האם אפשר לאכול סופגניה ולשמור על משקל?

הפיתוי הגדול ביותר של חנוכה הוא בלי ספק הסופגניות. והיום, יותר מבעבר, עם כל הסופגניות המיוחדות שאנו רואים מסביב. הישראלי מוסיף כמעט שני ק"ג למשקלו בתקופה שקודמת לחג החנוכה ובמהלך שמונת ימי החג.

רק שתדעו, שסופגניה בודדת ורגילה, עם ריבה בפנים נושאת עימה 350-450 קלוריות. “מיני” סופגניה מכילה 250-300 קלוריות ולביבה כ-150-200 קלוריות. לא מעט בהתחשב בעובדה שהאדם הממוצע צורך ביום כ-2000 קלוריות, מדובר בכמעט רבע ממנת הקלוריות היומית בגוש בצק מטוגן אחד. עיקר הבעיה עם הסופגניה הוא השמן, כ-30 אחוזים מהסופגניה הוא שמן והיא מכילה כ-50 גרם פחמימות לכל 100 גרם סופגניה, כשהצריכה היומית הנדרשת היא כ-250 גרם פחמימות לאדם הממוצע.

אם מדובר בסופגניות מיוחדות, יתכן אפילו שהן מכילות אף יותר קלוריות ויכולות להגיע גם ל-600 קלוריות, בהתחשב במילוי, בציפוי ובתוספות.

מבצע: סט כלי אפיה מסדרת “מותק של כלים” קרין גורן: ב 99 ש”ח במקום 179 ש”ח 

לדברי מריאנה אורבך, דיאטנית ראשית של ‘כללית’ מחוז דן-פ”ת: “כדי לשרוף את הקלוריות שהכנסנו לגוף, יהיה עליכם לעשות קרוב לאימון שלם במכון כושר או לחילופין לרוץ במשך כ-20 דקות במאמץ בינוני”.

אם אתם שוקלים בין 50 ל-60 ק”ג, תצטרכו לצעוד כשעתיים ורבע (בקצב איטי) או רכיבה על אופניים במהירות של 15 קמ”ש במשך כשעה, רק כדי לשרוף את הקלוריות מהסופגניה. במשקל 70-80 ק”ג – כשעה הליכה בקצב מהיר.

הזמינו עכשיו: סיור חנוכיות קסום ומואר, בסמטאות השכונות החרדיות ומאה שערים של ירושלים, ב-45 ₪ בלבד

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x