תמונה: pixabay

האם וכיצד הורים יכולים ליצור אצל ילדיהם תהליכי למידה?

כל התשובות לשאלות במדור "מיוחדים בחינוך"

הקב”ה ברא את האדם עם סקרנות טבעית וחושים המסייעים לו להביט סביבו, להרגיש, להריח, לטעום למשש, להעביר את הנתונים למח ולהפיק מהם למידה. כאשר התפתחותו של ילד תקינה כל שעלינו לעשות הוא לעודד את הסקרנות הטבעית ולא להפריע לה להתפתח.

אמא, למה הירח זז בשמים? למה יש שלולית על המדרכה ביום קיץ? למה בחרת ללכת מהדרך

הזו? ולמה אין לנו אוטו? הורים רבים מתעייפים או נלחצים משאלות כאלו ואחרות.

קבלו טיפ קטן- אינכם חייבים לדעת או לענות את התשובה ופעמים רבות ילדכם גם לא יבין אותה. כל

שעליכם לעשות הוא לשבח אותו על עצם שאילת השאלה ולומר: שאלת שאלה מצוינת! אני מאוד אוהב/ת שאתה שואל שאלות כאלה חכמות! אענה לך בהזדמנות אחרת או באמת מעניין לברר מהי התשובה.

חשוב מאוד לזכור כי את הצורך לשאול שאלות ואת הסקרנות הטבעית של הילד עלינו לשמר ולפתח!

הם אלה שגורמים לו להבין את העולם שסביבו, ליצור הקשרים בין נתונים שרואה וחווה, להסיק

מסקנות, ליצור הכללות, להעלות השערות ולפתח תפקודים איכותיים ללמידה!

הכותבת: הגב‘ חדוה יודקביץ, מנהלת ”גני מפתח“ מבית ‘מעין החינוך התורני פ”ת’ ומנחה דידקטית. בעלת תואר בחינוך מיוחד ומומחית בהתפתחות שפה ולמידה. מרצה ומנחה מעל 15 שנים בסמינרים להכשרת מורות וגננות.

גם לכם יש שאלה בתחום ה“עיכוב ההתפתחותי“?

לשליחת שאלה בוואטספ לחצו כאן>

לשליחת שאלה באימייל כתבו כאן את שאלתכם:

shira@maayanpt.co.il

להצטרפות לקבוצת הוואטספ “מיוחדים בחינוך” לחצו כאן>>

המדור בשיתוף “גני מפתח” חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי גנים יעודים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי בפתח תקווה.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם