותה נמוך אך אם הם לא מטופלים זה יכול להוביל לאי ספיקת נשימה, בעיות לב, הלם או אי ספיקת איברים כאשר רק שליש מהילדים החיים עם מצב זה שורדים לטווח ארוך.

כמה גורמים המגבירים את הסיכון להתפתחות מחלה זו נחשפים לעשן טבק בבית (חשיפה לעישון סיגריות)

דלקת ריאות חריפה היא זיהום שכיח בקרב ילדים. התסמינים הם חום, צמרמורת, שיעול וקשיי נשימה.

חשוב שההורים יידעו שישנם כמה דברים שעלולים להוביל לדלקת ריאות שאינם קשורים לחיידקים או וירוסים. אלה כוללים שאיפת עשן משריפות, זיהום אוויר ממפעלים או מכוניות, כימיקלים שנמצאים ברחבי הבית כמו חומרי ניקוי אקונומיקה או אמוניה מתחת לכיורים ובמוסכים, ואדים הנגרמים על ידי מדלל צבע או אדי צבע מחוץ לבית.

דלקת ריאות היא דלקת נשימה חריפה המתפשטת לריאות וממלאת אותם בנוזל. זה יכול להיגרם על ידי חיידקים או וירוס, וזה מוביל לקשיי נשימה, חום וכאבים בחזה.

אנטיביוטיקה כמו פניצילין, מטרונידזול ואריתרומיצין משמשים לטיפול בדלקת ריאות. ברוב המקרים הם מפחיתים את חומרת התסמינים תוך 24-48 שעות. ניתן לתת אנטיביוטיקה אלה תוך ורידי או דרך הפה, בהתאם לחומרת המקרה.

השימוש באנטיביוטיקה לטיפול בדלקת ריאות הוא אחד המרשמים הנפוצים ביותר הניתנים בבתי חולים.

כאשר אדם מפתח דלקת ריאות, הם אינם מסוגלים לנשום היטב ויש להם חום ושיעול. ניתן להקל על תסמינים אלה על ידי נטילת אנטיביוטיקה. ישנם סוגים שונים של אנטיביוטיקה שניתן להשתמש בהם לטיפול בדלקת ריאות כמו פניצילין ואמוקסיצילין. עם זאת, חלק מהאנשים מפתחים עמידות לתרופות אלה בשל השימוש הממושך שלהם או חשיפה לאותו סוג של אנטיביוטיקה.

אין לראות בכל האמור סוג של ייעוץ רפואי או המלצה לטיפול רפואי, מאמר זה מובא לצורך מידע בלבד.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x