האם פתח תקווה וסביבתה מסוכנות לקשישים בכבישים?

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 59 קשישים (65+) בתאונות דרכים – כמעט כל הרוג רביעי הוא קשיש. 

(פתח תקווה, צילום: עמותת אור ירוק)

בעקבות ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT  ו- FIDF לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. את בדיקה ביצעו במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לאזרחים ותיקים, בתי אבות וקופות חולים.

מתנדבי אור ירוק צפו במעברי חציה ב-91 רשויות ברחבי הארץ, במהלך התצפית נצפו כ-1,500 אזרחים ותיקים בעת חציית הכבי בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם פתח תקווה, ראש העין וקריית אונו.

במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים מספר פרמטרים של בטיחות: תקינות מעברי החציה (דהויים / מחוקים / צבועים היטב, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החצי, הימצאות פס האטה לפני מעבר החצי, משך האור הירוק ברמזור – האם הוא מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, בחלק ממעברי החציה האור הירוק קצר מדי וקשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי במקומות רבים לא קיימת הנמכה לקראת מעבר החציה וכי המעבר דהוי ואינו צבוע כראוי, נתונים המקשים על הולכי רגל ועל קשישים בפרט כאשר הם מגיעים לחצות את הכביש.

תוצאות התצפית בפתח תקווה: נבדקו מעבר חציה ברחוב פינסקר פינת מבצע קדש, מעבר החציה נמצא מחוק ודהוי, סמוך למעבר החציה אין פסי האטה והוא אינו מרומזר.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “בכל שנה ממשיכים הנתונים להיות קשים כאשר הקשישים נפגעים באחוזים גבוהים שצריכים להדאיג את המדינה. הקשישים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים, ורבים מהם נפגעים כהולכי רגל, אנשים ששרדו מלחמות ובנו את המדינה לא שורדים פעולה פשוטה ויומיומית כמו חציית כביש בעוד שהפתרון להצלתם הוא קל לביצוע וזול. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאות נמוכות ובפעולות פשוטות שיכולות להיות ההבדל בין חיים למוות ומשמעותן הצלת הקשיש הבא בכבישים”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x