דרמה בשניידר: בן 4 נחנק מצפצפה והובהל לבית החולים

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מאז 2008 מתו 89 ילדים בישראל עקב חנק. רוב מקרי התמותה היו של פעוטות בני 4-0 התרחשו בבית ובחצר הבית

איתמר בן ה-4 מפתח תקווה, הובהל לאחרונה על ידי צוות של מגן דוד אדום למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית כשצפצפה של צעצוע לאמבט תקועה בקנה הנשימה שלו. הילד פונה למחלקה לרפואה דחופה (מיון) בשניידר בראשות פרופ’ יחזקאל ויסמן וטופל על ידי ד”ר ערן משיח וד”ר עומר ניב, רופאים בכירים במחלקה לרפואה דחופה, כשהוא משתנק ומתקשה לנשום.

תוך דקות הועמדו צוותי אף אוזן גרון, הרדמה וטיפול נמרץ לצורך התערבות החירום להצלת חיי הילד. הפעולה מהירה של הצוות בשניידר מנעה הסתבכות וחנק והצילה את חייו. לאחר מכן הועבר הילד כשהוא מורדם ומונשם ליחידה לטיפול נמרץ ילדים בראשות ד”ר אלחנן נחום. בהמשך התייצב מצבו והוא שוחרר לביתו.

לדברי ד”ר אלחנן נחום מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים: “אנו חוזרים ומדגישים בפני ההורים, לשים לב ולהקפיד שלא לאפשר לילדיהם לשחק עם חפצים קטנים, או עם חפצים נשלפים אשר עלולים להיתקע בדרכי הנשימה. התופעה שכיחה יותר בתינוקות ופעוטות, אך עלולה לקרות גם בקרב ילדים גדולים יותר. חשוב במידה והילד שאף גוף זר, להזעיק צוות רפואי או להביא אותו במהירות לבית החולים”.





0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x