האכיפה המצולמת מגיעה לפ”ת: אכיפת חוקי תנועה וחנייה באמצעות מצלמות נייחות וניידות

עיריית פתח תקוה תפעיל החל משבוע הבא מערך מצלמות אכיפה מבוססות וידאו שיתעדו נהגים המבצעים עבירות חניה חמורות, הקנס יישלח ישירות הביתה לבעל הרכב.

הפרויקט מבוסס על מערכת אכיפה טכנולוגית חדשנית ומתקדמת של החברה המובילה בארץ, סייפר פלייס, אשר זכתה לאחרונה במכרז ואותה יפעילו פקחי העירייה מהאגף לפיקוח רב תכליתי. מטרת הפרויקט היא לאכוף עבירות חניה במקרים בהם החניה עלולה לפגוע בסדר הציבורי או ליצור הפרעה לתנועה או למשתמשי דרך אחרים (כמו חניה בצמתים, מעברי חצייה, חניה כפולה, חניה בתחנת אוטובוס, נתיבי תחבורה ציבורית, מקומות חניה עבור נכים, חסימת נתיבי נסיעה ועוד).

בכך מצטרפת פתח תקווה לערים המובילות בארץ כגון תל אביב, ירושלים, באר שבע,  כפר סבא, ועוד המפעילות טכנולוגיה מתקדמת לקידום עיר חכמה ודיגיטאלית לשם ייעול מערך האכיפה העירוני וקידום הסדר הציבורי והפיקוח בעיר.

המצלמות הנייחות יוצבו בצירים מרכזיים וסואנים בעיר על גבי עמודים ותשתיות עירוניות, והן יתעדו עבירות חניה בהן יצפו אנשי הפיקוח. בנוסף למצלמות הנייחות יופעלו מצלמות לאכיפת עבירות חניה באמצעות מצלמות אכיפה ניידות שיותקנו על גבי ניידות פיקוח, באמצעותן מתבצעת אכיפה במהלך נסיעה. הפקח בניידת מבחין בעבירה לנגד עיניו ופועל לתיעודה באמצעות צילום וידאו בזמן אמת.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג “אני מברך על כניסת אמצעים טכנולוגיים לייעול מערך האכיפה בעיר. לצערנו אנו עדים לבריונות חניה ואי שמירה על החוק והסדר הציבורי בכל הנוגע לחניית רכבים במקומות אסורים או המפריעים לסדר הציבורי. באמצעות האגף לפיקוח רב תכליתי אנו נפעל לאכיפה מוגברת בנושא גם באמצעות מערך המצלמות החדש. המצלמות הנייחות יוצבו באופן הדרגתי ובסמוך לדרך בה חניה אסורה עלולה לפגוע בסדר ציבורי או ליצור הפרעה לתנועה או למשתמשי דרך אחרים ובהתאם למאפייני האזור ובמקביל יפעלו ניידות עם מצלמה שינועו בכל רחבי העיר, בדגש על צירי תנועה מרכזיים, שיתעדו עבירות העלולות לפגוע בסדר הציבורי או להפריע לתנועה. אני מפציר בנהגים סעו בזהירות והחנו את רכביכם ברחבי העיר על פי החוק בלבד. יחד, נשמור על בטיחותכם ונוחותם של תושבי העיר והמבקרים בה”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x