מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

האם חלקי החילוף חייבים להיות מקוריים?

FREEPIK

כל מי שיש לו אופנוע, מודע לכך שמדובר בכלי רכב שלא יסולא בפז. שליחים וטכנאים משתמשים באופנוע ללא הרף, מכיוון שהוא מאפשר להם להתגבר על כל הפקקים ולהגיע ליעד במהירות רבה יותר. יש כאלה שרוכשים את האופנוע ונוסעים בו להנאתם לא רק בעיר, אלא גם בטבע. כך או כך, בעלי האופנוע יודעים שהם צריכים להיות ערניים לתקלות שעלולות להיגרם ולשחיקת הרכיבים. ולעתים כשאופנוע זקוק לחלק חילוף מסוים, אתם צריכים למצוא את המקום שמספק את חלקי החילוף.

האם חלקי החילוף לאופנוע שאנו מחליפים צריכים להיות מקוריים?

לעתים האופנוע שלכם זקוק לחלקי חילוף על מנת שתוכלו להמשיך בנסיעה בטוחה. כל מי שמבין באופנועים, מחפש חלקי חילוף לאופנוע שלו כדי שיוכל לעלות על הכביש. בקרב רבים עולה השאלה אם חייבים לבצע החלפה לחלקי אופנוע מקוריים. ובכן, העניין תלוי בחלק. לפני הכול, כדאי להבחין בין חלקי חילוף מקוריים, תחליפיים ומשומשים.

חלקי החילוף המקוריים לאופנוע

חלקי חילוף מקוריים לאופנוע הם חלקים אשר נוצרו באחריותם של יצרני הרכב, והם נמכרים בדרך כלל על ידי היבואן של הרכב או מורכז שירות מטעמו שקיבל אישור מיוחד למכור את החלקים. חלקי חילוף מקוריים יקרים יותר, אבל הם מקבלים את החותמת של היצרן, ועל כן נחשבים לחלקים בטוחים יותר.

חלקי החילוף התחליפיים

חלקי החילוף התחליפיים הם למעשה חלקים שלא קיבלו את החותמת של הספק או היצרן. חלקים אלה יכולים להיות זולים בהרבה מהחלקים המקוריים, אבל אם מחליטים לרכוש אותם, יש צורך לשים לב היטב לאיכות שלהם. קיימים חלקים באיכות גבוהה שאינם נופלים בעבודת הגימור שלהם מהחלקים המקוריים של היצרן, אך ישנם גם חלקים באיכות פחותה יותר שכדאי לשקול ברצינות אם לרכוש אותם או לא. כאן דברים רבים תלויים בעיקר בחלקים. אם למשל מדובר בחלק שאינו מפריע בתפקוד הרכב כמו מסנן אוויר, ניתן לבחור חלק תחליפי. אך אם מדובר בחלק שעלול לסכן את הנסיעה, דוגמת מסנן לשמן, כדאי לרכוש מסנן מקורים.

חלקי החילוף המשומשים

מדובר בחלקי חילוף יד שנייה. חלקי החילוף מגיעים לאחר שימוש באופנועים אחרים. לפעמים השימוש היה ממושך למדיי, ובמקרים אחרים השימוש בחלקים היה קצר. חלקים אלה נמכרים בעלות נמוכה יותר, אבל חשוב לזכור שהם היו חלקים בתוך אופנוע אחר לפני כן. וכאן ההתלבטות היא די פשוטה. במקרים שבהם מדובר ברכיבים קוסמטיים כמו פנס או מראת צד, ניתן לבחור בחלקי חילוף משומשים שהם גם זולים יותר. אבל אם מדובר במנגנון שהיה מהותי ומשמעותי מאוד ברכב, כדאי לבחור בחלקי חילוף מקוריים.

אז בסופו של דבר באיזה חלק לבחור?

אם נסכם את כל מה שראינו עד כה בנושא של חלקי חילוף, נגלה כי הבחירה בין חלק חילוף מקורי לתחליפי או משומש תלויה בתפקוד החלק. אם מדובר ברכיב חשוב שחיוני לתפקודו של האופנוע, חשוב לבחור בחלק חילוף מקורי. אבל אם מדובר ברכיבים קוסמטיים יותר שאינם פוגעים בתפקוד הרכב, רכיבים זולים יותר – חלופיים או משומשים – יתאימו עבורו. מכל מקום, כדאי להתייעץ עם טכנאי מקצועי אשר מתמחה בתיקוני אופנוע, כדי להחליט איזה חלק להחליף. לעתים תגלו כי תיקון אופנוע במוסך מקצועי זול יותר מתיקון עצמאי, גם אם אתם מבינים ברכיבי האופנועים ויודעים איך להחליף אותם בכוחות עצמכם. כי תיקון במוסך יכול לחסוך לכם זמן יקר. מכל מקום, גם כאשר אתם בוחרים בחלקים חלופיים או משומשים שאינם נושאים את החותמת של היצרן, חשוב לבדוק את היצרן, לבחון את האיכות שלהם ולוודא שאכן מדובר בחלקים שמישים.

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

השארת תגובה